Η CITROEN γιορτάζει τα 75α γενέθλια ενός εκ των πιο εμβληματικών μοντέλων της. Του 2 CV.
Το 2 CV, θρυλικό αυτό μοντέλο σχεδιάστηκε στο στούντιο σχεδιασμού της γαλλικής φίρμας στη Rue du Théâtre στο Παρίσι και εξελίχθηκε στο κέντρο δοκιμών La Ferté-Vidame στην περιφέρεια του Eure-et-Loir.
Στο κοινό παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού στις 7 Οκτωβρίου του 1948. Η συνέχεια είναι γνωστή αφού το 2 CV διέγραψε μια εκπληκτική πορεία.
Παρήχθησαν συνολικά 5.114.969 μονάδες, συμπεριλαμβανομένων 1.246.335 vans 2 CV. Τα τελευταία 2 CV βγήκαν από το εργοστάσιο του Mangualde στην Πορτογαλία 42 χρόνια μετά την κυκλοφορία του, στις 4 μ.μ. την 27η Ιουλίου του 1990.
Η ιδέα για τον χαρακτήρα του συγκεκριμένου μοντέλου όμως, υπήρχε μερικά χρόνια πριν. Το CITROEN “TPV” (“Toute Petite Voiture δηλαδή πολύ μικρό αυτοκίνητο) γεννήθηκε το 1936. Στόχος του ήταν να προσφέρει στους αγοραστικό κοινό με χαμηλό εισόδημα, ένα οικονομικό και ευέλικτο αυτοκίνητο.
Το 1937, είδε το φως της δημοσιότητας το πρώτο πρωτότυπο για κυκλοφορία στο δρόμο του μοντέλου TPV, με βάρος μόλις 370 κιλά και με μόνο έναν προβολέα. Άλλωστε η νομοθεσία εκείνη την εποχή δεν απαιτούσε δύο. Το όχημα μπορούσε να μεταφέρει έως και τέσσερα άτομα και 50 κιλά αποσκευών με μέγιστη ταχύτητα 50 χλμ./ώρα και ήταν εξαιρετικά άνετο.
Συνολικά 250 μοντέλα προπαραγωγής επρόκειτο να παρουσιαστούν στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού το 1939. Αλλά το ξέσπασμα του πολέμου επέφερε ένα δυσάρεστο αποτέλεσμα. Τα μοντέλα που είχαν κατασκευαστεί καταστράφηκαν όλα, εκτός από τέσσερα, που φυλάσσονταν κρυφά στο Κέντρο δοκιμών της CITROEN στο La Ferté-Vidame. Tο TPV ουσιαστικά αποτέλεσε τον…προάγγελο του 2CV.
Όταν βγήκε στην παραγωγή τον Ιούλιο του 1949, το 2 CV ήταν ένα μικρό αυτοκίνητο με αερόψυκτο, επίπεδο δίδυμο κινητήρα 9 ίππων, 375 κ.εκ. με τελική ταχύτητα 50 χλμ./ώρα. Με αυτό το μοντέλο, η CITROEN, όπως αποδείχθηκε αργότερα, είχε φέρει επανάσταση στην αυτοκινητοβιομηχανία, με ένα οικονομικό και ευέλικτο όχημα.
Αναμφίβολα ήταν ελκυστικό με ένα ασυνήθιστο για την εποχή αμάξωμα.
Χαρακτηριστικά του ήταν το…άπειρο εύρος χρήσεών του, οι αφαιρούμενοι πάγκοι του, το χαμηλό βάρος του, η ευελιξία και η άνεσή του. Ήταν όμως και εξαιρετικά οικονομικό στη λειτουργία του.
Η επιτυχία του ήταν τόσο μεγάλη, που μέχρι το 1950, οι παραγγελίες ήταν αμέτρητες, αυξάνοντας τους χρόνους παράδοσης στα 6 χρόνια!
