Μια φορά και έναν καιρό ήταν μια Mercedes C111

Κοινοποίησε το άρθρο

Η Mercedes έφερε την οικογένεια C111 στην  Techno-Classica, οπότε είναι μια καλή ευκαιρία να θυμηθούμε περί τίνος πρόκειται. Καταρχήν να πούμε πως η Techno-Classica διοργανώνεται στο Έσσεν της Γερμανίας και είναι αυτό που λέει και το όνομα της, μια έκθεση που αφορά σε κλασικά αυτοκίνητα με τεχνολογική -για την εποχή τους- υπεροχή. Φέτος φιλοξενεί 250 εκθέτες μεταξύ αυτών και η Mercedes.

Ο κατασκευαστής από την Στουτγάρδη θα εκθέσει για πρώτη φορά σε κοινή θέα όλα τα μέλη της εκπληκτικής οικογένειας  C111 που πρωτοεμφανίστηκε το 1969 στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης.  Οι μηχανικοί ασχολήθηκαν μια δεκαετία δοκιμάζοντας κινητήρες και καινοτόμες ιδέες.

Mercedes C111-I

Το  C111 ήταν το πρώτο και αυθεντικό «παιδί» της οικογένεια και αποτέλεσμα μιας πρωτότυπης αεροδυναμικής μορφής που όμως δεν ήταν το πιο περίεργο σημείο καθώς αυτόν τον χαρακτηρισμό είχε ο κινητήρας  Wankel με τα τρία περιστροφικά έμβολα.

Mercedes C111-I

Το έντονο πορτοκαλί και οι πόρτες τύπου gullwing έκαναν την διαφορά όταν παρουσιάστηκε το  C111-Ι που όμως δεν βγήκε ποτέ στη παραγωγή.

Mercedes C111-II

Το δεύτερο πρωτότυπο έκανε την διαφορά με τον κινητήρα Wankel να έχει τέσσερα περιστρεφόμενα έμβολα,  απόδοση 350 ίππους και  300 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα.

Mercedes C111-II

Καθώς οι κινητήρες Wankel δεν ήταν αξιόπιστοι η Mercedes εγκατέλειψε την εξέλιξή τους χρησιμοποιώντας στο C111-II τον κινητήρα V8, 3.5 λίτρων που «φορούσαν» τα μεγάλα sedan της εταιρίας.

Mercedes C111- II D

Στο σύνολο υπήρξαν έξι C111-II, ένα από αυτά η έκδοση  turbo-intercooler με τον 3λιτρο, 5κυλινδρο πετρελαιοκινητήρα της Mercedes απόδοσης 190 ίππων.

Mercedes C111- II D

Το C111- II D είναι αυτό που χρησιμοποίησε η  Mercedes όταν έκανε το ρεκόρ στο Nardo, όπου επί 64 ώρες έτρεχε με  μέση ωριαία πάνω από 250 χλμ./ώρα.

Mercedes C111-III

Η τρίτη εκδοχή ήταν έτοιμη το 1978 και αφορούσε την εξέλιξη του πετρελαιοκινητήρα αποκτώντας ακόμα περισσότερη ιπποδύναμη και πρωτότυπο σχεδιασμό. Τον Απρίλιο του ίδιου χρόνου το C111-III έκανε εννέα διαφορετικά ρεκόρ ταχύτητας στο Nardo.

Mercedes C111-IV

Το 1979 η Mercedes κατασκεύασε το τελευταίο  C111. Με όψη καρχαρία το Mercedes C111-IV φορούσε κινητήρα 4.8 λίτρων twin-turbo V8 της  S-Class απόδοσης 500 ίππων και τελική ταχύτητα 400 χλμ./ώρα.