Υπάρχουν τρία στοιχεία – κλειδιά στο χαρακτήρα της νέας Fireblade: το χαμηλότερο βάρος, η αυξημένη ισχύς και τα ηλεκτρονικά που υποβοηθούν τον αναβάτη οποτεδήποτε και οπουδήποτε οδηγεί.
Το νέο πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου παρέχει κατ’ επιλογήν, διαρκή βοήθεια στον αναβάτη με μεγάλη ακρίβεια. Στην καρδιά του συστήματος βρίσκεται μία μονάδα καταγραφής της αδράνειας σε 5 άξονες (IMU) η οποία ελέγχει τι ακριβώς κάνει η μοτοσυκλέτα σε κάθε επίπεδο. Η μονάδα υποστηρίζει επίσης το Σύστημα Επιλογής Ροπής της Honda (Selectable Torque Control – HSTC) το οποίο διαχειρίζεται την πρόσφυση του πίσω τροχού μέσω της κεντρικής μονάδας FI-ECU και του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου γκαζιού (Throttle By Wire). Το νέο ABS, το οποίο επίσης συνεργάζεται με τη μονάδα IMU, διαθέτει Έλεγχο Ανύψωσης του Πίσω Τροχού (Rear Lift Control) και δίνει τη δυνατότητα στον αναβάτη να φρενάρει δυνατά, βαθιά μέσα στη στροφή. Η διαφορά ταχύτητας ανάμεσα στον εμπρόσθιο και στον πίσω τροχό καταγράφεται και, ανάλογα με τις προεπιλογές του αναβάτη, ενεργοποιεί το Σύστημα Αποτροπής Σούζας (Wheelie Control)..
Στα όργανα υπάρχουν τρεις επιλογές απεικόνισης – Street, Circuit και Mechanic – παρέχοντας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες ανάλογα με το περιβάλλον οδήγησης. Ο αναβάτης ελέγχει τα μενού της οθόνης υγρών κρυστάλλων TFT από το διακόπτη στο αριστερό γκριπ όπως και στην RC213V-S, την έκδοση δρόμου της RC213V των MotoGP.
Ενώ το πακέτο των συστημάτων ηλεκτρονικού ελέγχου είναι ουσιαστικά μία καινοτομία για την Fireblade, τα άλλα δύο στοιχεία της – η ισχύς και το βάρος – και η τέλεια ισορροπία μεταξύ τους, ακολουθούν πιστά τη φιλοσοφία της πρώτης Fireblade του 1992. Το 90% των βασικών εξαρτημάτων έχει αλλάξει στοχεύοντας ακόμα και την παραμικρή μείωση βάρους σε όλους τους τομείς. Ο κινητήρας έχει καλύτερο τράβηγμα και είναι πιο υψηλόστροφος, μεγαλύτερη σχέση συμπίεσης και αναβαθμισμένο χρονισμό βαλβίδων. Είναι ο πρώτος τετρακύλινδρος εν σειρά της Honda με Ηλεκτρονικά Ελεγχόμενο Γκάζι (Throttle-By-Wire) και Αισθητήρα Ανοίγματος του Γκαζιού APS, δύο λειτουργίες που προέρχονται από την RC213V-S.
Οι μηχανικοί της Honda μελέτησαν διεξοδικά τον 4κύλινδρο εν σειρά κινητήρα των 999,8 κ.εκ. ώστε να τον κάνουν όσο το δυνατό πιο ελαφρύ και ισχυρό. Το αποτέλεσμα της δουλειάς τους συνοψίζεται στην αύξηση της ισχύος κατά 8 kW, στην εξοικονόμηση βάρους 2 κιλών και στην αύξηση του ρυθμού περιστροφής στις 13.000 σ.α.λ.
