ALFA ROMEO : Γενέθλια για Alfetta GT και Giulietta Sprint

Κοινοποίησε το άρθρο

Το 2024 συμπληρώνονται 70 χρόνια από την εμφάνιση της θρυλική Giulietta Sprint και 50 χρόνια από την παρουσίαση της Alfetta GT. Δύο μοντέλα που σημάδεψαν την ιστορία της ALFA ROMEO.

 

Η ALFA ROMEO είναι έτοιμη να παρουσιάσει το νέο της μοντέλο. Την Milano. Το 2024 όμως γιορτάζει και δύο πολύ σημαντικές επετείους. Η πρώτη αφορά στα 70 χρόνια από την παρουσίαση της Giulietta Sprint (1954) και η δεύτερη στα 50 της Alfetta GT (1974).

Πρόκειται για δύο θρυλικά μοντέλα που άφησαν το στίγμα τους στην πορεία της μάρκας. Με το καθένα να εξιστορεί με τον τρόπο του δύο άκρως ενδιαφέρουσες περιόδους για την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία.

Giulietta Sprint

Το μοντέλο που καταχώρησε την ALFA ROMEO στους μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων ήταν σίγουρα η Giulietta. Την οποία σχεδίασε ο οίκος Bertone και συγκεκριμένα ο Franco Scaglione. Το 1952 η παραγωγή της μάρκας εστίαζε πλήρως στην 1900 οπότε η ιδέα για ένα νέο, μικρότερο μοντέλο, ήρθε στο προσκήνιο.

Έως τον Αύγουστο του ίδιου έτους ήταν ξεκάθαρο ότι το εν λόγω μοντέλο θα είχε τον κινητήρα εμπρός και την κίνηση πίσω. Μέσα στην ίδια χρονιά ένα πρωτότυπο ξεκίνησε τις δοκιμές στο δρόμο, με τη μορφή ενός κόμπακτ κουπέ που ήταν κατασκευασμένο στις εγκαταστάσεις του Ivo Colucci και είχε αλουμινένιο κινητήρα 1.100 κ.εκ. με δύο εκκεντροφόρους.

Τελικά η χωρητικότητα αυξήθηκε στα 1.290 κ.εκ. και με τη χρήση μονού καρμπιρατέρ η ισχύς ήταν 65 ίπποι. Αρκετοί δηλαδή για να εξασφαλίσουν στην Giulietta Sprint τελική ταχύτητα που έφτανε τα 165 χλμ./ώρα.

Το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο στις 21 Απριλίου του 1954 και ξεκίνησε άμεσα να πωλείται. Μόλις μερικές ημέρες αργότερα η λήψη παραγγελιών έπρεπε να παγώσει, καθώς η ζήτηση είχε ξεπεράσει κατά πολύ τη δυνατότητα παραγωγής.

Παράλληλα με τη σπορ αύρα και την πανέμορφη σχεδίαση, το αυτοκίνητο ξεχώρισε και για τις πρωτοφανείς για την κατηγορία του επιδόσεις, που το τοποθέτησαν πλάι σε μοντέλα θεωρητικά υψηλότερης δυναμικής. Ακόμα περισσότερο με την τελευταία εξέλιξη του κινητήρα που έγινε το 1958 και με τη χρήση διπλού καρμπιρατέρ η ισχύς άγγιξε τους 79 ίππους, αυξάνοντας την τελική στα 170 χλμ./ώρα.

Αυτό ήταν ένα σημείο καμπής για την ALFA ROMEO, το οποίο την ανέβασε συνολικά επίπεδο στο στερέωμα των κατασκευαστών αυτοκινήτων. Η παραγωγή όλων των εκδόσεων της Giulietta είχε συνολική διάρκεια 11 ετών. Από το 1954 έως το 1965, με τις συνολικές πωλήσεις να αγγίζουν τις 177.513 μονάδες, εκ των οποίων οι 24.084 ήταν Sprint.

 

Alfetta GT

Δύο χρόνια μετά το λανσάρισμα της Alfetta, το 1974, ακολούθησε μια κουπέ έκδοση του μοντέλου. Το μεταξόνιο της Alfetta GT 1.8 μίκρυνε κατά 11 εκ. και η ανάρτηση είχε πιο σφιχτή ρύθμιση. Το αμάξωμα ήταν σχεδιασμένο δια χειρός του Giorgetto Giugiaro, με μοντέρνες για την εποχή εκείνη γραμμές.

Ήταν ένα hatchback με fastback τελείωμα. Το εμπρός τμήμα του ήταν χαμηλό και επιβλητικό, με τέσσερα χωριστά στρογγυλά φώτα.