Το 2 CV, εξελίχθηκε σε ένα διαχρονικό μοντέλο που έχει γίνει ένα πραγματικό κοινωνικό φαινόμενο, προσελκύοντας συλλέκτες από όλο τον κόσμο. Και εξακολουθεί, ακόμα και σήμερα, να κυκλοφορεί συχνά στους δρόμους.
Το 2 CV είναι επίσης γνωστό σε όλο τον κόσμο με πολλούς διαφορετικούς τρόπους και η φήμη του το έκανε να κερδίσει πολλά προσωνύμια. Μερικά από τα πιο γνωστά είναι τα “Deuche”, “Deudeuche” και “Ugly Duckling”.
Συνολικά, υπήρχαν δέκα ειδικές εκδόσεις του 2 CV, που κυκλοφόρησαν στη Γαλλία και σε ευρωπαϊκές χώρες. Περιλάμβαναν το Spot, το Charleston και το Cocorico. Το 2 CV υπέστη επίσης μια σειρά αλλαγών, συμπεριλαμβανομένης της κυκλοφορίας του van 2 CV (γνωστού ως 2 CV AU) το 1951 και στη συνέχεια του 2 CV AZ το 1954, εξοπλισμένο με κινητήρα 12 ίππων και με τον περίφημο φυγόκεντρο συμπλέκτη.
Το 2 CV έφτασε να οδηγείται σε δρόμους σε όλο τον κόσμο χάρη σε διάφορα οδοιπορικά, όπως το 16.500 χλμ. Paris-Kaboul-Paris Raid του 1970, το 13.500 χλμ. Paris-Persépolis Raid του 1971 και το 8.000 χλμ. Africa Raid από το Abidjan στην Τύνιδα το 1973.
Για τον εορτασμό αυτής της επετείου, οκτώ εμβληματικά 2 CVs από το Μέγαρο της CITROEN, έχουν φωτογραφηθεί από μια ιδιαίτερα καλλιτεχνική οπτική γωνία.
Το 2 CV 6 Hermès, ντυμένο από την Hermès μέσα και έξω, που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού το 2008 για να σηματοδοτήσει τα 60ά γενέθλια του 2 CV.
Το 2 CV 6 Spécial, ένα από τα δύο τελευταία 2 CVs που παρήχθησαν στο εργοστάσιο του Levallois το 1988.
Το 2 CV Spot, η πρώτη ειδική έκδοση της CITROEN, εκ των οποίων 1.800 μονάδες κατασκευάστηκαν με δίχρωμη ταπετσαρία και αμάξωμα, βασισμένα σε σχέδιο του στυλίστα Serge Gevin.
Το 2 CV A, ένα από τα 250 πρωτότυπα που κατασκευάστηκαν το 1939 για την Έκθεση Αυτοκινήτου, η οποία έμελλε να ακυρωθεί λόγω του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Ένα από τα τέσσερα εναπομείναντα οχήματα, βρίσκεται στο Μέγαρο CITROEN.
Το 2 CV A Berline του 1950, πανομοιότυπο με αυτό που αποκάλυψε ο Pierre Boulanger στα εγκαίνια της Έκθεσης Αυτοκινήτου του Παρισιού το 1948.
Το δεξιοτίμονο 2 CV A, που κατασκευάστηκε στο Slough του Ηνωμένου Βασιλείου από το 1953. Είχε πορτμπαγκάζ από λαμαρίνα και ανοιγόμενα πίσω παράθυρα. Μέχρι σήμερα, είναι το παλαιότερο 2 CV βρετανικής κατασκευής στην Ευρώπη.
Το 2 CV AZU, ένα βαν 2 CV που κατασκευάστηκε από το 1954 έως τον Μάρτιο του 1978, έχει μεγάλη χωρητικότητα φόρτωσης και πίσω πόρτες τύπου «ντουλαπιού» για εύκολη φόρτωση.
Το 2 CV 4 x 4 «Sahara», με τετρακίνηση και δύο κινητήρες που του επιτρέπουν να κινείται σε επικλινές, πάνω από 40%, αμμώδες έδαφος.