Ως μέλος της οικογένειας SH, την οποία δημιούργησε το SH50 το 1984 και ξεπέρασε σε πωλήσεις το ένα εκατομμύριο, το τετράχρονο SH150 βγήκε στην αγορά της Ευρώπης το 2001.
Έκτοτε και για 15 χρόνια κατάφερε να φέρει σε πέρας την αποστολή του προσφέροντας στιλάτη, απολαυστική και απροβλημάτιστη μετακίνηση με αποτέλεσμα να εξελιχτεί σε ένα από τα πιο αγαπημένα σκούτερ της Ευρωπαϊκής αγοράς. Εκείνο το πρώτο σκούτερ εισήγαγε τη συνταγή της επιτυχίας: έναν οικονομικό όσο και ζωντανό κινητήρα και ευέλικτη όσο και ασφαλή συμπεριφορά, χάρη στη σταθερότητα που εξασφαλίζουν οι τροχοί των 16 ιντσών. Και όλα αυτά με μία κομψή εμφάνιση που αποπνέει κύρος.
Διαθέτοντας σύστημα ψεκασμού PGM-FI από το 2005, εδώ και 11 χρόνια το SH150i έφτασε να θεωρείται κορυφαίο στις αστικές μετακινήσεις συνδυάζοντας ιδανικά στιλ, αξιοπιστία, οικονομία και χρηστικότητα. Η ιστορία του μοντέλου χαρακτηρίζεται από συνεχή, προσεκτική εξέλιξη η οποία αντανακλά τις αυξανόμενες ανάγκες και προσδοκίες των αναβατών καθώς και την επιθυμία της Honda να τους προσφέρει πάντα μία καλύτερη έκδοση του δικού τους SH. To 2013, το SH φόρεσε τον κινητήρα χαμηλών τριβών eSP (enhanced Smart Power) με τεχνολογία Idling Stop, ο οποίος διαθέτει μεγαλύτερη ισχύ και εξασφαλίζει καλύτερη οικονομία καυσίμου.
Για το 2017, το SH150i, το οποίο κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Honda στην Atessa της Ιταλίας, παρουσιάζεται ανανεωμένο για άλλη μια φορά. Πιο κομψό, μοντέρνο και ακόμη πιο πρακτικό, παραμένει το ίδιο συμφέρον τόσο στην αγορά όσο και στη χρήση του. Δεν θα μπορούσε να είναι κάτι διαφορετικό – είναι ένα SH αν μη τι άλλο.
Η βάση του SH150i για το 2016 παραμένει απαράλλαχτη – το στιβαρό πλαίσιο το οποίο εξασφαλίζει εύκολο χειρισμό και σωστή απόκριση, καθώς και ο αποδοτικός κινητήρας, ο οποίος χάρη στον εξελιγμένο ψεκασμό PGM-FI, προσφέρει καλύτερες επιδόσεις ενώ είναι πλέον εναρμονισμένος με τις προδιαγραφές EURO4.
Αυτό που έχει αλλάξει είναι η εμφάνιση, η οποία αποτελεί περαιτέρω εξέλιξη των αρμονικών γραμμών σήμα – κατατεθέν του SH. Τα φώτα εμπρός – πίσω είναι τεχνολογίας LED και, όπως γνωρίζουν οι αναβάτες των σκούτερ, οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά. Έτσι, το SH150i διαθέτει τώρα τεχνολογία Honda Smart Key και μεγαλύτερο ντουλαπάκι με ενσωματωμένη παροχή 12V.
Ο κινητήρας του SH150i είναι μία μονάδα ιδιαίτερα συμπαγής και υψηλής αντοχής. Διαθέτει πολλή δύναμη εκεί που τη χρειάζεται ένας αναβάτης σκούτερ, δηλαδή στις χαμηλή και μεσαία περιοχή στροφών, ενώ είναι και ιδιαίτερα αθόρυβος στη λειτουργία του. Χάρη στην αναβαθμισμένη χαρτογράφηση του PGM-FI αποδίδει 11kW στις 8.250 σ.α.λ. με μέγιστη ροπή 13.9Nm στις 6.500 σ.α.λ.
Η ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση – 43,8 χλμ./λίτρο σύμφωνα με τον κύκλο WMTC – εξασφαλίζει χαμηλό κόστος χρήσης για τον ιδιοκτήτη και στέλνει ένα θετικό μήνυμα για το περιβάλλον, δεδομένης και της συμβατότητας με τις προδιαγραφές EURO4.
Η τεχνολογία – κλειδί για την εξοικονόμηση καυσίμου που έχει υιοθετήσει το SH150i είναι το Idling Stop. Όταν ενεργοποιείται από το διακόπτη στο δεξί γκριπ σβήνει αυτόματα τον κινητήρα όταν αυτός παραμείνει για 3 δευτερόλεπτα στο ρελαντί και τον ξαναβάζει μπροστά με το άνοιγμα του γκαζιού.
