Bizzarrini Manta προάγγελος των Ιταλικών supercar

Κοινοποίησε το άρθρο

Γνήσιο παιδί των λουλουδιών η διαστημική Manta του Bizzarrini  παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου στο Τορίνο την δεκαετία του 1960 εκπλήσσοντας το κοινό.

Bizzarrini Manta προάγγελος των Ιταλικών supercar

Σχεδιαστικά η Manta σηματοδοτεί μια σημαντική στιγμή για τους Ιταλούς σχεδιαστές καθώς είναι η χρονιά όπου ο Giorgetto Giugiaro αφήνει την Bertone και μετά από μια μικρή στάση στην Ghia ιδρύει την Italdesign. Η Manta είναι το πρωτότυπο που βγήκε από την πόρτα της εταιρίας σε συνεργασία με την Bizzarrini την οποία ίδρυσε το 1964 ο Giotto Bizzarrini πρώην μηχανικός της Ferrari και υπεύθυνος για την εξέλιξη της 250 GTO. Στην σύντομη σταδιοδρομία της η Bizzarrini έδωσε στο κόσμο το αγωνιστικό P538 που πρωτοτυπούσε με 4 δισκόφρενα, ανεξάρτητες αναρτήσεις και καρότσα από fiberglass. Την 5300GT Strada, με πίσω ανάρτηση de Dion, V8 κινητήρα Chevrolet απόδοσης 400 ίππων και καρότσα από αλουμίνιο. Η Manta, ίσως η πιο όμορφη δημιουργία, κατασκευάστηκε από την Italdesign  σε μόλις 40 ημέρες βασιζόμενη στο σασί της P538 και με κινητήρια δύναμη τον V8 της  5300GT Strada. Τριθέσια με τον οδηγό στο κέντρο η Manta προϋπήρχε της McLaren F1 σχεδόν μισό αιώνα, ήρθε όμως μετά την τριθέσια Ferrari 365 Tre Posti. Για την ιστορία να πούμε πως η Italdesign σχεδίασε αυτοκίνητα όπως το VW Golf, το Scirocco, την Maserati Bora και την DeLorean DMC-12 πριν την αγοράσει η Lamborghini. Όσο για την Bizzarrini αν και δεν «έζησε» πολύ η συνεισφορά στα Ιταλικά supercar είναι τεράστια, με τον V12 κινητήρα της να υπάρχει σε κάθε Lamborghini από την Miura ως την Murcielago.

{gallery}retro/Bizzarrini_Manta{/gallery}