MERCEDES-BENZ Steer-by-wire: Νέο…ρεύμα και στα τιμόνια

Κοινοποίησε το άρθρο

Το Steer-by-wire γίνεται πραγματικότητα στη MERCEDES-BENZ ανοίγοντας μια νέα σελίδα στην ιστορία των αυτοκινήτων, με μια εντελώς διαφορετική εμπειρία οδήγησης, αλλά και μέγιστη ασφάλεια.

 

 

O εξηλεκτρισμός των σύγχρονων αυτοκινήτων έχει ως αποτέλεσμα σημαντικά εξαρτήματά τους να αλλάζουν σταδιακά μορφή. Ακόμα και τα πιο…παραδοσιακά. Όπως τα τιμόνια. Τα οποία τώρα συγκεντρώνουν αρκετές επιπλέον λειτουργίες, ενώ και το σχήμα τους, σε πολλές περιπτώσεις, δεν είναι κυκλικό.

Ένα από τα συστήματα που θα μας απασχολήσουν στο μέλλον, είναι το steer by wire. Το οποίο δοκιμάστηκε για πρώτη φορά πριν περίπου μια δεκαετία από την INFINITI. Πρόσφατα η TOYOTA έκανε γνωστό ότι θα το χρησιμοποιεί σε μοντέλα της, όπως και στα LEXUS.

Τώρα, η MERCEDES-BENZ, ανακοίνωσε ότι θα προσφέρει από το 2026 όχημα παραγωγής, με τεχνολογία steer-by-wire. Η οποία δεν απαιτεί μηχανική σύνδεση μεταξύ τιμονιού και μπροστινών τροχών. Αφού οι εντολές του οδηγού μεταδίδονται ηλεκτρονικά. Δηλαδή μέσω καλωδίου.

Η εντελώς νέα αίσθηση της τεχνολογίας steer by wire, αναμένεται να προσφέρει μια μοναδική εμπειρία στον οδηγό. Με πολλά πλεονεκτήματα στην καθημερινή οδήγηση. Όπως καλύτερο χειρισμό, ευκολότερους ελιγμούς και, παρκάρισμα χωρίς τοποθέτηση των χεριών στο τιμόνι. Φυσικά, δεν θα χρειάζεται να γυρίζει κατά 360ο.

Σε συνδυασμό μάλιστα και με το αυτοματοποιημένο σύστημα οδήγησης επιπέδου SAE 3, θα επιτρέψει μια ακόμη πιο απολαυστική εμπειρία ψυχαγωγίας στο άμεσο μέλλον. Και αυτό διότι το επίπεδο τιμόνι προσφέρει καλύτερη ορατότητα στην οθόνη. Όταν για παράδειγμα παρακολουθείτε την αγαπημένη σας σειρά.

Παράλληλα, το steer by wire βελτιώνει χαρακτηριστικά οδήγησης που προηγουμένως θεωρούνταν αντιφατικά. Όπως το συνδυασμό σπορτίφ χαρακτήρα και άνεσης. Επίσης, βελτιώνονται ακόμα περισσότερο η ευστάθεια όσον αφορά στην κατεύθυνση και η πλευρική ευελιξία. Επιπλέον, οι κραδασμοί από ανωμαλίες στο οδόστρωμα, που μέχρι πρότινος μεταφέρονταν μέσω του τιμονιού, πλέον μπορούν να απορροφούνται σχεδόν πλήρως.

Το steer-by-wire ανοίγει και νέες δυνατότητες σχεδίασης καινούργιων αρχιτεκτονικών, δεδομένου ότι το βολάν του τιμονιού ανεξαρτητοποιείται μηχανικά από το σύστημα διεύθυνσης. Επιπλέον, το steer-by-wire προσφέρει περισσότερη ευελιξία στον εσωτερικό σχεδιασμό. Γιατί το τιμόνι μπορεί να είναι πιο επίπεδο, δημιουργώντας αίσθηση ευρυχωρίας και καλύτερη ορατότητα στην οθόνη του οδηγού.

Διευκολύνεται επίσης η είσοδος και η έξοδος από το όχημα, αφού η επίπεδη κάτω πλευρά του τιμονιού δημιουργεί περισσότερο χώρο. Σε συνδυασμό με τα μελλοντικά συστήματα αυτοματοποιημένης οδήγησης, ο οδηγός θα μπορεί μακροπρόθεσμα να υιοθετεί και πιο χαλαρές θέσεις.

