Ένα σύγχρονο ηλεκτρικό μοντέλο βασισμένο σε ένα NSU Prinz4 δημιούργησαν μαθητευόμενοι του εργοστασίου της AUDI.
To AUDI EP4 είναι ένα πρωτότυπο που κατασκευάστηκε για να τιμηθεί η 150η επέτειο στο εργοτάξιο της AUDI στο Neckarsulm. Δώδεκα μαθητευόμενοι από τα μαθήματα μηχανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, αμαξώματος και κατασκευής οχημάτων και σχεδιασμού παρουσίασαν το “EP4”.
Το “E” σημαίνει ηλεκτρική κίνηση και το “P4” παραπέμπει στο NSU Prinz 4. Ένα μοντέλο που παρήχθη στο συγκεκριμένο εργοστάσιο από την NSU Motorenwerke από το 1961 έως το 1973.
«Θέλαμε να κατασκευάσουμε ένα αυτοκίνητο που όχι μόνο θα ήταν γρήγορο και όμορφο, αλλά θα τιμούσε και την 150η επέτειο του χώρου», λέει ο Dean Scheuffler, μαθητευόμενος μηχανικός αυτοκινήτων.
Βάση τους αποτέλεσε ένα NSU Prinz 4 που κατασκευάστηκε το 1971, το οποίο ήταν εκτός κυκλοφορίας για δεκαετίες μέχρι την…ανάστασή του τον Ιανουάριο του 2023. Τότε οι μαθητευόμενοι ξύπνησαν αυτόν τον «πρίγκιπα» από τον λήθαργο και του τοποθέτησαν μια νέα καρδιά… υψηλής τάσης.
Ο Mizgar Doman Hassan, μαθητευόμενος μηχανικός αμαξώματος και κατασκευής οχημάτων, θυμάται: «Όταν πήραμε το αυτοκίνητο, το αμάξωμά του είχε πολλά σημεία σκουριάς. Αυτές οι περιοχές ήταν το πρώτο πράγμα που διορθώσαμε.»
Ενώ οι νεαροί ειδικοί του αμαξώματος και των χρωμάτων ασχολούνταν με το σασί και το εξωτερικό του κλασικού μοντέλου, οι μελλοντικοί μηχανικοί άρχισαν να δουλεύουν με το σύστημα μετάδοσης κίνησης, την μπαταρία και την ανάρτηση.
Στο πίσω μέρος του Prinz, εκεί που κάποτε βρισκόταν ένας δικύλινδρος βενζινοκινητήρας 30 ίππων (22 kW), τοποθέτησαν έναν ηλεκτροκινητήρα 240 ίππων (176 kW). Προέρχεται από ένα AUDI e-tron του 2020 και αντλεί την ισχύ του από μια μπαταρία από το plug-in υβριδικό AUDI Q7 TFSI e quattro.
Η μπαταρία βρίσκεται κάτω από το μπροστινό καπό, όπου κάποτε είχε το ντεπόζιτο καυσίμου του NSU Prinz. Το ηλεκτρισμένο σύστημα…αναπνέει μέσω μιας μεγάλης εισαγωγής αέρα στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα, ενώ η θερμότητα μπορεί να διαφύγει μέσω ενός μεγάλου ανοίγματος στο μπροστινό καπό.
Η πίσω πόρτα βελτιώνει επίσης την ψύξη και μπορεί να στερεωθεί σε μισάνοιχτη θέση. Κάτι που θυμίζει τα ιστορικά αγωνιστικά αυτοκίνητα που βασίζονταν στο σπορ NSU Prinz 1000.
Άλλωστε στόχος ήταν το EP4 να δείχνει ότι ξεκίνησε τη ζωή του ως NSU Prinz. Εκτός από τα χαρακτηριστικά φώτα, τόσο εμπρός όσο και πίσω, το αμάξωμα από τη δεκαετία του 1970 διατήρησε επίσης τις βασικές του γραμμές.
Παράλληλα, αφού αφαιρέθηκε η σκουριά από τη λαμαρίνα, την έβαψαν στα χρώματα της AUSI, Suzuka Grey και Brilliant Black. Στο πλάι του οχήματος προστέθηκαν πινελιές όπως το επετειακό “150”.
Φυσικά έγιναν και άλλες τροποποιήσεις οι οποίες δεν είναι εύκολα ορατές. Όπως το δάπεδο, τα φρένα και οι άξονες που προέρχονται από το AUDI A1.
Τα μυώδη φτερά πάντως οι μαθητευόμενοι τα σχεδίασαν με την υποστήριξη της Audi Design και τα έκαναν πραγματικότητα χρησιμοποιώντας τρισδιάστατη εκτύπωση. Μια ακόμα λεπτομέρεια είναι ότι το φτερό δεν είναι στερεωμένο στο αμάξωμα, όπως σε άλλα οχήματα, αλλά στο roll cage. Τα στηρίγματα του, επομένως, περνούν από το πίσω παράθυρο.
Το εσωτερικό του πάντως είναι…αγωνιστικών προδιαγραφών διαθέτοντας μόνο τα βασικά. Οι περισσότερες επιφάνειες είναι μαύρες, ενώ τα καθίσματα είναι μπάκετ της Recaro.
Με το AUDI EP4 είναι ξεκάθαρο ότι η ιστορία συναντά το μέλλον. Γιατί τα NSU έχουν γράψει ιστορία και συνεχίζουν να εμπνέουν τους λάτρεις των αυτοκινήτων μέχρι σήμερα. Ενώ το EP4 μας προδιαθέτει για τα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα της γερμανικής φίρμας.
Άλλωστε αρκετές εταιρείες, για τα νέα τους ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, έχουν ήδη χρησιμοποιήσει ως βάση μοντέλα που έγραψαν ιστορία, τα οποία έχει παρουσιάσει το gonews.gr.
Όπως το RENAULT 5, το ALPINE A290_β, το FIAT Topolino, το OPEL Manta, αλλά και τη LANCIA Pu+Ra HPE η οποία έχει θυμίζει τη θρυλική Stratos.