Αντλώντας έμπνευση από τις θρυλικές νίκες του Βρετανού κατασκευαστή στο Monte Carlo Rally ακριβώς πριν από 50 χρόνια, η συγκεκριμένη σχεδιαστική μελέτη ενσωματώνει μία συμπυκνωμένη αίσθηση δυναμισμού και την απόλυτη διασκεδαστική οδήγηση, τόσο στην πίστα όσο και στο δρόμο.
Το πρωτότυπο παίρνει τη σκυτάλη από το MINI John Cooper Works GP του 2012 και από το MINI Cooper S με το John Cooper Works GP Kit του 2006. Με περιορισμένη παραγωγή 2.000 μονάδων, τα δύο αυτά μοντέλα, στην εποχή τους, εξερεύνησαν το απόλυτο όριο στον τομέα των επιδόσεων.
Η σχεδίαση του MINI John Cooper Works GP Concept αναδύει καθαρότητα και πλούσιο συναίσθημα ταυτόχρονα. Σημαντικά φαρδύτερο από το τρέχον MINI, το σχέδιο αποπνέει δυναμισμό και ισχύ. Τα φαρδιά φτερά εμπρός και πίσω, οι πλαϊνές ποδιές και η προεξέχουσα αεροτομή οροφής του χαρίζουν μία ιδιαίτερα πειστική εμφάνιση. Η χρήση ελαφρών υλικών, όπως τα ανθρακονήματα, βελτιστοποιούν την αναλογία βάρους / ισχύος του αυτοκινήτου. Και βέβαια η ιδανική κατανομή βάρους είναι το μυστικό της go-kart αίσθησης που αποτελεί σήμα κατατεθέν της MINI.
Σύμφωνα με τη σχεδιαστική παράδοση της MINI, ο συνδυασμός των πλευρικών παραθύρων που στενεύουν προς τα πίσω και της κεκλιμένης γραμμής του αμαξώματος, μας δίνει ένα σφηνοειδές σχήμα με αίσθηση κίνησης ακόμη κι όταν το αυτοκίνητο είναι ακίνητο. Χαμηλότερα, οι έντονες επιφάνειες συγχωνεύονται στο μυώδες κυρίως αμάξωμα και προσδίδουν στο προφίλ του αυτοκινήτου μία αίσθηση ευελιξίας και δυναμισμού. Ο αριθμός 0059 αποτελεί μία αναφορά στο έτος γέννησης του κλασικού Mini: το 1959.
Οι πλευρικές ποδιές από ανθρακονήματα αποτελούν τις χαμηλότερες ακμές του αμαξώματος. Οι ελαφροί τροχοί των 19 ιντσών σε κλασικό σχέδιο με ακτίνες υποδηλώνουν τον αγωνιστικό χαρακτήρα της σχεδιαστικής μελέτης. Η διχρωμία των τροχών σε μεταλλικό Curbside Red σε συνδυασμό με το Highspeed Orange στο εσωτερικό των ζαντών, καθώς και τα λογότυπα GP χαρίζουν δυναμισμό στην εμφάνιση των τροχών. Ο συνδυασμός του μεταλλικού Curbside Red με το Highspeed Orange τονίζουν αντίστοιχα τους εξωτερικούς καθρέπτες και τα χερούλια των θυρών.
Το πίσω τμήμα του MINI John Cooper Works GP Concept ενσωματώνει τις εκπληκτικές φόρμες του εμπρός τμήματος και των πλευρών. Κι εδώ επίσης, μεγάλες επιφάνειες συνδυάζονται με υψηλής ακρίβειας αεροδυναμικά βοηθήματα, ενώ η θέση των LED πίσω φωτιστικών σωμάτων στις άκρες του αμαξώματος υπογραμμίζουν το δυναμικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Κάποιες σοφιστικέ λεπτομέρειες, όπως το εσωτερικό των φωτιστικών σωμάτων σε σχήμα κομμένης στη μέση βρετανικής σημαίας (Union Jack), υπενθυμίζουν την καταγωγή του αυτοκινήτου χαρίζοντάς του μία σπορ, τεχνοκρατική εμφάνιση. Η μεγάλη πίσω αεροτομή οροφής υποδηλώνει τις προθέσεις των σχεδιαστών καταλήγοντας ξεκάθαρα στις γραμμές των πλευρικών στοιχείων.
Το εσωτερικό του MINI John Cooper Works GP Concept είναι απέριττο, περιλαμβάνοντας μόνο κλωβό ασφαλείας, δύο χαμηλά τοποθετημένα μπάκετ καθίσματα με ζώνες πέντε σημείων και ένα λιτό πίνακα οργάνων. Το χειρισμό του κιβωτίου αναλαμβάνουν τα paddles στο τιμόνι.
Όλα τα στοιχεία του εσωτερικού έχουν σχεδιαστεί γύρω από τον οδηγό. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με Head-Up Display σχεδιάστηκε ώστε να παρέχει πληροφορίες στο ύψος του οπτικού πεδίου του οδηγού, χωρίς να αποσπά στο παραμικρό την προσοχή του από το δρόμο. Όλοι οι χειρισμοί γίνονται με ψηφιακό τρόπο. Οι ρυθμίσεις της ανάρτησης επιλέγονται μέσα από το γνώριμο κεντρικό όργανο. Σύμφωνα πάντα με τις επιταγές της ψηφιακής εποχής, η οθόνη στο κέντρο του ταμπλό έχει μεγάλες διαστάσεις. Μόνο το κεντρικό κουμπί διακοπής λειτουργίας σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, το πλήκτρο start/stop και οι κλασικοί διακόπτες του MINI αναλαμβάνουν να γεφυρώσουν τους δύο κόσμους, τον ψηφιακό με τον αναλογικό.
Ο αλουμινένιος κλωβός ασφαλείας δημιουργεί επίσης έντονη αντίθεση με τα μαύρα εξαρτήματα στις πόρτες και στον πίνακα οργάνων, τα οποία έχουν κατασκευαστεί σε εκτυπωτή 3D. Το μεταλλικό Curbside Red προσδίδει μία χρωματική νότα σε επιλεγμένα λειτουργικά εξαρτήματα ενώ το Highspeed Orange έχει προστεθεί σε λεπτομέρειες όπως οι ζώνες, οι επιγραφές και οι ραφές στο τιμόνι και στα καθίσματα, λειτουργώντας ως ένα δεύτερο χρώμα τονισμού που συμπληρώνει το κόκκινο. Με τις τεχνικές εκτύπωσης και πλέξης 3D, η MINI εισάγει τεχνολογίες στο εσωτερικό του πρωτότυπου, οι οποίες δίνουν τη δυνατότητα κατασκευής εξαρτημάτων χωρίς τη χρήση βαρέων μηχανημάτων αλλά και πιο απλουστευμένης εξατομίκευσης στο μέλλον.