ALFA ROMEO : Γενέθλια για Alfetta GT και Giulietta Sprint

Κοινοποίησε το άρθρο

Το 2024 συμπληρώνονται 70 χρόνια από την εμφάνιση της θρυλική Giulietta Sprint και 50 χρόνια από την παρουσίαση της Alfetta GT. Δύο μοντέλα που σημάδεψαν την ιστορία της ALFA ROMEO.

 

Η ALFA ROMEO είναι έτοιμη να παρουσιάσει το νέο της μοντέλο. Την Milano. Το 2024 όμως γιορτάζει και δύο πολύ σημαντικές επετείους. Η πρώτη αφορά στα 70 χρόνια από την παρουσίαση της Giulietta Sprint (1954) και η δεύτερη στα 50 της Alfetta GT (1974).

Πρόκειται για δύο θρυλικά μοντέλα που άφησαν το στίγμα τους στην πορεία της μάρκας. Με το καθένα να εξιστορεί με τον τρόπο του δύο άκρως ενδιαφέρουσες περιόδους για την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία.

Giulietta Sprint

Το μοντέλο που καταχώρησε την ALFA ROMEO στους μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων ήταν σίγουρα η Giulietta. Την οποία σχεδίασε ο οίκος Bertone και συγκεκριμένα ο Franco Scaglione. Το 1952 η παραγωγή της μάρκας εστίαζε πλήρως στην 1900 οπότε η ιδέα για ένα νέο, μικρότερο μοντέλο, ήρθε στο προσκήνιο.

Έως τον Αύγουστο του ίδιου έτους ήταν ξεκάθαρο ότι το εν λόγω μοντέλο θα είχε τον κινητήρα εμπρός και την κίνηση πίσω. Μέσα στην ίδια χρονιά ένα πρωτότυπο ξεκίνησε τις δοκιμές στο δρόμο, με τη μορφή ενός κόμπακτ κουπέ που ήταν κατασκευασμένο στις εγκαταστάσεις του Ivo Colucci και είχε αλουμινένιο κινητήρα 1.100 κ.εκ. με δύο εκκεντροφόρους.

Τελικά η χωρητικότητα αυξήθηκε στα 1.290 κ.εκ. και με τη χρήση μονού καρμπιρατέρ η ισχύς ήταν 65 ίπποι. Αρκετοί δηλαδή για να εξασφαλίσουν στην Giulietta Sprint τελική ταχύτητα που έφτανε τα 165 χλμ./ώρα.

Το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο στις 21 Απριλίου του 1954 και ξεκίνησε άμεσα να πωλείται. Μόλις μερικές ημέρες αργότερα η λήψη παραγγελιών έπρεπε να παγώσει, καθώς η ζήτηση είχε ξεπεράσει κατά πολύ τη δυνατότητα παραγωγής.

Παράλληλα με τη σπορ αύρα και την πανέμορφη σχεδίαση, το αυτοκίνητο ξεχώρισε και για τις πρωτοφανείς για την κατηγορία του επιδόσεις, που το τοποθέτησαν πλάι σε μοντέλα θεωρητικά υψηλότερης δυναμικής. Ακόμα περισσότερο με την τελευταία εξέλιξη του κινητήρα που έγινε το 1958 και με τη χρήση διπλού καρμπιρατέρ η ισχύς άγγιξε τους 79 ίππους, αυξάνοντας την τελική στα 170 χλμ./ώρα.

Αυτό ήταν ένα σημείο καμπής για την ALFA ROMEO, το οποίο την ανέβασε συνολικά επίπεδο στο στερέωμα των κατασκευαστών αυτοκινήτων. Η παραγωγή όλων των εκδόσεων της Giulietta είχε συνολική διάρκεια 11 ετών. Από το 1954 έως το 1965, με τις συνολικές πωλήσεις να αγγίζουν τις 177.513 μονάδες, εκ των οποίων οι 24.084 ήταν Sprint.

 

Alfetta GT

Δύο χρόνια μετά το λανσάρισμα της Alfetta, το 1974, ακολούθησε μια κουπέ έκδοση του μοντέλου. Το μεταξόνιο της Alfetta GT 1.8 μίκρυνε κατά 11 εκ. και η ανάρτηση είχε πιο σφιχτή ρύθμιση. Το αμάξωμα ήταν σχεδιασμένο δια χειρός του Giorgetto Giugiaro, με μοντέρνες για την εποχή εκείνη γραμμές.

Ήταν ένα hatchback με fastback τελείωμα. Το εμπρός τμήμα του ήταν χαμηλό και επιβλητικό, με τέσσερα χωριστά στρογγυλά φώτα.

