Στο δρόμο για τον εξηλεκτρισμό της η DS Automobiles εφοδιάζει με υβριδική έκδοση και την DS 4, ενώ προσθέτει και νέες εκδόσεις στην γκάμα της.
Η DS Automobiles ετοιμάζεται να λανσάρει νέα, αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα στην γκάμα της. Η πορεία προς τον εξηλεκτρισμό όμως περιλαμβάνει και τα υβριδικά μοντέλα. Έτσι, μετά το DS 3 Hybrid, έρχεται και το DS 4 να αποκτήσει και υβριδική έκδοση.
Το σύστημα κίνησης του DS 4 Hybrid αποτελείται από έναν τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.2 λίτρων με 136 ίππους και 230 Nm ροπής, σε συνδυασμό με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων. Το οποίο ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα 21 kW (29 ίππων) και 55 Nm.
Μια μπαταρία 0,9 kWh ιόντων λιθίου τροφοδοτεί το αυτοφορτιζόμενο ηλεκτρικό σύστημα. Είναι τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού και συνεπώς δεν επηρεάζει τόσο τον χώρο της καμπίνας επιβατών όσο και τον χώρο των αποσκευών.
Ο βενζινοκινητήρας αποτελεί εξέλιξη του βραβευμένου κινητήρα PureTech, με ειδική προσαρμογή για το σύστημα Mild Hybrid. Λειτουργεί σε κύκλο Miller, ο οποίος παρέχει υψηλότερη θερμοδυναμική απόδοση και, επομένως, σημαντική μείωση στην κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2.
Ο κινητήρας είναι επίσης εξοπλισμένος με καδένα χρονισμού και νέο υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας για μεγιστοποίηση της αντοχής και της απόκρισης στις χαμηλές στροφές. Η πίεση στο σύστημα τροφοδοσίας έχει επίσης αυξηθεί στα 350 bar.
Ο ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη, είναι ενσωματωμένος στο νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων e-DCS6. Μπορεί να λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια υπό μέτρια φορτία, χωρίς υποβοήθηση από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Κατά την επιβράδυνση, ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια για την ανάκτηση κινητικής ενέργειας και την τροφοδοσία της μπαταρίας, παρέχοντας ταυτόχρονα ενέργεια για την εκκίνηση του βενζινοκινητήρα.
Το κιβώτιο ταχυτήτων e-DCS6 συμβάλλει επίσης στην άνεση και την αποδοτικότητα του DS 4 Hybrid. Περιορίζοντας τα διαλείμματα στη ροπή, δίνει την αίσθηση μιας εξαιρετικά ομαλής οδήγησης. Ο ηλεκτροκινητήρας, ο μετατροπέας και ο υπολογιστής είναι ενσωματωμένα σε αυτό για εξοικονόμηση χώρου.
Σε σύγκριση με το DS 4 PureTech 130 EAT8, στον συνδυαστικό κύκλο WLTP, το DS 4 Hybrid έχει κέρδος σχεδόν 16% σε κατανάλωση (-1,1 λίτρα καυσίμου για κάθε 100 χιλιόμετρα). Αλλά και μείωση κατά 21 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο (ή -15%) σε 116 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο. Συνεπώς το DS 4 Hybrid δεν υπόκειται σε τέλη κυκλοφορίας. Στην πόλη πάντως, η μείωση της κατανάλωσης φθάνει έως και 39%!
Παράλληλα, το νέο DS 4 Hybrid προσφέρει και βελτιωμένες επιδόσεις. Επιταχύνει από στάση ως τα 100 χλμ./ώρα σε 10,4 δευτερόλεπτα (1,2 ταχύτερα από την έκδοση με τον κινητήρα PureTech 130 EAT8). Τα 1000 μέτρα από στάση καλύπτονται σε 31,7 δευτερόλεπτα (-1,1 δευτερόλεπτα).
Στην πράξη, το DS 4 Hybrid ξεκινά αθόρυβα χρησιμοποιώντας μόνο ηλεκτρική ενέργεια. Όταν απαιτηθεί συνδυάζει ταυτόχρονα δύο διαφορετικές μορφές ενέργειας. Σε μια αστική διαδρομή αρκετών χιλιομέτρων, η υβριδική τεχνολογία καθιστά δυνατή την ηλεκτροκίνηση για περισσότερο από το 50% της διαδρομής, με όφελος έως και 40% στην κατανάλωση καυσίμου.
Στο δρόμο, ο συνδυασμός βενζίνης και ηλεκτρικής ενέργειας προσφέρει αποτελεσματικότητα και ευελιξία στην οδήγηση. Ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει πρόσθετη ροπή στις χαμηλές στροφές, ενώ σε περίπτωση έντονης επιτάχυνσης, πραγματοποιείται αύξηση της ισχύος που σας επιτρέπει να απολαμβάνετε καλύτερες επιδόσεις με μειωμένη κατανάλωση καυσίμου.
Το σύστημα Hybrid είναι σχεδιασμένο να λειτουργεί αυτόνομα. Η μπαταρία φορτίζεται αυτόματα κατά την οδήγηση, χωρίς να χρειάζεται να συνδέσετε καλώδια ή να περιμένετε.
Καθώς τα στάδια επιβράδυνσης ελέγχονται αυτόματα με σκοπό την ανάκτηση ενέργειας, η χρήση του μηχανικού συστήματος πέδησης περιορίζεται σημαντικά, μειώνοντας τόσο τις φθορές όσο και τις εκπομπές μικροσωματιδίων.
Η αθόρυβη λειτουργία του DS 4 Hybrid στην πόλη συμβάλλει θετικά στο περιβάλλον και τους κατοίκους, ενώ για την ασφάλεια των πεζών ένας ελαφρύς θόρυβος (AVAS) παράγεται όταν το αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα έως 30 χλμ./ώρα.
Οι τιμές της DS 4 Hybrid ξεκινούν από 35.300 ευρώ για την έκδοση 136 e-DCS6 Pallas και από 39.500 ευρώ για την Etoile.
Υπενθυμίζουμε ότι κατά τη διάρκεια του 2024, τα μοντέλα της DS Automobiles σταδιακά θα υιοθετήσουν μια νέα, πιο συμπαγή δομή γκάμας. Βασισμένη σε δύο επίπεδα εξοπλισμού που ονομάζονται Pallas και Étoile. Δύο ονόματα με ιστορία.
Και οι δύο νέες εκδόσεις, διατίθενται με δύο πακέτα προαιρετικών επιλογών: Comfort και Tech για το Pallas, Absolute Comfort και Absolute Tech για το Étoile.
Δείτε εδώ τις εκδόσεις και τις τιμές όλων των μοντέλων της DS Automobiles.