HYUNDAI Ioniq 5 N: Καθημερινό «αγωνιστικό» 650 ίππων

Κοινοποίησε το άρθρο

Τo HYUNDAI Ioniq 5 N είναι ένα καθημερινό ηλεκτρικό μοντέλο, το οποίο παράλληλα βρίσκει θέση και στον κόσμο των αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων. Άλλωστε με 650 ίππους, εύκολα βάζει…φωτιά στις πίστες!

 

Η HYUNDAI με τα μοντέλα τη οικογένειας «Ν» έχει μπει για τα καλά πλέον και στην κατηγορία των σπορ μοντέλων υψηλών επιδόσεων. Τα οποία δεν προορίζονται μόνο για αγωνιστικές δραστηριότητες, όπως τα αυτοκίνητα του WRC.
Γιατί όλα τα HYUNDAI N, εκτός από τις οδηγικές ανησυχίες, μπορούν να ικανοποιήσουν και τις καθημερινές ανάγκες. Αυτήν τη φιλοσοφία ακολουθεί και το HYUNDAI Ioniq 5 N. Το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της κορεάτικης φίρμας που…βαπτίζεται «Ν».

Οι διαφοροποιήσεις σε σχέση με το απλό Ioniq 5 είναι πολλές.
Αρχικά έχουν γίνει βελτιώσεις στη βασική δομή του πλαισίου με 42 επιπλέον σημεία συγκόλλησης και 2,1 μέτρα επιπλέον κολλών. Η στήριξη των κινητήρων και της μπαταρίας είναι ενισχυμένη, ενώ τα εμπρός και πίσω υποπλαίσια έχουν επίσης ενισχυθεί για χάρη της ακαμψίας.

Τα εμπνευσμένα από το WRC ημιαξόνια χρησιμοποιούνται τόσο μπροστά όσο και πίσω και έχουν ενισχυθεί προκειμένου να αντέχουν τη μεγαλύτερη ροπή του ηλεκτροκινητήρα, μειώνοντας παράλληλα τη μη αναρτώμενη μάζα σε συνδυασμό με τις σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου των 21 ιντσών.

Για να βελτιωθεί η απόκριση και η αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης, η κολόνα του τιμονιού έχει ενισχυθεί. Επιπλέον, το αυτοκίνητο διαθέτει ένα ειδικά ρυθμισμένο σύστημα διεύθυνσης N R-MDPS (Rack-Mounted Motor-Driven Power Steering) με μεγαλύτερη σχέση και βελτιωμένο ως προς την επίδραση της ροπής. Αυτές οι βελτιώσεις έχουν ως αποτέλεσμα μια πιο άμεση εμπειρία διεύθυνσης με αυξημένη την πληροφόρηση που φτάνει στον οδηγό.

Για την αντιμετώπιση του αυξημένου βάρους και του μεγέθους του ηλεκτροκίνητου μοντέλου, αναπτύχθηκε η το λεγόμενο N Pedal . Αυτή η έξυπνη λειτουργία λογισμικού, έχει σχεδιαστεί για να παρέχει άμεση συμπεριφορά στο στρίψιμο και αυξημένη ευαισθησία στο γκάζι.
Βασιζόμενο σε παρόμοια τεχνολογία που χρησιμοποιείται στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας του i-Pedal, το N Pedal δίνει προτεραιότητα στη γρήγορη οδήγηση στις στροφές έναντι της καλύτερης εκμετάλλευσης της ενέργειας. Χρησιμοποιώντας την ισχύ επιβράδυνσης, δημιουργείται μια επιθετική μεταφορά βάρους, με αποτέλεσμα την πιο δυναμική είσοδο στις στροφές.

Οι αγωνιστικές επεμβάσεις όμως δεν σταματούν εδώ. Το N Drift Optimizer συμβάλλει στη διατήρηση της γωνίας drift, εξισορροπώντας πολλαπλά συστήματα ελέγχου του οχήματος που ανταποκρίνονται σε δεδομένα πραγματικού χρόνου.
Η ενσωματωμένη λειτουργία Torque Kick Drift επιτρέπει στον οδηγό να προσομοιώνει τη λειτουργία του συμπλέκτη των πισωκίνητων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, για περιπτώσεις που απαιτούν άμεση έναρξη του drift. Αυτό είναι αποτέλεσμα της εξελιγμένης τεχνολογίας ηλεκτρονικού ελέγχου.