Η λογική της καμπίνας ακολουθούσε το σπορ ύφος του μοντέλου, με το κάθισμα του οδηγού να είναι τοποθετημένο χαμηλά και τον πίνακα οργάνων να φιλοξενεί μόνο ένα μεγάλο στροφόμετρο σε κεντρική θέση. Το ταχύμετρο και τα δευτερεύοντα όργανα βρίσκονταν στο μέσο του ταμπλό.
Παρότι με σπορ χαρακτήρα, η Alfetta GT σχεδιάστηκε κατά βάση ως ένα μοντέλο με έμφαση στην καθημερινή ευχρηστία και την πρακτικότητα.

Υπήρχε επαρκής χώρος για τέσσερις επιβάτες, τα πίσω παράθυρα άνοιγαν και ο χώρος αποσκευών ήταν αφενός μεγάλος, αφετέρου εύκολα προσβάσιμος.

Κατά το λανσάρισμά της η Alfetta GT απέδιδε 122 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. Το 1976 η γκάμα μεγάλωσε με τη βασική έκδοση που είχε κινητήρα 1,6 λίτρων και την κορυφαία GTV με το δίλιτρο κινητήρα. Η παραγωγή του μοντέλου ολοκληρώθηκε το 1986, ύστερα από 136.275 μονάδες.

Με αφορμή τα γενέθλια των Giulietta Sprint και Alfetta GT, το Alfa Romeo Centro Stile δημιούργησε δύο νέα logo που έχουν λεπτές αναφορές σε στοιχεία των δύο μοντέλων και είναι διαθέσιμα σε διάφορες χρωματικές εκδοχές.

Επιπλέον, το μουσείο της ALFA ROMEO στο Arese έχει προγραμματίσει εορταστικές εκδηλώσεις για τις επετείους, στις οποίες θα έρθουν στο φως αδημοσίευτες πληροφορίες από τους σχεδιαστές, τους μηχανικούς και τους δοκιμαστές. Οι εορταστικές εκδηλώσεις θα κορυφωθούν τον Μάιο.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

HYUNDAI Bayon 2024 : «Έξυπνος» εκσυγχρονισμός – Τιμές

Νέα εμφάνιση, έξυπνα χαρακτηριστικά συνδεσιμότητας και ασφάλειας, αλλά και ανανεωμένο εσωτερικό με σύγχρονες τεχνολογίες διαθέτει πλέον το HYUNDAI Bayon     To HYUNDAI Bayon είναι ένα από...

MG EXE 181 με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 1 δευτερόλεπτο (video)

  Το ηλεκτρικό πρωτότυπο hypercar EXE181 της MG Motor, συνδέει το ένδοξο παρελθόν με το μέλλον της μάρκας, έχοντας ως κύριο στόχο να σπάσει τα...

Πρωτομαγιά : Πως θα κυκλοφορήσουν τα Μ.Μ.Μ.

Διαφοροποιήσεις θα υπάρξουν στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς τη Μ. Τετάρτη. Γιατί στην απεργία της ΓΣΕΕ, ανήμερα της Πρωτομαγιάς, θα συμμετάσχουν και τα σωματεία των...

NISSAN Concepts : Το μέλλον ξεκινά από την Κίνα (video)

Πρωτότυπα μοντέλα για όλες τις διαθέσεις, που θα καλύπτουν τις μελλοντικές ανάγκες κινητικότητας παρουσίασε η NISSAN στην Κίνα       Δεν υπάρχει πλέον εταιρεία που να προγραμματίζει...

VIDEO : Χαλαρωτικό οδοιπορικό στη Μαγιόρκα με Mustang Mach-E

  Καθίστε αναπαυτικά και χαλαρώστε, ταξιδεύοντας στην πανέμορφη Μαγιόρκα «οδηγώντας» μια αθόρυβη Mustang Mach-E     Το Ford Scenic Project, που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τον καταξιωμένο Βρετανό...

DFSK: Νέα μάρκα στην Ελλάδα – Ποια μοντέλα έρχονται (video)

  Η DFSK, μια εταιρεία τα μοντέλα της οποίας κυκλοφορούν σε περισσότερες από 70 χώρες, εισάγεται πλέον επίσημα και στην Ελλάδα, από τον όμιλο εταιρειών...

Ανάβαση Ψάθας 2024

Η 3η Ανάβαση Ψάθας ήταν ο δεύτερος αγώνας Πανελληνίου Πρωταθλήματος Αναβάσεων και του αντίστοιχου θεσμού Ιστορικών αυτοκινήτων, με τη νίκη σε πολλές κατηγορίες να...

MAZDA EZ-6 : Το μελλοντικό (;) ηλεκτρικό 6 (video)

Με αρκετά παραδοσιακά χαρακτηριστικά της MAZDA, αλλά και υπερσύγχρονη τεχνολογία από την Κίνα, το ηλεκτρικό EZ-6 μας φέρνει αρκετά μηνύματα για το μέλλον     Είναι ξεκάθαρο...