51ο Διεθνές Ράλι ΦΙΛΠΑ σε φθινοπωρινό κλίμα

Κοινοποίησε το άρθρο

Με φόντο τα πανέμορφα τοπία της Στερεάς Ελλάδας διεξήχθη η πιο παραδοσιακή ετήσια εκδήλωση κλασικών αυτοκινήτων της ΦΙΛΠΑ

 

Το 51ο Διεθνές Ράλι ΦΙΛΠΑ είχε επίκεντρο το Καρπενήσι, και έγινε μέσα σε φθινοπωρινό κλίμα. Αλλά και με αρκετά απρόοπτα. Όπως τη δυνατή βροχή, τις ακυρώσεις της τελευταίας στιγμής λόγω καιρικών συνθηκών και τεχνικών προβλημάτων, αλλά και την αντικατάσταση αυτοκινήτων με πιο καινούργια, για να αντεπεξέλθουν στα περίπου 550 χιλιόμετρα που θα ακολουθούσαν.

Τα 60 πανέμορφα κλασικά αυτοκίνητα και πληρώματα από την Ελλάδα και άλλες χώρες της Ευρώπης, με το παλαιότερο να είναι ένα MG του 1950, παρατάχθηκαν την Πέμπτη το μεσημέρι στο χώρο της Πανελλήνιας Έκθεσης Λαμίας. Από εκεί εκίνησαν για το πρώτο σκέλος με προορισμό την Ευρυτανία.

Η εκκίνηση δόθηκε από τον Αντιπρόεδρο της FIVA-Τεχνικής Επιτροπής, κύριο Laurent Heriou, που συμμετείχε και εκείνος με τη σύζυγό του στην κατηγορία Touring. Από τα πρώτα χιλιόμετρα φάνηκε ξεκάθαρα, ότι τα πληρώματα των δύο κατηγοριών Classic Regularity και Touring, θα είχαν έντονο συναγωνισμό. Και όλα αυτά σε μια πανέμορφη διαδρομή με πολλές ειδικές δοκιμασίες και χρονομετρήσεις, που επιμελήθηκαν ο έμπειρος αλυτάρχης κ. Άγγελος Κουνέλης με τους συνεργάτες του.

Η διαδρομή της πρώτης μέρας διέσχισε όμορφες περιοχές της Φθιώτιδας και περιλάμβανε μια στάση για έλεγχο χρόνου στην κεντρική πλατεία της Μακρακώμης, όπου ο Δήμος υποδέχθηκε τους συμμετέχοντες με σνακ και αναψυκτικά. Ακολούθησαν μαγευτικές διαδρομές με ειδικές δοκιμασίες, από τον Άγιο Γεώργιο και τον Τυμφρηστό, με τελικό προορισμό το Καρπενήσι και το ξενοδοχείο Montana, που ήταν το επίκεντρο του αγώνα καθ’ όλη τη διάρκειά του.


Τα αποτελέσματα της πρώτης μέρας, επιβεβαίωσαν ότι στην κατηγορία Regularity περισσότερα από 10 πληρώματα ήταν ικανά να διεκδικήσουν την…καραμούζα. Το παραδοσιακό έπαθλο του Διεθνούς Ράλι της ΦΙΛΠΑ. Οι Δημακαρέας-Abastado, Κατοχιανός-Χρηστακέας, Crucifix-Σταυρόπουλος, Κοφινά-Κοφινά και Andonov-Andonova, ολοκλήρωσαν το σκέλος με μικρές διαφορές.

Η κατηγορία Touring από πολύ νωρίς εξελίχθηκε σε οικογενειακή υπόθεση, με το πλήρωμα των πατέρα και γιού Χρυσανθόπουλου, να ξεχωρίζουν, έχοντας πίσω τους με μεγάλη διαφορά τους Κλουκίνα-Λάμπρου, τους περσινούς νικητές Φίλη-Ξηρό και τους Οικονόμου-Αντωνάτου.

