Το νέο Citan της Mercedes-Benz

Κοινοποίησε το άρθρο
νέο Citan

Το νέο Citan με μικρές εξωτερικές διαστάσεις, γενναιόδωρο εσωτερικό χώρο και μεγάλο ωφέλιμο φορτίο προσφέρει πολλαπλές δυνατότητες χρήσεων και εφαρμογών, ιδίως για επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και διανομών εντός πόλης.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

F1 : Ο πρώτος οδηγός της AUDI

Ο Nico Hulkenberg είναι ο ένας από τους δύο πιλότους που θα οδηγήσουν τα μονοθέσιά της AUDI στο ξεκίνημά της στη Φόρμουλα-1     Θέλοντας να τονίσει...

Κ.Τ.Ε.Ο. : Πότε περνούν από τεχνικό έλεγχο τα καινούργια οχήματα – Ημερομηνίες

Δείτε μέχρι πότε πρέπει να επισκεφθούν τα Κ.Τ.Ε.Ο. τα καινούργια οχήματα και όσα μεταβιβάστηκαν πρόσφατα         Ο τεχνικός έλεγχος των οχημάτων, όλοι ξέρουμε ότι είναι υποχρεωτικός....

MINI Aceman : Ηλεκτρικό crossover πόλης (video)

Το Aceman είναι ένα ηλεκτρικό πενταθέσιο MINI, ιδανικό για τις αστικές μετακινήσεις διατηρώντας παράλληλα την ευελιξία και τη λειτουργικότητα ενός Crossover       Η MINI επιστρέφει στη...

Διατίθεται στην επαγγελματική έκδοση Van και στην επιβατική έκδοση Tourer. Οι συρόμενες πόρτες μεγάλου ανοίγματος στην αριστερή και δεξιά πλευρά του οχήματος, καθώς και το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης προαιρετικά, προσφέρουν άνετη πρόσβαση στον εσωτερικό χώρο και εύκολη φόρτωση του οχήματος. Εκτός από την υψηλή λειτουργικότητα και πολυμορφικότητα, το όχημα παρέχει επίσης εκτενή εξοπλισμό ασφάλειας και υψηλό επίπεδο οδηγικής άνεσης. Το νέο Citan θα είναι διαθέσιμο για παραγγελία στην Ελλάδα από τα μέσα Σεπτεμβρίου 2021.

«Με τα Sprinter και Vito, έχουμε καθιερώσει την επιτυχημένη παρουσία μας στην μεγάλη και μεσαία κατηγορία. Το νέο Citan στη κατηγορία των μικρών Van έρχεται τώρα να ολοκληρώσει το χαρτοφυλάκιό μας.

νέο Citan Αναπτύχθηκε εξολοκλήρου από επαγγελματίες για επαγγελματίες. Από τη χαρακτηριστική του σχεδίαση μέχρι τα οδηγικά χαρακτηριστικά του, αλλά και τα συστήματα ασφάλειας και συνδεσιμότητας, το Citan φέρει επάξια το DNA της Mercedes-Benz,» λέει ο Marcus Breitschwerdt, Επικεφαλής της Mercedes-Benz Vans. «Ταυτόχρονα, το νέο Citan αποτελεί το τελευταίο ελαφρύ επαγγελματικό όχημα που σχεδιάζει η Mercedes-Benz Vans με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Όλα τα μοντέλα που θα αναπτυχθούν στο μέλλον θα διατίθενται αποκλειστικά με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Συνεπώς, ο πλήρης εξηλεκτρισμός του στόλου μας θα ολοκληρωθεί με την άφιξη του νέου eCitan.»

