Τo αμιγώς ηλεκτρικό Gen-E συμπληρώνει την γκάμα του επιτυχημένου Puma, διατηρώντας όλα τα στοιχεία που το έκαναν δημοφιλές στην Ευρώπη.
Στην…πρίζα βρίσκεται το τελευταίο διάστημα η FORD. Μετά τα αμιγώς ηλεκτρικά Explorer και Capri, τώρα εξηλεκτρίζει και το πιο επιτυχημένο, σύγχρονο μοντέλο της. To Puma. Το οποίο με την καινούργια έκδοση Gen-E, εισάγει για πρώτη φορά τη φιλοσοφία μηδενικών εκπομπών ρύπων.
Με το σχεδιασμό του Puma να έχει παίξει σημαντικό ρόλο στη μεγάλη επιτυχία του crossover της, η FORD διατήρησε τη γνώριμη σιλουέτα του. Με πινελιές όμως που το καθιστούν πιο ξεχωριστό και αεροδυναμικό.
Μία τολμηρή σχεδίαση τύπου «ασπίδας» αντικαθιστά τη συμβατική μάσκα του βενζινοκίνητου Puma στο εμπρός μέρος. Διαμορφώνοντας έτσι ένα φρέσκο προσωπείο. Που αντλεί έμπνευση από την ηλεκτρική Mustang Mach-E.
Η σπορ πίσω αεροτομή και τα μοναδικά σχέδια των ζαντών αλουμινίου ενισχύουν την ηλεκτρική εικόνα του Puma Ge-E. Αλλά και συμβάλλουν στην καλύτερη αεροδυναμική απόδοση.
Στο εσωτερικό, η καθαρή και σύγχρονη σχεδιαστική φιλοσοφία συνεχίζεται. Με δύο οθόνες υψηλής ευκρίνειας να βρίσκονται σε κοντινή απόσταση από τον οδηγό. Το infotainment τελευταίας γενιάς SYNC 4 της FORD διαθέτει σύστημα πλοήγησης που είναι συνδεδεμένο στο cloud.
Παράλληλα, με τα ασύρματα Apple CarPlay και Android Auto, οι εφαρμογές και οι πληροφορίες συγχρονίζονται μεταξύ των smartphone των επιβατών και του αυτοκινήτου, χωρίς τη χρήση καλωδίων.
Επιπλέον, το Alexa Built-in παρέχει στους οδηγούς τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν φωνητικές εντολές για την καθημερινότητά τους. Μπορούν δηλαδή να ενημερώνονται για τις ώρες λειτουργίας του αγαπημένου τους εστιατορίου ή να προσθέτουν αντικείμενα στη λίστα με τα ψώνια τους.
Επιπλέον, η νέα, υπερυψωμένη κεντρική κονσόλα προσφέρει έναν πρακτικό αποθηκευτικό χώρο. Το υποβραχιόνιο είναι συρόμενο, ενώ διατίθεται και ασύρματη φόρτιση τηλεφώνου.
Η οδήγηση του FORD Puma Gen-E είναι ακόμα πιο εύκολη. Όλα γίνονται με έναν, απλό στη χρήση, ηλεκτρονικό μοχλοδιακόπτη. Ο οποίος βρίσκεται πίσω από το τιμόνι και εναλλάσσει την κίνηση προς τα εμπρός, τη νεκρά και την όπισθεν. Επίσης, η δυνατότητα οδήγησης με ένα πεντάλ (one-pedal driving) καθιστά ακόμα πιο άνετη την οδήγηση στην πόλη. Ανεξάρτητα από το πιο από τα τέσσερα προφίλ οδήγησης έχει επιλέξει ο οδηγός.
Για την κίνηση του ηλεκτρικού Puma, φροντίζει ένας ολοκαίνουργιος ηλεκτροκινητήρας. Ο οποίος αποδίδει 168 ίππους (123.5 kW) έχοντας μέγιστη ροπή 290 Nm. Επιταχύνει το Gen-E, από στάση ως τα 100 χλμ./ώρα σε 8 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 160 χλμ./ώρα.
Η κατανάλωσή του υπολογίζεται σε 13,1 kWh/100 χλμ. ενώ σε αστικό περιβάλλον, πέφτει στις 9.4 kWh/100 χλμ.
Στην πόλη, η αυτονομία φτάνει τα 523 χιλιόμετρα, ενώ σε μικτές συνθήκες το Puma Gen-E μπορεί να διανύσει 376 χιλιόμετρα με μια πλήρη φόρτιση. Με τη χρήση ταχυφορτιστή, η φόρτιση της μπαταρίας των 43 kWh, από το 10% στο 80%, διαρκεί περίπου 23 λεπτά.
Ο οδηγός φυσικά έχει διαθέσιμα τα συστήματα υποβοήθησης Intelligent Adaptive Cruise Control με Stop & Go και Lane Centring. Τα οποία μπορούν να χρησιμοποιούν το Predictive Speed Assist για ρύθμιση της ταχύτητας ταξιδιού σε δρόμους με στροφές. Στην πόλη, η κάμερα surround-view 360ο μπορεί να προβάλλει μία πανοραμική εικόνα του οχήματος από ψηλά. Η οποία είναι σε θέση να διευκολύνει τους ελιγμούς σε άβολα πολυώροφα πάρκινγκ.
Το συμπαγές σύστημα ηλεκτροκίνησης πάντως έχει και…χωροταξικά οφέλη στο ηλεκτρικό Puma. Το οποίο αξιοποιεί ακόμα περισσότερο τον διαθέσιμο χώρο.
Ο αποθηκευτικός χώρος MegaBox στο πορτμπαγκάζ έχει μετατραπεί σε GigaBox. Εξασφαλίζοντας συνολική χωρητικότητα για την μεταφορά αποσκευών έως και 574 λίτρα σε 5-θέσια διαμόρφωση.
Επιπλέον, στο εμπρός μέρος, ένα frunk με χωρητικότητα 43 λίτρων αξιοποιεί ιδανικά τον χώρο που θα καταλάμβανε ο βενζινοκινητήρας.
Το νέο Puma Gen-E κατασκευάζεται στο εργοστάσιο συναρμολόγησης οχημάτων της FORD Otosan στην Κραϊόβα της Ρουμανίας. Χρησιμοποιώντας τις προηγμένες ηλεκτρικές μονάδες που παράγονται στις εγκαταστάσεις της FORD στο Halewood του Ην. Βασιλείου.
Στην Ελλάδα, οι πρώτες παραδόσεις προγραμματίζονται στα τέλη του πρώτου τριμήνου του 2025. Οι παραγγελίες όμως ξεκινούν άμεσα, με τιμές που ξεκινούν από 25.900 ευρώ για την έκδοση Style και από 27.944 ευρώ για την Premium. Στις τιμές αυτές έχει υπολογιστεί η κρατική επιδότηση του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά 3 καθώς και προωθητική ενέργεια της Ford Motor Hellas.