Τη δεύτερη ημέρα, η πανέμορφη διαδρομή 132 χλμ. που διέσχισαν οι αγωνιζόμενοι πέρασε από το Βελούχι, τα Αμπέλια, τη Βίνιανη, τα Καπνοχώρια και κατέληξε στην Επισκοπή.
Οι αγωνιζόμενοι στην Touring είχαν ελεύθερη επιστροφή, ενώ τα πληρώματα της Classic Regularity, μετά την μικρή ξεκούραση ξεκίνησαν για ένα συγκλονιστικό από πλευράς διαδρομών και τοπίου σκέλος, περνώντας από την Τσέρκοβα, τον Ασπρόπυργο, τον Προυσσό, το Μεγάλο & Μικρό Χωριό και κατέληξαν αργότερα πίσω στο Καρπενήσι.

Μετά το τέλος της δεύτερης μέρας, την πρωτοπορία της Classic Regularity πήραν οι Crucifix-Σταυρόπουλος, με μικρή διαφορά από τα υπόλοιπα 4 πληρώματα Δημακαρέα-Abastado, Andonov-Andonova, Κατοχιανό-Χρηστακέα και Κατσαούνη-Μανσόλα. Όλοι τους με κάτω από 50 βαθμούς ποινής.

Στην Touring δεν άλλαξε κάτι με τους Νίκο και Στέλιο Χρυσανθόπουλο να προηγούνται με διαφορά, ενώ στην πρώτη τετράδα πλασαρίστηκε με αξιώσεις για το βάθρο, το πλήρωμα Σουραλή-Καουτσκής.

Τo Σάββατο 30/9, τρίτη και τελευταία ημέρα του αγώνα, η δράση ξεκίνησε κάτω από δυνατή βροχή, με τα αυτοκίνητα να διέρχονται από τα εξίσου μαγευτικά τοπία της Ευρυτανίας, Παππαδιά, Δάφνη, Βίνιανη, Κερασοχώρι, Άγιος Προκόπιο, με κατεύθυνση την εντυπωσιακή Γέφυρα της Τατάρνας, όπου υπήρχε σταθμός ελέγχου χρόνου.

Μετά τη μικρή στάση για ξεκούραση και με την Touring να έχει τερματίσει τον αγώνα και να απολαμβάνει την εκπληκτική θέα, η Classic Regularity ξεκίνησε το τελευταίο σκέλος, κυκλώνοντας την πανέμορφη Λίμνη Κρεμαστών, μέσω Αλευράδας, Λουτρών, Χαραυγής, Νέας Βίνιανης, Καλεσμένου και τερματισμό στο Καρπενήσι.
Τα πληρώματα κάλυψαν συνολικά Ε.Δ.Α. συνολικού μήκους 193χλμ. (Classic Regularity) και 97 χλμ.(Touring).

Νικητές του 51ου Διεθνούς Ράλι της ΦΙΛΠΑ αναδείχθηκαν στην Classic Regularity οι Μ. Δημακαρέας-Α. Abastado με VW Golf GTI του 1985, δεύτεροι ήταν οι Γ. Κατοχιανός-Γ. Χρηστακέας με INNOCENTI Mini του 1973 και τρίτοι οι G. Andonov-J. Andonova με MERCEDES-BENZs Benz 200E του 1992.

Στην κατηγορία Touring, πρώτοι τερμάτισαν οι Ν. Χρυσανθόπουλος-Σ. Χρυσανθόπουλος με FIAT 127 του 1979, δεύτεροι οι Ι. Κλουκίνας- Γ. Λάμπρου με LOTUS Elan του 1992 και τρίτοι οι Ε. Φίλης-Τ. Ξηρός με PORSCHE 356B του 1961.

Στην κατηγορία Porsche Cup, για τον εορτασμό των 75 χρόνων της μάρκας, νικητές αναδείχθηκαν στην κατηγορία Classic Regularity, οι Ι. Κατσαούνης-Μ, Μανσόλας με 911 του 1965, δεύτεροι οι Χ. Διαμαντόπουλος-Γ. Γιαννίτσιος με 924 του 1981 και τρίτοι οι Ν. Παλυβός-Α. Παλυβός με 911Τ του 1972.

Στην κατηγορία Touring πρώτοι τερμάτισαν οι Ε. Φίλης-Τ. Ξηρός με 356Β του 1961, δεύτεροι οι Α. Σινάνογλου- Α. Σινάνογλου με 911S του 1977 και τρίτοι οι Λ. Παπάζογλου-Μ. Νικολοπούλου με 914 του 1970.