Η κατανομή ροπής N Torque Distribution παρέχει πλήρως μεταβλητή κατανομή ροπής εμπρός και πίσω η οποία μπορεί να ρυθμιστεί σε 11 επίπεδα. Το e-LSD (ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό) στον πίσω άξονα βελτιστοποιεί την απόδοση και τον έλεγχο στις στροφές. Οι πρόσθετοι αισθητήρες τροχών και η μεγαλύτερη δυνατότητα απόσβεσης χάρη στα μεγαλύτερα αμορτισέρ διευρύνει το εύρος επιδόσεων της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης.

Βελτιωμένο φυσικά είναι και το σύστημα των φρένων. Διαθέτει εμπρός δίσκους 400 χιλ. με τετραπίστονες monobloc δαγκάνες και πίσω δίσκους 360 χιλ.

Η οδήγηση σε πίστα πάντα ανεβάζει τις θερμοκρασίες! Έτσι, το σύστημα θερμικής διαχείρισης της μπαταρίας έχει αυξημένη επιφάνεια ψύξης, καλύτερο ψυγείο λαδιού κινητήρα και ψύκτη μπαταρίας.

Βελτιώσεις έχουν γίνει και στο ηλεκτρικό σύστημα. Οι ηλεκτροκινητήρες του Ioniq 5 N περιστρέφονται μέχρι τις 21.000 σ.α.λ. αποδίδοντας 478 kW / 650 ίππους με ενεργοποιημένο το N Grin Boost. Αυτό είναι αποτέλεσμα του μετατροπέα δύο σταδίων με την αυξημένη ενεργειακή απόδοση για την ακόμα καλύτερη απόδοση ισχύος από τη νέα μπαταρία των 84 kWh.

Στην πίστα, το N Grin Boost μεγιστοποιεί την επιτάχυνση με αύξηση της ισχύος για 10 δευτερόλεπτα και το N Launch Control παρέχει τρία διαφορετικά επίπεδα πρόσφυσης για την ταχύτερη δυνατή εκκίνηση. Ταυτόχρονα το Track SOC (κατάσταση φόρτισης) υπολογίζει αυτόματα την κατανάλωση της μπαταρίας ανά γύρο.

Η λειτουργία N Race βελτιστοποιεί περαιτέρω την αντοχή στην πίστα, δίνοντας στους οδηγούς πιο άμεσο έλεγχο της κατανάλωσης ενέργειας. Οδηγός έχει τη επιλογή να δώσει προτεραιότητα είτε στην «Αντοχή» είτε στο «Σπριντ». Η «Αντοχή» μεγιστοποιεί την αυτονομία στην πίστα, κάτι που επιτυγχάνεται με τον περιορισμό της μέγιστης ισχύος, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα την πιο αργή αύξηση της θερμοκρασίας.

Το «Σπριντ» δίνει προτεραιότητα στην ισχύ και παρέχει μικρότερα διαστήματα πλήρους ενέργειας. Αυτό βοηθά τον οδηγό να διαχειριστεί με ακρίβεια τη στρατηγική ενέργειας και να δημιουργήσει ένα ιδανικό παράθυρο επιδόσεων για την επίτευξη των οδηγικών του στόχων.

Σαν ένα καθημερινό σπορ αυτοκίνητο το Ioniq 5 N υπόσχεται απολαυστική αίσθηση αλλαγής ταχυτήτων μέσω του ενσωματωμένου N e-shift και του N Active Sound +. Το N e-shift προσφέρει μια ρεαλιστική αίσθηση ελέγχου της παροχής ισχύος και της αίσθησης αλλαγής ταχυτήτων.

Παράλληλα, το N Active Sound + , ένα σύστημα 10 ηχείων, οκτώ εσωτερικά και δύο εξωτερικά, λειτουργεί επιπρόσθετα για να προσφέρει ήχους κινητήρα και εξάτμισης ανάλογους με έναν δίλιτρο τούρμπο κινητήρα βενζίνης!

