Τα αυτοκίνητα της DDR (Λαοκρατική Δημοκρατία της Γερμανίας)

Κοινοποίησε το άρθρο

Πριν από 27 χρόνια έπεσε το τείχος που χώριζε το Βερολίνο στα δύο, μαζί του έπεσε και μια ολόκληρη φιλοσοφία για την ζωή.

Υποστηρικτές, παράγοντες και μέλη του κόμματος αντί να φύγουν προς ανατολάς επέλεξαν να επωφεληθούν από τα καλά της δύσης και του καπιταλισμού. Τότε τα ρυπογόνα, θορυβώδες 4τροχα σύμβολα της Ανατολικής Γερμανίας έγιναν σε κάποιες περιπτώσεις ακόμα και ανάρπαστα. Δεν ήταν όμως μόνο Trabant τα αυτοκίνητα στην Λαοκρατική Δημοκρατία της Γερμανίας.

Το AWZP70 με 700 κινητήρα κ. εκ. και 22 ίππους , κατασκευαζόταν  από το 1955 έως το 1959 στο Zwickau. Εκεί γεννήθηκε το 1957 το Trabant,  κατασκευασμένο από το γνωστό Duroplast, ενισχυμένο με βαμβάκι Phenoplast, το υλικό από το οποίο ήταν φτιαγμένα τα όνειρα των πολιτών της DDR. Με 900 κ. εκ., 3 κυλίνδρους  και 37 ίππους τα Wartburg 311/312 και 353 βγήκαν σε κάθε πιθανή εκδοχή, Coupe, Cabriole, Wagon, Pickup και Sedan. Κορυφαία στιγμή για την αυτοκινητοβιομηχανία της DDR η παρουσίαση το 1969 του σοσιαλιστικού υπέρ- αυτοκινήτου Melkus RS100, το οποίο όπως ήταν λογικό κυριάρχησε στις ονειρώξεις της διψασμένης για δράση νεολαίας. Ο 3κύλινδρος κινητήρας των 1000 κ. εκ. απέδιδε τους εκπληκτικούς για την εποχή και τεχνολογία 70 ίππους. Συνολικά κατασκευάστηκε 101 φορές αποκλειστικά για αγωνιστική χρήση, από τον πρωταθλητή αγώνων και ιδρυτή της εταιρίας Heinz Melkus. To P240 ήταν η λιμουζίνα της DDR, προσιτή μόνο στους «έχοντες», στους παράγοντες του κόμματος και τους υψηλά ιστάμενους στο κράτος. Υπόψη πως ο χρόνος αναμονής για την απόκτηση ενός Trabant ήταν περίπου 10 χρόνια.

{gallery}retro/ddr_cars{/gallery}