Πώς λειτουργεί το steer-by-wire

Ανάλογα με την ταχύτητα οδήγησης και την κατάσταση, ένας ενεργοποιητής στο τιμόνι (μονάδα διαχείρισης διεύθυνσης – SFU) στέλνει δεδομένα προς την κρεμαγιέρα (μονάδα συστήματος διεύθυνσης – SRU). Η οποία με τη σειρά της κατευθύνει τους τροχούς.

Η SFU δημιουργεί επίσης την αίσθηση συστήματος διεύθυνσης, που στη συγκεκριμένη περίπτωση χαρακτηρίζει τη MERCEDES- BENZ. Επειδή δεν υπάρχει σύνδεση μηχανικών συνόλων, η επαφή τροχού – δρόμου υπολογίζεται μοντελοποιημένα. Με τη βοήθεια δυνάμεων επαναφοράς των μπροστινών τροχών.

Το νέο σύστημα έχει ήδη διανύσει πάνω από ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα δοκιμών σε δοκιμαστήρια και έναν παρεμφερή αριθμό χιλιομέτρων σε πίστες δοκιμής και δρόμους.

Δεδομένων των υψηλών προδιαγραφών ασφαλείας που θέτει η MERCEDES- BENZ, εφαρμόζει αρχιτεκτονική με εφεδρικά κυκλώματα, αισθητήρες υψηλής ακρίβειας και πανίσχυρες μονάδες ελέγχου. Διασφαλίζοντας λειτουργικότητα ακόμη και σε περίπτωση αστοχίας. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει διπλή διαδρομή σήματος, διπλοί ενεργοποιητές και εφεδρική παροχή ενέργειας. Ακόμη και σε εξαιρετικά απίθανες περιπτώσεις πλήρους βλάβης, η πλευρική καθοδήγηση είναι δυνατή χάρη στην τετραδιεύθυνση και τις παρεμβάσεις του ESP.

 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Περισσότερες από 2.600 παραβάσεις τις πρώτες ημέρες εφαρμογής του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας

Οι έλεγχοι της Τροχαίας Αττικής για την εφαρμογή του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας είχε ως αποτέλεσμα την αφαίρεση 500 αδειών οδήγησης, ενώ δεν έλειψαν...

Έκθεση IAA Mobility 2025: Τα…αστέρια του Μονάχου (video)

Δείτε τα σημαντικότερα εκθέματα που παρουσιάστηκαν στο Μόναχο, στην Έκθεση IAA Mobility 2025, στην οποία συμμετείχαν περίπου 750 εκθέτες.     Με θέμα «Όλα έχουν να κάνουν...

Γεμίστε ένα FORD – Κάντε τη Διαφορά και βοηθήστε τους συνανθρώπους μας

Με τη δράση «Γεμίστε ένα FORD – Κάντε τη Διαφορά», συγκεντρώνονται στο δίκτυο Επίσημων Εμπόρων της μάρκας, είδη διατροφής που θα διανεμηθούν σε οικογένειες,...

CHERY: Ξεκίνημα με τιμές και εγγυήσεις που θα συζητηθούν

H CHERY Auto ήρθε για να…μείνει στην Ελλάδα, με το υβριδικό Tiggo 4 των 204 ίππων να αναμένεται να αποτελέσει το μοντέλο που θα...

Ράλι Χιλής 2025: Πέταγε με…200 ο Sebastien Ogier (video)

Ο Sebastien Ogier, με μια εντυπωσιακή εμφάνιση στο Ράλι Χιλής, κατέκτησε την πέμπτη νίκη του μέσα στο 2025 και, χωρίς να έχει λάβει μέρος...

Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Οι αλλαγές και τα αυστηρότερα πρόστιμα

Σημαντικές αλλαγές και αυστηρότερα πρόστιμα προβλέπει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, που στόχο έχει τη μείωση των ατυχημάτων, αλλά και τη διαμόρφωση μιας νέας...

LANCIA Ypsilon HF Integrale: Επιστροφή στο WRC

Με το Ypsilon Rally2 HF Integrale, η LANCIA ετοιμάζεται να επιστρέψει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι, θέλοντας να διατηρήσει ζωντανό το θρύλο που δημιούργησαν τα...

HYUNDAI Concept Three: Η επόμενη ημέρα (video)

Με το Concept Three η HYUNDAI μας προετοιμάζει για την αισθητική προσέγγιση των μελλοντικών της compact ηλεκτρικών μοντέλων, τα οποία θα είναι εντυπωσιακά, αλλά...