Η λειτουργία του Idling Stop είναι πολύ διακριτική χάρη σε ένα σύστημα που επαναφέρει αυτόματα το στροφαλοφόρο σε γωνία πριν το χρόνο της εισαγωγής ενώ ένας μηχανισμός αποσυμπίεσης περιορίζει την αντίσταση του στροφάλου κατά την επανεκκίνηση. Η γεννήτρια-εκκινητής δουλεύει χωρίς τη χρήση συμβατικού μοτέρ και γραναζιών.
Ο τετράχρονος, υδρόψυκτος κινητήρας των 153 κ.εκ. με τις δύο βαλβίδες είναι αριστούργημα πάνω στο θέμα της συγκέντρωσης μαζών. Το ψυγείο, αντί να βρίσκεται μπροστά από τον κινητήρα φιλοξενείται πάνω του, κάτι που συνεπάγεται χαμηλότερο βάρος και απλούστερη κατασκευή. Χάρη στην αποτελεσματικότητά του το ψυγείο επιτρέπει τη χρησιμοποίηση ενός μικρότερου και ελαφρύτερου ανεμιστήρα.
Ο συμπαγής θάλαμος καύσης επιτυγχάνει ταχεία καύση και ιδανική ψύξη ενώ έχει χαρακτηριστικά ροπής που ταιριάζουν απόλυτα με τις συνθήκες κίνησης στην πόλη. Η διάμετρος και η διαδρομή του κυλίνδρου είναι 58 x 57,9 χλστ. και η σχέση συμπίεσης 10,6:1. Ο αυλός εισαγωγής έχει σχεδιαστεί με τρόπο ώστε να ομαλοποιεί τη ροή του αέρα ενώ η προπορεία της ανάφλεξης σε συνδυασμό με το σύστημα ψύξης εκμηδενίζουν τον κίνδυνο εμφάνισης φαινομένων προανάφλεξης (πειράκια).
Στο εσωτερικό του κινητήρα έχει εφαρμοστεί τεχνολογία χαμηλών τριβών: το χιτώνιο του κυλίνδρου διαθέτει μικροσκοπικές «προεξοχές» στην εξωτερική του επιφάνεια για τον περιορισμό της κατανάλωσης λαδιού και τη βελτίωση της ψύξης ενώ ο κύλινδρος βρίσκεται σε απόκλιση (σε σχέση με το κέντρο του στροφάλου) για περαιτέρω περιορισμό των τριβών κατά την παλινδρόμηση του εμβόλου.
Στον άξονα του εκκεντροφόρου χρησιμοποιείται βελονωτό ρουλεμάν ενώ μικρότερα και ελαφρύτερα περιστρεφόμενα κυλινδράκια συνεργάζονται με τον εκκεντροφόρο και το φορτίο των ελατηρίων των βαλβίδων. Μειωμένες είναι και οι τριβές της μετάδοσης χάρη στη χρησιμοποίηση ρουλεμάν από τα οποία το καθένα είναι σχεδιασμένο με γνώμονα τα ακριβή φορτία που μπορεί να δεχτεί.
Ο σωληνωτός σκελετός του SH150i από ατσάλι υψηλής αντοχής είναι κατασκευασμένος με γνώμονα την ακαμψία και την αντοχή στο χρόνο. Οι ελαφριές ζάντες 16 ιντσών από κράμα αλουμινίου εξασφαλίζουν σταθερότητα και ασφαλές κράτημα σε διαφορετικά οδοστρώματα. Για πρώτη φορά χρησιμοποιούνται τα tubeless ελαστικά City Grip της Michelin. Το μεταξόνιο είναι 1340 χλστ. με το ίχνος στα 85 χλστ. και τη γωνία κάστερ στις 26°. Το ύψος της σέλας είναι 799 χλστ., το βάρος με υγρά και καύσιμο στα 137,3 ενώ το επιτρεπόμενο βάρος φόρτωσης είναι 180 κιλά.
Τα πίσω αμορτισέρ διαθέτουν ρύθμιση προφόρτισης του ελατηρίου σε 5 στάδια και η διαδρομή της ανάρτησης είναι 83 χλστ. Εξασφαλίζουν εξαιρετικό κράτημα του δρόμου και έχουν ρυθμιστεί για να προσφέρουν σωστό έλεγχο στον αναβάτη. Το ABS είναι στάνταρ και στα φρένα βρίσκουμε δίσκους 240 χλστ. εμπρός και πίσω με 2-πίστονη δαγκάνα μπροστά και μονοπίστονη δαγκάνα στον πίσω τροχό.
Το SH150i του 2017 θα είναι διαθέσιμο σε 4 χρωματικούς συνδυασμούς:
Μαύρο Pearl Nightstar
Λευκό Pearl Cool
Ασημί Μεταλλικό Lucent
Κόκκινο Pearl Splendor
{gallery}moto/honda/sh150{/gallery}