{gallery}moto/honda/Honda_CBR1000RR_Fireblade{/gallery}
Η μέγιστη ισχύς έχει αυξηθεί στα 141kW (192 ίπποι) στις 13.000 σ.α.λ. με μέγιστη ροπή 114 Nm η οποία αποδίδεται στις 11.000 σ.α.λ. Η διάμετρος επί διαδρομή παραμένουν στα 76 x 55.1χλστ. αλλά η σχέση συμπίεσης έχει αυξηθεί από το 12,3:1 στο 13:1. Πρόκειται για έναν κινητήρα σε ένα πολύ υψηλό επίπεδο εξέλιξης με υλικά υψηλότερων προδιαγραφών από τα αντίστοιχα του απερχόμενου μοντέλου όπως ο στροφαλοφόρος, το σύστημα κίνησης βαλβίδων και η μετάδοση.
Η αύξηση της ισχύος είναι το ένα κεφάλαιο στην εξέλιξη της νέας Fireblade. To άλλο είναι η εξοικονόμηση του βάρους. Γι’ αυτό και κάθε εξάρτημα του κινητήρα μελετήθηκε με στόχο την εξοικονόμηση βάρους. Όλα τα καπάκια του κινητήρα είναι επανασχεδιασμένα: το καπάκι του συμπλέκτη είναι από αλουμίνιο και εκείνο της ανάφλεξης από μαγνήσιο ενώ οι σωληνώσεις του συστήματος ψύξης, καθώς και τα κολλάρα και οι βίδες τους, έχουν μικρότερο μήκος.
Το ψυγείο είναι τώρα κατά 30 χλστ. πιο στενό και κατά 100 γραμμάρια ελαφρύτερο χάρη στο επανασχεδιασμένο, καμπύλο σχήμα του ενώ έχει 30 κ.εκ. μικρότερη χωρητικότητα. Χάρη στις πιο πυκνές κυψέλες του διατηρεί την ίδια απόδοση σε επίπεδο απαγωγής θερμότητας ενώ επέτρεψε τη συρρίκνωση της μετωπικής επιφάνειας του φέρινγκ.
Η ροπή από τις χαμηλές στροφές και η ισχύς έχουν βελτιωθεί, με την αύξηση της μέγιστης ισχύος να ισοδυναμεί με 8KW και να φτάνει τα 141Kw στις 13.000 σ.α.λ. Τρία διαθέσιμα προγράμματα ισχύος είναι στη διάθεση του αναβάτη.
Χάρη στη χρήση μαγνησίου και στην προσπάθεια για μείωση βάρους που έχουν υποστεί διάφορα τμήματα του κινητήρα, το βάρος του έχει μειωθεί κατά 2 κιλά. Ελαφρύτερη είναι και η νέα εξάτμιση από τιτάνιο η οποία συνεισφέρει στην ακόμα καλύτερη συγκέντρωση των μαζών της μοτοσυκλέτας. Συνολικά, η Fireblade είναι 15 κιλά ελαφρύτερη από το απερχόμενο μοντέλο ζυγίζοντας μαζί με τα υγρά της 196 κιλά.
Η στιβαρότητα του περιμετρικού, αλουμινένιου πλαισίου έχει αυξηθεί, όπως και εκείνη του ψαλιδιού. Το νέο πίσω υποπλαίσιο είναι ελαφρύτερο, οι ζάντες είναι νέας σχεδίασης ενώ οι τετραπίστονες, μονοκόμματες δαγκάνες της Brembo στον μπροστινό τροχό συνεργάζονται με τακάκια υψηλής απόδοσης, σχεδιασμένα για χρήση σε πίστα.
Η εμφάνιση της νέας Fireblade υπακούει σε έναν επιθετικό αλλά λειτουργικό μινιμαλισμό. Η μοτοσυκλέτα είναι πιο στενή και πιο συμπαγής. Όλα τα φώτα είναι τεχνολογίας LED και θα διατίθενται δύο εντυπωσιακές αποχρώσεις – Victory Red και Matt Ballistic Black Metallic.