Daimler Benz: 40 χρόνια ABS

Κοινοποίησε το άρθρο

Ήταν το 1978 όταν η μηχανική  διαχείριση της επιβράδυνσης των αυτοκινήτων αντικαταστάθηκε από την ηλεκτρονική ή το λεγόμενο Anti-Blockier-System (ABS ) στα ελληνικά σύστημα μη μπλοκαρίσματος. Η πρώτη εφαρμογή έγινε φυσικά σε μια  S-Klass, τη ναυαρχίδα του κολοσσού, το αυτοκίνητο με περισσό το χρώμιο και την ακριβή πολυτέλεια της εποχής.   Οι πρώτες σκέψεις για την εφαρμογή ενός συστήματος στα φρένα που θα τα εμπόδιζε να μπλοκάρουν έγινε το 1953 από τον τότε διευθυντή παραγωγής  Hans Scherenberg. Η εφαρμογή υπήρχε στα τραίνα και τα αεροπλάνα  ήταν όμως εφικτή επειδή αυτά τα μέσα μεταφοράς δεν είχαν να αντιμετωπίσουν διαφορετικού είδους επιφάνειες πέδησης. Στο αυτοκίνητο οι παράμετροι διέφεραν και με την τότε τεχνολογία ήταν αδύνατο να εξελιχθεί ένα αξιόπιστο σύστημα. Όλα άλλαξαν όταν το 1969 στην διεθνή έκθεση αυτοκίνητου της Φρανκφούρτης παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά ενός ηλεκτρονικού συστήματος ABS από την  αμερικάνικη ITT Automotive. Το 1970 ήταν έτοιμη και η Mercedes με τον Hans Scherenberg, στο εν τω μεταξύ διευθυντή του τμήματος εξέλιξης, να παρουσιάζει στα Μ.Μ.Ε. το «Mercedes-Benz/Teldix ABS».  Η μέχρι τότε  μηχανική ηλεκτρονική είναι αξιόπιστη, όμως η ψηφιακή ηλεκτρονική του 1970 είναι πολύ καλύτερη και μπορεί πιο εύκολα να εφαρμοστεί σε μεγάλες παραγωγές. Τον Αύγουστο του 1978 όλα είναι έτοιμα και το ABS μπήκε στον τιμοκατάλογο του W 116 δηλαδή της S-Klass της δεκαετίας του 1970  με ένα επιπλέον κόστος 2.217,60 γερμανικών μάρκων όταν ο μέσος όρος των μισθών ήταν 1700 μάρκα και η τιμή ενός Golf ξεκινούσε από τα 8000 μάρκα. Στην φωτογραφία ένα 280 SE χωρίς ABS γλιστράει χτυπώντας τα εμπόδια ενώ το θηριώδες  450 SEL 6.9 με ABS τα αποφεύγει με ευκολία. Το ABS μπήκε στην ζωή όλων των μοντέλων τον Αύγουστο του 1980 με επιπλέον κόστος 2.429,50 γερμανικών μάρκων και τον Οκτώβριο του 1992 μπήκε σε όλα τα μοντέλα χωρίς επιβάρυνση.  Οι δεκαετίες του 1980 και 1990  ήταν αυτές όπου η Daimler-Benz μπήκε δυναμικά σε θέματα που αφορούσαν την  ασφάλεια πέρα από το ABS. Μπήκαν στην καθημερινότητα των  πελατών οι αερόσακοι για οδηγό και συνοδηγό, η 4matic-κίνηση στους 4 τροχούς και το γνωστό ESP.