Δοκιμή: Opel Crossland 1.2 Ultimate 130PS – Για ανήσυχους οικογενειάρχες

Κοινοποίησε το άρθρο

Το αστικό Crossover της Opel ανανεώθηκε όχι μόνο αισθητικά αλλά ουσιαστικά σε όλους τους τομείς!

του Νίκου Μιχαλόπουλου

Το Opel Crossland X παρουσιάστηκε το 2017, αντικαθιστώντας το πολυμορφικό Meriva. Έχοντας φτάσει πλέον στα μέσα της προγραμματισμένης ζωής του, η Opel του έδωσε το απαραίτητο φρεσκάρισμα, εισάγοντας το νέο πρόσωπο της, αποκαλούμενο από την ίδια την εταιρεία ως Vizor. Τέλος στην ονομασία του ανανεωμένου μοντέλου αποβάλλεται το Χ και πλέον λέγεται Crossland.

Ωστόσο οι αλλαγές δεν εντοπίζονται μόνο εξωτερικά αλλά σε όλους τους τομείς, καθιστώντας το νέο Crossland ως ένα σύγχρονο αυτοκίνητο.

Είχα την τύχη να δοκιμάσω την κορυφαία έκδοση Ultimate με τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 1.2 λίτρων απόδοσης 130 ίππων και 230 Nm ροπής, που συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων. Ας το γνωρίσουμε καλύτερα.

Εξωτερικά 

Όπως είπαμε προηγουμένως το ανανεωμένο Crossland χαρακτηρίζεται από το νέο εμπρός μέρος «Vizor» το οποίο ομολογουμένως του ταιριάζει πολύ, δίνοντας μια πιο οικεία εμφάνιση. Πολύ όμορφοι είναι και οι νέας σχεδίασης Full Led τραπεζοειδείς προβολείς.

Η έκδοση Ultimate χαρακτηρίζεται από την μαύρη γυαλιστερή οροφή και το μαύρο γυαλιστερό πλαίσιο στο τελείωμα του πίσω παρμπρίζ καθώς και από τις εντυπωσιακές ζάντες των 17 ιντσών με μαύρο φινίρισμα. Η έξυπνη ωοειδή σχεδίαση συμβάλλει στην αύξηση των εσωτερικών χωρών, περιορίζοντας τις εξωτερικές διαστάσεις και χωρίς να δείχνει το όχημα τον πραγματικό του όγκο.

Εσωτερικά

Στο εσωτερικό δεσπόζουν τα καθίσματα με την επένδυση alcantara, η οποία μαζί με τα μαλακά και ποιοτικά υλικά δημιουργεί μια Premium αίσθηση. Κεντρικά στο ταμπλό είναι τοποθετημένο το σύστημα πολυμέσων με οθόνη 8 ιντσών συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto.

Η «ενεργή» κάμερα οπισθοπορίας παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό, κάνοντας το παρκάρισμα «παιχνίδι». Ωστόσο το δυνατό σημείο του Crossland είναι η άνεση και οι χώροι. Τα υψηλής ποιότητας εργονομικά εμπρός καθίσματα AGR, αυξάνουν την άνεση στους επιβάτες, ακόμα και σε μακρινά ταξίδια. Η δεύτερη σειρά διαιρούμενων καθισμάτων 60/40 μπορεί να μετακινηθεί κατά 150 mm, αυξάνοντας παράλληλα τον χώρο αποσκευών από 410 έως 520 λίτρα.

Με την πλήρη αναδίπλωση, η τιμή αυτή φτάνει τα 1.255 λίτρα. Ο πολυμορφίζων χαρακτήρας υπερέχει προσφέροντας άπλετους χώρους τόσο για τους εμπρός αλλά και για τους πίσω επιβάτες. Είναι χαρακτηριστικό πως ακόμα και ένας αρκετά ψηλός επιβάτης δεν θα αντιμετωπίσει πρόβλημα να καθίσει στο πίσω μέρος, καθώς έχει τον απαραίτητο χώρο τόσο για το κεφάλι, όσο και για τα πόδια.

