HONDA X-ADV: Μία πρωτότυπη γενετική διασταύρωση

Κοινοποίησε το άρθρο

Δεν συμβαίνει συχνά στο κόσμο των μοτοσυκλετών να γεννιέται μία φρέσκια φιλοσοφία η οποία να σηματοδοτεί την απαρχή μιας νέας κατηγορίας. Όμως η Honda φημίζεται για τις καινοτομίες της και την παράδοση αυτή συνεχίζει τώρα με τη νέα X-ADV.

Στυλάτη, γεροφτιαγμένη και ψηλή, η Honda X-ADV δηλώνει τις προθέσεις της σαν ένα εργαλείο εκτός δρόμου. Παράλληλα, η σκληροτράχηλη εμφάνιση συνδυάζεται με την πρακτικότητα. Η σχεδίαση του πλαισίου προσφέρει αποθηκευτικό χώρο 21L κάτω από τη σέλα. Το X-ADV διαθέτει ρυθμιζόμενη ζελατίνα 5-θέσεων, αλουμινένιο τιμόνι μεταβλητής διατομής, χούφτες από την Africa Twin, οθόνη οργάνων τύπου Rally και κεντρικό σταντ. Το σύστημα Smart Key ανεβάζει τον πήχη της καθημερινής άνεσης.

Αναρτήσεις μεγάλων διαδρομών μπροστά και πίσω απορροφούν τις ανωμαλίες με τη συμβολή ανθεκτικών τροχών με ακτίνες, 17/15 ιντσών (Ε/Π) και ελαστικών διττού χαρακτήρα. Οι δύο δαγκάνες ακτινικής διάταξης τεσσάρων έμβολων, προσφέρουν πλούσια δύναμη πέδησης με ABS.

Το Κιβώτιο Διπλού Συμπλέκτη της Honda [Dual Clutch Transmission (DCT)] περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό, ενώ η χαρτογράφησή του για το X-ADV επιλέγει μικρότερες σχέσεις για πιο άμεση απόκριση στο πρόγραμμα D mode. Το πρόγραμμα S mode διαθέτει 3 επίπεδα ώστε τα σημεία αλλαγών να προσαρμόζονται καλύτερα στη σπορ οδήγηση. Άριστα εναρμονισμένος με το DCT, ο δικύλινδρος κινητήρας 745cc του X-ADV αποδίδει ισχυρή ροπή στις χαμηλομεσαίες στροφές, για εντυπωσιακή επιτάχυνση από πολύ χαμηλές στροφές. Η κατανάλωση διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα – 27.9km/l (κύκλος δοκιμών WMTC).

Το στυλ της X-ADV είναι προϊόν έμπνευσης και εξέλιξης της ομάδας R&D της Honda στην Ιταλία, για να εκφράσει το πνεύμα της περιπέτειας σε κάθε στοιχείο της σχεδίασης. Οι εντυπωσιακές κάθετες επιφάνειες του φέρινγκ συνδυάζονται με μία σοφιστικέ αλλά παράλληλα σκληροτράχηλη εμφάνιση. Μία φινετσάτη χαρακτηριστική γραμμή εκτείνεται από μπροστά μέχρι πίσω μέσω των κλίσεων του φέρινγκ και των πλαϊνών καλυμμάτων. Η σιλουέτα είναι σκόπιμα «όρθια», με κοντό, συμπαγές σώμα που τονίζει περισσότερο τον περιπετειώδη χαρακτήρα.

Για να προσαρμοστεί σε είδους διαδρομές η ζελατίνα της X-ADV ρυθμίζεται σε 5 θέσεις χωρίς εργαλεία, για μεγαλύτερη προστασία από τον άνεμο και τα καιρικά φαινόμενα. Η συνολική διαφορά ύψους είναι 136mm, με διαφορά κλίσης 11° μεταξύ του ψηλότερου και του χαμηλότερου σημείου. Όλα τα φώτα είναι LED, και οι λεπτοί διπλοί προβολείς (που χωρίζονται με πλέγμα), τα συμπαγή φλας και το πίσω φανάρι με το διπλό κρύσταλλο χαρίζουν ξεχωριστή εμφάνιση στην X-ADV.

