Η πρόσφατη επιστροφή στην Ελλάδα της MAZDA, την οποία αντιπροσωπεύει πλέον ο Όμιλος Συγγελίδη, έχει ως αποτέλεσμα την αναθέρμανση του ενδιαφέροντος για τα μοντέλα της ιαπωνικής φίρμας.
Με το Mazda 2 να είναι αναμφίβολα το πιο προσιτό από τα μοντέλα της.
Η…επανεκκίνηση της φίρμας στην Ελλάδα, συνέπεσε και με την ανανέωση του πεντάπορτου χάτσμπακ, με την πανευρωπαϊκή του δημοσιογραφική παρουσίαση να γίνεται στη χώρα μας!
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ
Αποκαλύφθηκε το SKODA Elroq: Πότε θα κυκλοφορήσει στην Ελλάδα – Τιμές
«Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025» για την Ελλάδα: Οι διεκδικητές του τίτλου
LIVE TV: Δείτε το shakedown του Ράλι Ιαπωνίας
Του Ηλία Ματζαβά
Με την πρώτη ματιά, δεν είναι εύκολο να διακρίνει κάποιος σημαντικές αλλαγές με το μοντέλο που αντικαθιστά, το οποίο μπορείτε να θυμηθείτε εδώ.
Παρόλα αυτά, η αναβάθμιση είναι σημαντική και δεν περιορίζεται μόνο στο νέο, πιο…σοφιστικέ σχεδιασμό.
Τις νέες πινελιές αποτελούν οι διαφορετικοί προφυλακτήρες, η εμπρός μάσκα και τα φωτιστικά σώματα, ενώ η εμπρός πτέρυγα έχει γίνει φαρδύτερη.
Η κάτω πλευρά του εμπρός προφυλακτήρα πλαισιώνεται από διακοσμητική λωρίδα χρωμίου, ενώ οι νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου των 16 ιντσών είναι διακοσμημένες με γυαλιστερή βαφή.
Στο, χωρίς σημαντικές σχεδιαστικές αλλαγές εσωτερικό, έχει αναβαθμιστεί ή ήδη ποιοτική εικόνα, ενώ υπάρχουν τρία καινούργια πακέτα διακόσμησης με δερμάτινες ταπετσαρίες, νέες επενδύσεις θυρών και ταμπλό, καθώς και διακοσμητικά πλαίσια στους αεραγωγούς του συστήματος κλιματισμού.
Τόσο οι δερμάτινες, όσο και ο υφασμάτινες επενδύσεις αποτελούνται από υλικά υψηλής ποιότητας, ενώ τα νέας σχεδίασης εμπρός καθίσματα προσφέρουν καλύτερη στήριξη του σώματος και είναι πιο ξεκούραστα.
Φυσικά υπάρχουν δυνατότητες συνδεσιμότητας με το σύστημα Mazda Connect να υποστηρίζει πλέον λογισμικό Apple CarPlay® και Android Auto™.
Η γκάμα των συστημάτων ασφάλειας είναι πληρέστατη, ενώ οι προβολείς LED ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων.
Προαιρετικά, υπάρχει σύστημα ενεργών προβολέων (Adaptive LED Headlights – ALH) που αποτελούνται από μονάδες LED χωρισμένες σε 20 φωτιζόμενα στοιχεία για ταχύτερο εντοπισμό και αναγνώριση του κινδύνου, εξελιγμένο σύστημα υποβοήθησης πέδησης σε πόλη (Advanced Smart City Brake Support – Advanced SCBS) που ενσωματώνει πλέον και τη λειτουργία αναγνώρισης πεζών τη νύχτα, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Keep Assist System-LAS), σύστημα αναγνώρισης πινακίδων οδικής σήμανσης (Traffic Sign Recognition-ΤSR) και ορατότητα 360° με εμπρός αισθητήρες πάρκινγκ.
Ένα από τα σημαντικά…κρυμμένα νέα στοιχεία του Mazda 2 είναι η βελτιωμένη ηχομόνωση, η οποία φιλτράρει εξαιρετικά τους θορύβους που φτάνουν στην καμπίνα. Σε συνδυασμό μάλιστα και με τις νέες ρυθμίσεις της ανάρτησης, έχει βελτιωθεί τόσο η άνεση, όσο και η ήδη εξαιρετική και ασφαλέστατη συμπεριφορά του.