Η σχεδίαση του νέου Mercedes-Benz Citan διακρίνεται για τις ισορροπημένες αναλογίες και τις όμορφες επιφάνειες. Οι «μυώδεις» γραμμές και οι εντυπωσιακοί θόλοι των τροχών – ασυνήθιστα σχεδιαστικά στοιχεία για την κατηγορία των μικρών Van – υπογραμμίζουν τη δύναμη και την ελκυστική εμφάνιση του οχήματος. «Με την πρώτη ματιά, γίνεται σαφές ότι το νέο Citan ανήκει στην οικογένεια Mercedes-Benz. Τα καθαρά σχήματα με τις απέριττες γραμμές και τις δυναμικές επιφάνειες ακολουθούν τη σχεδιαστική φιλοσοφία της αισθαντικής καθαρότητας», εξηγεί ο Gorden Wagener, Chief Design Officer του Ομίλου Daimler.

Ιδιαίτερα ενδιαφέρον και ελκυστικό στοιχείο στον εσωτερικό χώρο είναι το ταμπλό οργάνων με το επιβλητικό, οριζόντιο σχήμα του. Οι σχεδιαστές της Mercedes‑Benz εμπνεύστηκαν από το προφίλ φτερού για να δημιουργήσουν τη στιβαρή βάση του ταμπλό οργάνων με τις όμορφες καμπύλες. Καθοριστική είναι η συνεχής, οριζόντια διάταξή του. Το στενό φτερό εκτείνεται σε όλο το πλάτος του εσωτερικού, δημιουργώντας μία αίσθηση γενναιόδωρης ευρυχωρίας. Η μονάδα οργάνων είναι απολύτως ενταγμένη σε αυτό με σχήμα που θυμίζει διαβρωμένο πέτρωμα. Η εγκοπή που σχηματίζεται μεταξύ του «φτερού» και του «πετρώματος» δημιουργεί μια πρακτική θήκη αποθήκευσης για γρήγορη πρόσβαση στα σημαντικότερα αντικείμενα.

Πολυάριθμες πιθανές χρήσεις και άνετη φόρτωση

Το Citan συνδυάζει τις συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις (μήκος: 4498 mm) με γενναιόδωρους χώρους. Χάρη στις διαφορετικές εκδόσεις και τις πρακτικές λεπτομέρειες εξοπλισμού, προσφέρει άφθονες δυνατότητες για διαφορετικές χρήσεις και εύκολη φόρτωση. Ακόμη και στην έκδοση με κοντό μεταξόνιο (2716 mm), το Citan προσφέρει πολύ περισσότερο χώρο σε σύγκριση με τον προκάτοχό του – για παράδειγμα στην έκδοση Van, το μήκος του χώρου φόρτωσης είναι 3,05 μέτρα (με ευέλικτο διαχωριστικό τοίχωμα).

Οι συρόμενες πόρτες αυξάνουν την πρακτικότητα του οχήματος, ιδίως σε στενούς χώρους στάθμευσης. Το νέο Citan διατίθεται με έως δύο συρόμενες πόρτες, οι οποίες προσφέρουν μεγάλο άνοιγμα μεγέθους 615 mm και στις δύο πλευρές του οχήματος ενώ το ύψος του ανοίγματος στον χώρο φόρτωσης είναι 1059 mm. Ο χώρος φόρτωσης είναι πολύ εύκολα προσβάσιμος και από το πίσω μέρος, καθώς το κατώφλι φόρτωσης του Van βρίσκεται σε ύψος μόλις 59 cm. Επιπλέον, τα δύο φύλλα της πόρτας μπορούν να ασφαλίσουν στις 90 μοίρες ή να ανοίξουν κατά 180 μοίρες φτάνοντας μέχρι τα πλαϊνά τοιχώματα του οχήματος. Τα φύλλα της πόρτας είναι ασύμμετρα, με το αριστερό να είναι μεγαλύτερο και να πρέπει να ανοίγει πρώτο. Προαιρετικά, οι πίσω πόρτες μπορούν να εξοπλιστούν με θερμαινόμενο τζάμι και υαλοκαθαριστήρα. Εναλλακτικά, διατίθεται και με μία ενιαία πίσω πόρτα που περιλαμβάνει επίσης αυτά τα δύο χαρακτηριστικά εξοπλισμού.

