Panda Elettra : Όταν η Fiat μας σύστηνε την ηλεκτροκίνηση

Κοινοποίησε το άρθρο
Panda Elettra

Το 1990, περισσότερα από 30 χρόνια πριν, η FIAT παρουσίασε το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο μαζικής παραγωγής. Στην αυγή μια νέας πολύ σημαντικής δεκαετίας, λίγο μετά την πτώση του τείχους του Βερολίνου, η FIAT άνοιγε ένα νέο κεφάλαιο για την αυτοκίνηση, το οποίο αρκετά χρόνια μετά θα γιγαντωνόταν φέρνοντας μια επανάσταση στις μετακίνησες των ανθρώπων, αλλά και στο τρόπο με τον οποίο αυτές επηρεάζουν το περιβάλλον.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Εαρινό Ράλι ΦΙΛΠΑ 2024

Με τη συμμετοχή 80 αυτοκινήτων, που είχαν προορισμό τις Σπέτσες, διοργανώθηκε, για άλλη μια φορά το Εαρινό Ράλι ΦΙΛΠΑ φέρνοντας εικόνες από άλλες εποχές,...

Ε65 : Στην κυκλοφορία το μεγαλύτερο τμήμα του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας

Δύο σημαντικά τμήματα του αυτοκινητόδρομου Ε65 παραδόθηκαν στην κυκλοφορία, με αποτέλεσμα τις ταχύτερες μετακινήσεις σε προορισμούς της Κεντρικής Ελλάδας     Με την παράδοση στην κυκλοφορία του...

OPEL Grandland 2024 : Η επόμενη ημέρα (video)

Με το νέο Grandland ολοκληρώνεται ο εξηλεκτρισμός της OPEL, ενώ παράλληλα εμφανίζονται πολλά από τα «φουτουριστικά» στοιχεία που θα έχουν πλέον τα μοντέλα της...

Το 1990 η FIAT βασίστηκε στο Panda, το εξαιρετικά πετυχημένο μοντέλο της που παρουσιάστηκε το 1980, για να δημιουργήσει μια έκδοση που για την κίνηση της αντί για έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης θα χρησιμοποιούσε έναν ηλεκτροκινητήρα.

Η γέννηση του Panda Elettra ερχόταν σε μια εποχή που το μοντέλο απολάμβανε ήδη την εκτίμηση του κοινού, το οποίο είχε αγαπήσει την πρακτικότητα και τη σχεδίαση του.

Το Panda Elettra εφοδιαζόταν με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 9,2 kW (12,5hp), νούμερο που δεν εντυπωσιάζει, αλλά χάρη και στην άπλετη παροχή ροπής αρκούσε για να επιταχύνει το αυτοκίνητο έως και τα 70χλμ./ώρα, επιτρέποντας του να κινείται αθόρυβα και με άνεση στο αστικό περιβάλλον για αποστάσεις έως και 100χλμ. με μία φόρτιση.

Το Panda Elettra παρά το ότι είχε κιβώτιο 4 ταχυτήτων (+ όπισθεν), λόγω των χαρακτηριστικών απόδοσης του ηλεκτροκινητήρα μπορούσε να κινηθεί στην πόλη μόνιμα με την 3η ταχύτητα, προσομοιώνοντας τη χρήση ενός αυτόματου αυτοκινήτου, προσφέροντας με αυτό τον τρόπο πρωτοφανή ευκολία οδήγησης και χειρισμένων για τα μέτρα της εποχής του.

Με το Panda Elettra να είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής, όπως είναι φυσικό στην εποχή του η έννοια του δημόσιο δικτύου φόρτισης ήταν άγνωστη.

Εφοδιασμένο με 12 μπαταρίες μόλυβδου των 6V (που έγιναν 14 στη συνέχεια), η συνολική αποθήκευση ενέργειας έφτανε έως και τα 200Ah, με τη φόρτιση να γίνεται αποκλειστικά σε οικιακό δίκτυο 220V.

Οι μπαταρίες καταλάμβαναν το χώρο αποσκευών, αλλά και τις πίσω θέσεις, καθιστώντας το ηλεκτρικό Panda αυστηρά διθέσιο.

Panda Elettra

Τα κρύσταλλα ασφαλείας, οι ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης και οι ζώνες ασφαλείας του Panda Elettra προσέφεραν ικανοποιητικό επίπεδο ασφαλείας για τα δεδομένα της εποχής, αλλά μοιάζουν λύσεις βγαλμένες από την προϊστορία του αυτοκινήτου.

Το Panda Elettra έμεινε στην παραγωγή για οκτώ χρόνια από το 1990 έως και το 1998 αποτελώντας μια πρόταση αρκετά μπροστά από την εποχή της, η οποία όμως καταδείκνυε τη διαχρονική εστίαση της FIAT στη βιώσιμη αυτοκίνηση με οφέλη για το περιβάλλον, αλλά και το χρήστη.