Υπάρχουν βέβαια και αισθητικές παρεμβάσεις, ώστε το Ν να ξεχωρίζει από τα…ταπεινά Ioniq 5. Όπως τα μαύρα διακοσμητικά στοιχεία και η πίσω αεροτομή. Διαφορές υπάρχουν και στις διαστάσεις αφού είναι, 20 χιλ. πιο χαμηλό, 50 χιλ. πιο πλατύ στο κάτω μέρος για να φιλοξενεί φαρδύτερα ελαστικά (275/35R21) και 80 χιλ. πιο μεγάλο λόγω του πιο εμφανή διαχύτη.

Στο εσωτερικό είναι ευδιάκριτα τα σήματα N σε διάφορα σημεία, όπως στο επανασχεδιασμένο τιμόνι, στα καθίσματα, στα πάνελ των θυρών, στα μεταλλικά πεντάλ κ.λπ. Τα καθίσματα N διαθέτουν ενισχυμένα πλαϊνά, ενώ είναι τοποθετημένα περίπου 20 χιλ. χαμηλότερα σε σχέση με αυτά του βασικού μοντέλου.

Και όλα αυτά, σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων. Που επιταχύνει από στάση ως τα 100 χλμ./ώρα σε 3,4 δευτερόλεπτα έχοντας τελική ταχύτητα 260 χλμ./ώρα. Με το οποίο μπορείς να πηγαίνεις και στη δουλειά σου, αλλά και τις πίστες!

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

FERRARI 12 Cilindri : Αεροπορία εδάφους -Τιμή (video)

Η FERRARI 12 Cilindri είναι ένα μοντέλο που μας δείχνει ότι η εξέλιξη της αυτοκινητοβιομηχανίας μπορεί να γίνεται χωρίς να ξεφεύγει από το αρχικό...

Νέα CUPRA Leon και Formentor : Σχεδιαστικό άλμα

Η CUPRA παρουσίασε τα ανανεωμένα Formentor και Leon, τα οποία έχουν επανασχεδιαστεί και βελτιωθεί με σκοπό να συνεχίσουν την επιτυχημένη πορεία των προκατόχων τους     Η...

HYUNDAI Bayon 2024 : «Έξυπνος» εκσυγχρονισμός – Τιμές

Νέα εμφάνιση, έξυπνα χαρακτηριστικά συνδεσιμότητας και ασφάλειας, αλλά και ανανεωμένο εσωτερικό με σύγχρονες τεχνολογίες διαθέτει πλέον το HYUNDAI Bayon     To HYUNDAI Bayon είναι ένα από...

MG EXE 181 με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 1 δευτερόλεπτο (video)

  Το ηλεκτρικό πρωτότυπο hypercar EXE181 της MG Motor, συνδέει το ένδοξο παρελθόν με το μέλλον της μάρκας, έχοντας ως κύριο στόχο να σπάσει τα...

NISSAN Concepts : Το μέλλον ξεκινά από την Κίνα (video)

Πρωτότυπα μοντέλα για όλες τις διαθέσεις, που θα καλύπτουν τις μελλοντικές ανάγκες κινητικότητας παρουσίασε η NISSAN στην Κίνα       Δεν υπάρχει πλέον εταιρεία που να προγραμματίζει...

VIDEO : Χαλαρωτικό οδοιπορικό στη Μαγιόρκα με Mustang Mach-E

  Καθίστε αναπαυτικά και χαλαρώστε, ταξιδεύοντας στην πανέμορφη Μαγιόρκα «οδηγώντας» μια αθόρυβη Mustang Mach-E     Το Ford Scenic Project, που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τον καταξιωμένο Βρετανό...

DFSK: Νέα μάρκα στην Ελλάδα – Ποια μοντέλα έρχονται (video)

  Η DFSK, μια εταιρεία τα μοντέλα της οποίας κυκλοφορούν σε περισσότερες από 70 χώρες, εισάγεται πλέον επίσημα και στην Ελλάδα, από τον όμιλο εταιρειών...

Πρωτομαγιά : Πως θα κυκλοφορήσουν τα Μ.Μ.Μ.

Διαφοροποιήσεις θα υπάρξουν στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς τη Μ. Τετάρτη. Γιατί στην απεργία της ΓΣΕΕ, ανήμερα της Πρωτομαγιάς, θα συμμετάσχουν και τα σωματεία των...