Για την ακόμα πιο σταθερή συμπεριφορά του αυτοκινήτου φροντίζει ένα ακόμα…κρυμμένο σύστημα. Το G-Vectoring Control Plus (GVC Plus) το οποίο χρησιμοποιεί τα φρένα ώστε να ελέγξει τις τάσεις περιστροφής στον κάθετο άξονα του αυτοκινήτου. Καθώς το αυτοκίνητο βγαίνει από μια στροφή και ο οδηγός επιστρέφει το τιμόνι στην ευθεία, το GVC Plus φρενάρει ελαφρά τους εξωτερικούς τροχούς, παρέχοντας μια σταθεροποιητική κίνηση που βοηθά στην επαναφορά του αυτοκινήτου στην ευθεία. Το σύστημα ελέγχει διαρκώς τις τάσεις εκτροπής σε όλους τους άξονες ακόμη και σε απότομες στροφές, βελτιώνοντας την ικανότητα του αυτοκινήτου να ακολουθεί με ακρίβεια τις απότομες αλλαγές πορείας και να στρίβει με ακρίβεια και ασφάλεια.
Εκτός από τη βελτίωση του κρατήματος σε ελιγμούς αποφυγής συγκρούσεων, το GVC Plus προσφέρει και μία αίσθηση ελέγχου κατά την αλλαγή λωρίδων κυκλοφορίας με ταχύτητα και κατά την οδήγηση σε χιόνι ή σε ιδιαίτερα ολισθηρό οδόστρωμα.
Το νέο Mazda 2 εξακολουθεί να μην προσφέρεται με μικρού κυβισμού κινητήρα, αφού διαθέτει μόνο τον 16βάλβιδο βενζινοκινητήρα Skyactiv-G 1.5 των 90 ίππων ο οποίος συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Έχει μέγιστη ροπή 148 Nm στις 4000 σ.α.λ. και εξασφαλίζει επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 9,8” με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 183 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση σε συνδυασμένο κύκλο είναι 4.1λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές του CO2 94 γραμ./χλμ. Τα αντίστοιχα νούμερα με τη διαδικασία έγκρισης τύπου WLTP που θα μας απασχολεί πλέον, είναι 5,3 λτ./100 χλμ. και 120 γραμ./χλμ.
Αξιοσημείωτη πάντως είναι η τεχνολογία Skyactiv-eSync με ένα σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας που ονομάζεται Mazda M Hybrid.
Το σύστημα αυτό συνδυάζει την υπάρχουσα τεχνολογία ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα που ονομάζεται i-ELOOP, με μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια που λειτουργεί με ιμάντα (B-ISG) και έναν πυκνωτή.
Το σύστημα B-ISG μετατρέπει την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική και την αποθηκεύει στον πυκνωτή. Μόλις έχει αποθηκευθεί ικανοποιητική ποσότητα ενεργείας στον πυκνωτή, το σύστημα ενεργοποιεί τη γεννήτρια του B-ISG παράγοντας ηλεκτρικό ρεύμα, εκμεταλλευόμενο κατά τον καλύτερο τρόπο την αποθηκευμένη ηλεκτρική ενέργεια.
Λειτουργώντας σε συνδυασμό με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, το B-ISG βοηθά τον κινητήρα να ξεκινήσει πιο γρήγορα και πιο ήρεμα μετά από μεγάλα διαστήματα αδράνειας κατά τη λειτουργία του i-stop.
Ο συνδυασμός της τεχνολογίας Mazda M Hybrid, με τα ελαστικά νέας σχεδίασης είναι και ο λόγος των μειωμένων ρύπων, οι οποίοι στο προηγούμενο μοντέλο ήταν 111 γραμ./χλμ.
Πρόκειται για ένα ακόμα στοιχείο που επιβεβαιώνει ότι οι άνθρωποι της Mazda αναβάθμισαν πραγματικά το μικρότερό τους μοντέλο και ας μην το…φωνάζουν.
Το νέο Mazda 2, το οποίο κατασκευάζεται στην Ιαπωνία, έρχεται στην ελληνική αγορά με τρία επίπεδα εξοπλισμού, Challenge, Takumi και Takumi Plus, με τιμές 14.509, 16.235 και 16.997 ευρώ αντίστοιχα.