Η επιβατική έκδοση Tourer διατίθεται με πίσω καπό και θερμαινόμενο πίσω παρμπρίζ στον βασικό εξοπλισμό. Εναλλακτικά, διατίθεται με δύο ανοιγόμενες πίσω πόρτες. Το πίσω ενιαίο κάθισμα αναδιπλώνεται σε αναλογία 1/3 προς 2/3. Το νέο Citan διαθέτει πολυάριθμες αποθηκευτικές θήκες που διευκολύνουν την καθημερινότητα.

Εκτός από το σταθερό διαχωριστικό τοίχωμα (το οποίο διατίθεται επίσης με ή χωρίς τζάμι) μεταξύ της καμπίνας οδηγού και του χώρου φόρτωσης, το Citan Van μπορεί επίσης να εξοπλιστεί με πτυσσόμενο διαχωριστικό. Εάν πρέπει να μεταφερθούν πολύ μεγάλου μήκους αντικείμενα, αυτό το πλέγμα μπορεί να περιστραφεί προς το κάθισμα του οδηγού κατά 90 μοίρες, προτού διπλωθεί προς το κάθισμα του οδηγού και στερεωθεί σε αυτή τη θέση. Το κάθισμα του συνοδηγού μπορεί επίσης να αναδιπλωθεί δημιουργώντας μια επίπεδη επιφάνεια. Το προστατευτικό πλέγμα κατασκευάζεται από χάλυβα και χρησιμεύει στην προστασία του οδηγού και του συνοδηγού από το φορτίο.

Δρομολόγιο στο εργοτάξιο νωρίς το πρωί, οδήγηση στην πυκνή κυκλοφορία της πόλης, τακτική μεταφορά επιβατών στο αεροδρόμιο – κάθε οδηγός μικρού Van ξέρει πόσο δύσκολη μπορεί να αποδειχθεί η ημέρα εργασίας.

νέο Citan

Ευτυχώς, όμως, η ομάδα ανάπτυξης του Mercedes-Benz Citan έδωσε μεγάλη έμφαση στο υψηλό επίπεδο άνεσης που χαρακτηρίζει τη μάρκα, στα υποδειγματικά επίπεδα θορύβου, στην άνεση καθίσματος και στην πληθώρα πρακτικών στοιχείων εξοπλισμού. Όλα αυτά δεν συντελούν μόνο στην ευεξία του οδηγού, αλλά ενισχύουν και την ασφάλεια: ο ξεκούραστος και ήρεμος οδηγός μπορεί να συγκεντρώνεται καλύτερα στην αποστολή του. Για να διασφαλίζεται αυτό, το όχημα εξοπλίζεται επίσης με συστήματα ανέσεων γνωστά από τα επιβατικά αυτοκίνητα, όπως THERMOTRONIC, λειτουργία εκκίνησης KEYLESS-GO[1] και ηλεκτρικό φρένο στάθμευσης2.

Οι εκδόσεις Van και Tourer θα είναι επίσης διαθέσιμες στις γραμμές εξοπλισμού BASE και PRO. Με τη γραμμή BASE, ο οδηγός απολαμβάνει μία λειτουργική έκδοση που περιλαμβάνει όλο τον αναγκαίο βασικό εξοπλισμό ενώ η γραμμή εξοπλισμού PRO συνδυάζει τη δυναμική και ελκυστική σχεδίαση με την αυξημένη λειτουργικότητα.

Σύγχρονοι και οικονομικοί κινητήρες

Η γκάμα κινητήρων του νέου Citan θα αποτελείται από τρεις πετρελαιοκινητήρες και δύο βενζινοκινητήρες. Κοινά πλεονεκτήματα όλων τους είναι τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά οδήγησης ακόμη και στο φάσμα χαμηλών στροφών και οι χαμηλές τιμές κατανάλωσης. Για ακόμη καλύτερη επιτάχυνση, λόγου χάρη κατά την προσπέραση, η έκδοση του πετρελαιοκινητήρα 85 kW για το Van διαθέτει μια λειτουργία ενίσχυσης της ισχύος/ροπής στρέψης (overpower/overtorque), η οποία μπορεί να προσφέρει στιγμιαία έως 89 kW ισχύος και 295 Nm ροπής στρέψης.