Στον δρόμο 

Τα νέα ελατήρια και αμορτισέρ για την εμπρός ανάρτηση με γόνατα McPherson και τον ημιάκαμπο πίσω άξονα, ενισχύουν την οδηγική συμπεριφορά του νέου Crossland. Εντός πόλης είναι άμεσο και ευέλικτο και δεν θα προβληματίσει τον οδηγό, ούτε σε στενά σημεία ούτε σε ελιγμούς, ενισχύοντας τον χαρακτηρισμό του ως αστικό Crossover.

Στον αυτοκινητόδρομο το στιβαρό πλαίσιο και η καλή ποιότητα κύλισης δημιουργούν αίσθηση εμπιστοσύνης στον οδηγό ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες, σε συνδυασμό με τα συστήματά ADAS. Στο επαρχιακό και ορεινό δίκτυο κινείται με ευκολία και οι απότομες στροφές, διασκεδαστικές χάρη στην σταθερότητα που προσφέρει.

Ο ισχυρός υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 130 ίππων δίνει το απαραίτητο «σπίρτο» και την απαραίτητη σπορτίφ αίσθηση, η οποία φτάνει στο αποκορύφωμα της με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, κάνοντας τον οδηγό να αισθάνεται ένα σώμα με το αυτοκίνητο. Η οδήγηση συνολικά γίνεται παιχνίδι.

Το τιμόνι είναι άμεσο και ακριβές και η βαρύτητα του προσαρμόζεται αυτόματα με την ταχύτητα του αυτοκινήτου και τις εκάστοτε συνθήκες, δίνοντας την αίσθηση της σιγουριάς. Η κατανάλωση κυμάνθηκε μεταξύ 7,5 με 7,8 λίτρων στα 100 χιλιόμετρα στον μικτό κύκλο, υψηλότερη από την τιμή που δίνει η Opel, κάτι που οφείλεται και στον τρόπο οδήγησης. Παραμένει ωστόσο μία πολύ οικονομική λύση.

Συμπέρασμα 

Το Opel Crossland είναι ένα όμορφο αστικό Crossover που δίνει έμφαση στην άνεση και την πρακτικότητα, διαθέτοντας όλες τις αρετές των πολυμορφικών σε ένα B-CUV αμάξωμα. Σπορτίφ και δυνατό όσο χρειάζεται είναι η ιδανική λύση για νέους, και όσους αισθάνονται νέοι, ανήσυχους οικογενειάρχες που χρειάζονται χώρους, κινούνται κυρίως εντός αστικού κύκλου, αλλά όταν έχουν την ευκαιρία, αρέσκονται σε εξορμήσεις και ταξίδια.

Για όσους εκτιμήσουν τα πλεονεκτήματα του, αλλά η τιμή της έκδοσης Ultimate ξεπερνά τον προϋπολογισμό τους, ο κατάλογος αρχίζει από τις 16.700€ με τον ίδιο κινητήρα στην ατμοσφαιρική του εκδοχή με απόδοση 83 ίππους.

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά 

Κινητήρας (cc): 1.199

Ισχύς (PS): 130 στις 5.500 rpm

Ροπή (Nm): 230 στις 1.750 rpm

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

Τελική ταχύτητα (km/h): 201

Επιτάχυνση 0-100 km (sec): 9,9

Μεικτή κατανάλωση (lt/100 km): 5,7 (WLTP)

Εκπομπές CO2 (gr/km): 130

Βάρος: 1.259 kg

Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.217/1.825/1.605 mm

Μεταξόνιο (mm): 2.604

Χώρος αποσκευών: 410 lt (520 με συρόμενο κάθισμα)

Τιμή: 21.100 για την πλούσια έκδοση Ultimate