Ένας νεαρός Ιταλός σχεδιαστής οραματίζεται την σύγχρονη γενιά του μικρού Roadster, Fiat Barchetta
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ
«Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025» για την Ελλάδα: Οι διεκδικητές του τίτλου
LIVE TV: Δείτε το shakedown του Ράλι Ιαπωνίας
Ψηφιακή ενημέρωση για τις παραβάσεις των οδηγών
Του Νίκου Μιχαλόπουλου
Η Fiat Barchetta ήταν ένα αυτοκίνητο με το δικό του στυλ που άφησε αναμφίβολα την δίκη της ανεξίτηλη σφραγίδα στην ιστορία της Fiat.
Στα μέσα της δεκαετίας του 90 η Fiat παρουσιάζει την δίκη της εναλλακτική πρόταση στην κατηγορία των roadster. Πρόκειται για ένα στιλάτο, διθέσιο ανοιχτό αυτοκίνητο με όμορφες γραμμές και καμπύλες, χτισμένο στο πάτωμα του Punto. Η κίνηση ήταν στους εμπρός τροχούς μέσω ενός κινητήρα 1.8 λίτρων απόδοσης 130 ίππων.
Άμεση αντικατάσταση της δεν υπήρξε, παρά την αναβίωση του Future Classic 124 Spider, αρκετά χρόνια αργότερα που έμεινε μόλις για τρία χρόνια στην παραγωγή.
Πλέον η ιταλική εταιρεία βρίσκεται πάλι χωρίς εκπρόσωπο σε μια κατηγορία που διαχρονικά έδινε εικονικά αυτοκίνητα.
Έτσι λοιπόν ο Ιταλός σχεδιαστής Marco Basile αναβιώνει την Barchetta με ένα μοντέρνο σχέδιο, διατηρώντας τις γραμμές της αυθεντικής.
Με τον τρόπο αυτό ο Basile αποτίει φόρο τιμής στην «βαρκούλα» της Fiat.
Στην ψηφιακή αυτή εκδοχή οι καμπύλες έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο, προσδίδοντας στο αυτοκίνητο χάρη μέσα από τον λιτό και απέριττο σχεδιασμό.
Το εμπρός μέρος είναι μια σχεδιαστική εξέλιξη του αυθεντικού μοντέλου με έντονο το σπορτίφ στοιχείο. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα δίπλα παραλληλόγραμμα φώτα και η διπλή απόληξη της εξάτμισης, που προϊδεάζει για την ύπαρξη βενζινοκινητήρα κάτω από το καπό.
Το εσωτερικό έχει δεχτεί την μεγαλύτερη φροντίδα από τον σχεδιαστή. Πρόκειται για ένα μοντέρνο σύνολο με έμφαση στην υψηλή τεχνολογία. Στην μικρή διθέσια καμπίνα ξεχωρίζει η οθόνη του Multimedia, θυμίζοντας αυτό του σύγχρονου 124 Spider.
Δεδομένου πως πρόκειται για ένα υποθετικό μοντέλο, μπορούμε να φανταστούμε το τεχνικό πλαίσιο του αυτοκινήτου.
Η πλέον κατάλληλη πλατφόρμα είναι η CMP της PSA και τα κινητήρια σύνολα προερχόμενα από την FCA. Πιθανότατα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και η ηλεκτρική εκδοχή της πλατφόρμας, η eCMP για μια αμιγώς ηλεκτρική Barchetta.
Ο λόγος αυτού του άρθρου δεν είναι μόνο να δείξουμε μία σύγχρονη εκδοχή της «βαρκούλας», αλλά να τονιστεί πως η ιστορία της Fiat είναι συνυφασμένη και με τα σπορ προσιτά roadster, δίνοντας στο ευρύ καταναλωτικό κοινό την ευκαιρία να μπορεί να αποκτήσει ένα τόσο ιδιαίτερο αυτοκίνητο.
Αναπόσπαστο σημείο του DNA της από το 850 Spider και το πρώτο 124 Spider, στο Χ 1/9 μέχρι στην Barchetta του 1995. Ένα τέτοιο μοντέλο είναι απαραίτητο στην γκάμα της, ανεξάρτητα πως θα λέγεται και πως θα μοιάζει! Ας ευχηθούμε το βιομηχανικό σχέδιο της Stellantis να μας εκπλήξει ευχάριστα!