νέο CitanΤα μηχανικά σύνολα πληρούν τα πρότυπα εκπομπών Euro 6d και Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με τη λειτουργία ECO start/stop. Εκτός από το μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων, τα ισχυρότερα πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα μοντέλα διατίθενται επίσης με ένα αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη (DCT)2.

Η σειρά κινητήρων:

Επισκόπηση του Citan Van:

Citan VanCitan 108 CDICitan 110 CDICitan 112 CDICitan 110Citan 113
Αριθμός/διάταξηΔιάταξη/αριθμός4 εν σειρά
Κυβισμόςcc14611332
ΙσχύςkW/hp55/7570/9585/11675/10296/131
σεσ.α.λ.37503750375045005000
Μέγ. ροπήNm230260270200240
σεσ.α.λ.17501750175015001600
Επιτάχυνση 0-100 km/hδευτ.18,013,811,714,312,0
Τελική ταχύτηταkm/h152164175168183

Τιμές κατανάλωσης σύμφωνα με τη διαδικασία WLTP:

Citan VanCitan 108 CDICitan 110 CDICitan 112 CDICitan 110Citan 113
Κατανάλωση σε μικτό κύκλο , WLTP[2]l/100 km5,4-5,05,6-5,05,8-5,37,2-6,57,1-6,4
Εκπομπές CO2 σε μικτό κύκλο,WLTP3g/km143-131146-131153-138162-147161-146

Επισκόπηση του Citan Tourer:

Citan TourerCitan 110 CDICitan 110Citan 113
Αριθμός/διάταξηΔιάταξη/αριθμός4 εν σειρά
Κυβισμόςcc14611332
ΙσχύςkW/hp70/9575/10296/131
σεσ.α.λ.375045005000
Μέγ. ροπήNm260200240
σεσ.α.λ.175015001600
Επιτάχυνση 0-100 km/hδευτ.15,514,713,0
Τελική ταχύτηταkm/h164168183

Τιμές κατανάλωσης σύμφωνα με τη διαδικασία WLTP:

Citan TourerCitan 110 CDICitan 110Citan 113
Κατανάλωση καυσίμου, μικτός κύκλος WLTP3l/100 km5,6-5,27,1-6,67,1-6,6
Εκπομπές CO2 σε μικτό κύκλο, WLTP3g/km146-136161-151160-149

 

Το eCitan θα παρουσιαστεί στην αγορά το δεύτερο εξάμηνο του 2022. Η πλήρως ηλεκτρική έκδοση μοντέλου του Citan έρχεται να προστεθεί στα eVito και eSprinter επεκτείνοντας το χαρτοφυλάκιο ηλεκτροκίνητων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων της μάρκας. Η αυτονομία του προβλέπεται να κυμαίνεται στα 285 χιλιόμετρα βάσει WLTP[3], η οποία ικανοποιεί τις ανάγκες των επαγγελματιών που χρησιμοποιούν συχνά το όχημα για ταχυμεταφορές και παραδόσεις εντός πόλης.

[1] Αναμενόμενη διαθεσιμότητα από το 2ο τρίμηνο του 2022

[2] Οι αναφερόμενες τιμές είναι οι «τιμές CO2 WLTP», σύμφωνα με το άρθρο 2 αριθ. 3 του Εκτελεστικού κανονισμού (ΕΕ) 2017/1153. Τα στοιχεία κατανάλωσης καυσίμου υπολογίστηκαν σε αυτή τη βάση.

[3] Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του eCitan που αναφέρονται εδώ είναι προκαταρκτικές τιμές και καθορίστηκαν εσωτερικά από την εταιρεία σύμφωνα με τις μεθόδους μέτρησης WLTP. Προς το παρόν δεν υπάρχουν τιμές επιβεβαιωμένες από την TÜV, ούτε υπάρχει έγκριση τύπου EC ή πιστοποιητικό συμμόρφωσης με τις επίσημες τιμές. Ενδέχεται να υπάρχουν αποκλίσεις μεταξύ αυτών των στοιχείων και των επίσημων τιμών.