Η εκδήλωση έκλεισε το Σάββατο βράδυ στην αίθουσα δεξιώσεων του ξενοδοχείου Montana με την επίσημη απονομή των βραβείων σε νικητές, διακριθέντες, χορηγούς και σημαντικούς συντελεστές του αγώνα. Παράλληλα, ανακοινώθηκε ο προορισμός του 52ου Διεθνούς Ράλι που θα γίνει στη Λευκάδα στο τέλος Σεπτεμβρίου του 2024.

Οι επόμενες προγραμματισμένες εκδηλώσεις της ΦΙΛΠΑ, είναι το Concours d’ Elegance την Κυριακή 15 Οκτωβρίου στη Μαρίνα Φλοίσβου, το Σεμινάριο Regularity ΦΙΛΠΑ την Τετάρτη 22 Νοεμβρίου στη Λέσχη και το Χειμερινό Ράλι ΦΙΛΠΑ στη Βυτίνα, 2-3 Δεκεμβρίου.

Τo 51o Διθενές Ράλι ΦΙΛΠΑ, μεταξύ άλλων, υποστήριξε και η HYUNDAI Ελλάς με την παροχή Tucson και Santa Fe για τις ανάγκες της διοργάνωσης.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

VIDEO : LOTUS Elise με κινητήρα V8 από Hayabusa ανεβαίνει στο ευρωπαϊκό “Pikes Peak”

Δείτε μια LOTUS Elise με κινητήρα 430 ίππων προερχόμενο από SUZUKI Hayabusa, στη μεγαλύτερη και πιο συναρπαστική ανάβαση της Ευρώπης       Η ανάβαση από το Τρέντο...

Κ.Τ.Ε.Ο. : Ποια οχήματα περνούν από τεχνικό έλεγχο το 2024 – Ημερομηνίες

Δείτε μέχρι πότε πρέπει να επισκεφθούν τα Κ.Τ.Ε.Ο. τα καινούργια οχήματα και όσα μεταβιβάστηκαν πρόσφατα         Ο τεχνικός έλεγχος των οχημάτων, όλοι ξέρουμε ότι είναι υποχρεωτικός....

FERRARI 12 Cilindri : Αεροπορία εδάφους -Τιμή (video)

Η FERRARI 12 Cilindri είναι ένα μοντέλο που μας δείχνει ότι η εξέλιξη της αυτοκινητοβιομηχανίας μπορεί να γίνεται χωρίς να ξεφεύγει από το αρχικό...

Νέα CUPRA Leon και Formentor : Σχεδιαστικό άλμα

Η CUPRA παρουσίασε τα ανανεωμένα Formentor και Leon, τα οποία έχουν επανασχεδιαστεί και βελτιωθεί με σκοπό να συνεχίσουν την επιτυχημένη πορεία των προκατόχων τους     Η...

HYUNDAI Bayon 2024 : «Έξυπνος» εκσυγχρονισμός – Τιμές

Νέα εμφάνιση, έξυπνα χαρακτηριστικά συνδεσιμότητας και ασφάλειας, αλλά και ανανεωμένο εσωτερικό με σύγχρονες τεχνολογίες διαθέτει πλέον το HYUNDAI Bayon     To HYUNDAI Bayon είναι ένα από...

MG EXE 181 με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 1 δευτερόλεπτο (video)

  Το ηλεκτρικό πρωτότυπο hypercar EXE181 της MG Motor, συνδέει το ένδοξο παρελθόν με το μέλλον της μάρκας, έχοντας ως κύριο στόχο να σπάσει τα...

NISSAN Concepts : Το μέλλον ξεκινά από την Κίνα (video)

Πρωτότυπα μοντέλα για όλες τις διαθέσεις, που θα καλύπτουν τις μελλοντικές ανάγκες κινητικότητας παρουσίασε η NISSAN στην Κίνα       Δεν υπάρχει πλέον εταιρεία που να προγραμματίζει...

VIDEO : Χαλαρωτικό οδοιπορικό στη Μαγιόρκα με Mustang Mach-E

  Καθίστε αναπαυτικά και χαλαρώστε, ταξιδεύοντας στην πανέμορφη Μαγιόρκα «οδηγώντας» μια αθόρυβη Mustang Mach-E     Το Ford Scenic Project, που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τον καταξιωμένο Βρετανό...