BMW 1602 Elektro-Antrieb: Η παρακαταθήκη της BMW για την ηλεκτροκίνηση

Κοινοποίησε το άρθρο
BMW 1602 Elektro - Antrieb

Η βαυαρική εταιρεία ετοιμάζεται να εισέλθει δυναμικά στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, που όπως θα δούμε, δεν είναι κάτι νέο για αυτή. 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

OPEL Grandland 2024 : Η επόμενη ημέρα (video)

Με το νέο Grandland ολοκληρώνεται ο εξηλεκτρισμός της OPEL, ενώ παράλληλα εμφανίζονται πολλά από τα «φουτουριστικά» στοιχεία που θα έχουν πλέον τα μοντέλα της...

MERCEDES-BENZ A-Class : Νέες προσιτές εκδόσεις Style – Τιμές

Οι εκδόσεις Style των MERCEDES-BENZ A-Class hatchback και sedan με σύνολα βενζίνης και plug-in hybrid, είναι οι πιο προσιτές της γκάμας στην ελληνική αγορά       Η...

Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας 2024: 1ος αγώνας – Τρίπολη

Επιστροφή στις πίστες για τους Έλληνες αγωνιζόμενους, αφού μετά από αρκετά χρόνια επανήλθε το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας   Η πρεμιέρα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας για το...

Του Νίκου Μιχαλόπουλου 

Με αφορμή την παρουσίαση των νέων BMW iX και i4 στην ελληνική αγορά, οφείλουμε να θυμηθούμε το πρώτο επίσημο ηλεκτρικό μοντέλο των Γερμανών.

Ήταν το 1972, όταν η BMW ανάπτυξε το όχημα 1602 Elektro – Antrieb (Electric Drive) ως αυτοκίνητο υποστήριξης των αθλητών αντοχής και των μαραθωνοδρόμων. Συνολικά κατασκευάστηκαν 2 όμοια αυτοκίνητα βασισμένα στην θρυλική 1600-2. Εξωτερικά ήταν πανομοιότυπα, αλλά οι διαφορές ήταν κάτω από το καπό.

BMW 1602 Elektro - AntriebΟ κινητήρας εσωτερικής καύσης είχε φύγει και αντ’ αυτού οι μηχανικοί τοποθέτησαν μια παλέτα με δώδεκα τυπικές μπαταρίες μολύβδου-οξέος 12V που αναπτύχθηκε από τη Varta.  Έτσι, γεννήθηκε η πρώτη ηλεκτρική BMW. Το βάρος των μπαταριών ήταν 350 κιλά και η το εύρος αυτονομίας μόλις 30 χιλιόμετρα. Κίνηση έπαιρνε από έναν ηλεκτροκινητήρα DC, ανεπτυγμένο από τη Bosch με ισχύ 12 kW / 32 kW (43 ίπποι).

Η ηλεκτρική ισχύς έδινε την κίνηση στους πίσω τροχούς, επομένως ήταν ακόμα μια γνήσια BMW (ή κάπως έτσι).  Όπως φαντάζεστε, το τεράστιο βάρος από τις μπαταρίες επηρέασε την απόδοση του αυτοκινήτου, με το σπριντ στα 50 km/h να διαρκεί οκτώ δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα έφτανε μόλις τα 100 km/h.

BMW 1602 Elektro - Antrieb

Τον επόμενο χρόνο, το 1973 είχαμε την πρώτη ενεργειακή κρίση, αρκετοί περίμεναν τότε την βαυαρική εταιρεία να τολμήσει να βγάλει το μοντέλο στην παραγωγή, ωστόσο κάτι τέτοιο δεν συνέβη ποτέ. Αλλά η BMW έβαλε ακούσια τις βάσεις για το μέλλον της, το οποίο διανύουμε στις μέρες μας.

BMW 1602 Elektro - AntriebΗ BMW 1602 Elektro – Antrieb μπορεί να θεωρεί ο πρόγονος των BMW i, δημιουργώντας την παρακαταθήκη της βαυαρικής εταιρείας για την εποχή της ηλεκτροκίνησης και αποτελώντας το σημείο αναφοράς για το μελλοντικό όραμα και την προσπάθεια να πρωταγωνιστήσει, διατηρώντας αναλλοίωτο το DNA της.