Η λογική της καμπίνας ακολουθούσε το σπορ ύφος του μοντέλου, με το κάθισμα του οδηγού να είναι τοποθετημένο χαμηλά και τον πίνακα οργάνων να φιλοξενεί μόνο ένα μεγάλο στροφόμετρο σε κεντρική θέση. Το ταχύμετρο και τα δευτερεύοντα όργανα βρίσκονταν στο μέσο του ταμπλό.
Παρότι με σπορ χαρακτήρα, η Alfetta GT σχεδιάστηκε κατά βάση ως ένα μοντέλο με έμφαση στην καθημερινή ευχρηστία και την πρακτικότητα.

Υπήρχε επαρκής χώρος για τέσσερις επιβάτες, τα πίσω παράθυρα άνοιγαν και ο χώρος αποσκευών ήταν αφενός μεγάλος, αφετέρου εύκολα προσβάσιμος.

Κατά το λανσάρισμά της η Alfetta GT απέδιδε 122 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. Το 1976 η γκάμα μεγάλωσε με τη βασική έκδοση που είχε κινητήρα 1,6 λίτρων και την κορυφαία GTV με το δίλιτρο κινητήρα. Η παραγωγή του μοντέλου ολοκληρώθηκε το 1986, ύστερα από 136.275 μονάδες.

Με αφορμή τα γενέθλια των Giulietta Sprint και Alfetta GT, το Alfa Romeo Centro Stile δημιούργησε δύο νέα logo που έχουν λεπτές αναφορές σε στοιχεία των δύο μοντέλων και είναι διαθέσιμα σε διάφορες χρωματικές εκδοχές.

Επιπλέον, το μουσείο της ALFA ROMEO στο Arese έχει προγραμματίσει εορταστικές εκδηλώσεις για τις επετείους, στις οποίες θα έρθουν στο φως αδημοσίευτες πληροφορίες από τους σχεδιαστές, τους μηχανικούς και τους δοκιμαστές. Οι εορταστικές εκδηλώσεις θα κορυφωθούν τον Μάιο.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Ενεργοί αερόσακοι φτέρνας

Ενεργοί αερόσακοι φτέρνας υπόσχονται μεγαλύτερη ασφάλεια για τα πόδια και αποτελεσματικότερη προστασία από τους αερόσακους γονάτων.     Οι αερόσακοι ξεκίνησαν αρχικά από τα τιμόνια και στη...

HONDA: «Γατοκαθίσματα» με Catnip (video)

Μια νέα φιλική προς τις γάτες τεχνολογία της HONDA, υπόσχεται ήρεμες μετακινήσεις για τα κατοικίδια, αλλά και για τους οδηγούς.     Έχοντας παράδοση στις φιλικές για...

FORD Capri: Οι επιλογές εκδόσεων και εξοπλισμού των πρώτων αγοραστών

Τα πρώτα, σύγχρονα FORD Capri βγήκαν από το εργοστάσιο της FORD στη Γερμανία και κατευθύνονται προς τις αντιπροσωπείες σε όλη την Ευρώπη.       «Το νέο αμιγώς...

Drifting με 3 εκατομμύρια στον πάγο (video)

Δείτε μια σπάνια και πανάκριβη FERRARI F40 LM να χορεύει στον πάγο.         Η FERRARI F40 είναι ίσως το διασημότερο μοντέλο της ιταλικής φίρμας. Πρόκειται για...

LEAPMOTOR C10 με νέα, μειωμένη τιμή

Μια νέα προωθητική ενέργεια κάνει πιο προσιτό το C10, το μεγάλο SUV της LEAPMOTOR.       Το LEAPMOTOR C10 αποτελεί ένα από τα καινούργια, στην ελληνική αγορά,...

Ανάβαση Ριτσώνας 2025

Πολλές συμμετοχές, πολυάριθμοι θεατές και θέαμα με εντυπωσιακούς χρόνους ήταν τα χαρακτηριστικά της Ανάβαση Ριτσώνας 2025.     Με την περίφημη Ανάβαση της Ριτσώνας ξεκίνησε το Πανελλήνιο...

Ήρθε η DONGFENG: Με μοντέλα για την πόλη και ένα «θηρίο» 1.088 ίππων –...

Η DONGFENG Motor ξεκινά την πορεία της στην ελληνική αγορά έχοντας προσιτά μοντέλα πόλης, πολυτελή SUV, αλλά και ένα «τέρας» 1.088 ίππων.       Η DONGFENG Motor,...

Το νέο αυτοκίνητο του El Kaabi

Με ένα ολοκαίνουργιο OPEL Grandland κυκλοφορεί ο Ayoub El Kaabi.     Ο Ayoub El Kaabi τα δύο χρόνια που βρίσκεται στην Ελλάδα έχει εξελιχθεί στο σημαντικότερο...