Μία μεγάλη, τετράγωνη οθόνη οργάνων που παραπέμπει στη CRF450 Rally προσφέρει άριστη διάταξη ενδείξεων, ενώ συγκεντρώνει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται ο αναβάτης γύρω από ένα μεγάλο, κεντρικό ψηφιακό ταχύμετρο και ένα στρογγυλό στροφόμετρο. Οι πληροφορίες που ο αναβάτης ελέγχει συχνότερα βρίσκονται στο πάνω τμήμα – άρα στο πεδίο άμεσης ορατότητας του αναβάτη, ενώ όλες οι υπόλοιπες βρίσκονται αριστερά και δεξιά λογικά & χρηστικά διατεταγμένες.

Όλες οι προειδοποιητικές λυχνίες που σχετίζονται με τη λειτουργία του κινητήρα βρίσκονται στο κάτω τμήμα. Μία ανεξάρτητη ένδειξη, ακριβώς πάνω από το κλασσικό off-road αλουμινένιο τιμόνι κωνικού σχήματος δείχνει την κατάσταση του χειρόφρενου και άλλων σημαντικών ενδείξεων.

17YM X ADV

Ανθεκτικές χούφτες – ίδιας σχεδίασης με της CRF1000L Africa Twin – εκτρέπουν τον αέρα και τη βροχή και προστατεύουν τις μανέτες και τα χέρια σε συνθήκες εκτός δρόμου. Μια αλουμινένια ποδιά (διαμορφωμένη με shot peening) πάχους 2,5mm προστατεύει το κάτω τμήμα της X-ADV.

Ο αποθηκευτικός χώρος 21L κάτω από τη σέλα χωράει ένα κράνος full-face τύπου adventure και φωτίζεται με LED. Η επιφάνειά του προσφέρει ομοιόμορφο φωτισμό χωρίς αντανάκλαση. Μία ηλεκτρική πρίζα 12V βρίσκεται επίσης κάτω από τη σέλα. Ένα κεντρικό σταντ – με αισθητήρα κλίσης – περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό για παρκάρισμα της X-ADV σε κλίση χωρίς φόβο να πέσει.

Το X-ADV χρησιμοποιεί Smart Key, που παραμένει στην τσέπη του αναβάτη και καταργεί την ανάγκη χρήσης κλειδιού για τον κεντρικό διακόπτη, την τάπα ρεζερβουάρ και τη σέλα. Έχει δύο διακόπτες: Λειτουργία Smart on/off και ‘Εντοπισμού’, που αναβοσβήνει τα φλας για εντοπισμό από απόσταση.

Όταν υπάρχει Smart Key αρκεί μια πίεση στο μπουτόν ενεργοποίησης ώστε ο αναβάτης να ελέγξει την κλειδαριά του τιμονιού, και μέσω δύο διακοπτών επαναφοράς την τάπα ρεζερβουάρ και τη σέλα. Με την πίεση, ανάβει ένα μπλε φως – ή από τη λειτουργία Εντοπισμού του Smart Key. Immobiliser περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό και ένας μηχανισμός στον κεντρικό διακόπτη αποτρέπει τη βίαιη παραβίαση του τιμονιού.

Προαιρετικά, διατίθενται δύο μπαγκαζιέρες: αυτή των 45L χωράει δύο κράνη full-face, διατίθεται σε τέσσερις αποχρώσεις και εφοδιάζεται με πλάτη. Η μικρότερη μπαγκαζιέρα των 35L έχει εμφάνιση αλουμινίου και χωράει ένα κράνος full-face. Επίσης διατίθενται σχάρα, κάγκελα, προστατευτικά ποδιών από τον αέρα και διακοσμητικά «πατώματος».

Το DCT της Honda γνωρίζει αυξανόμενη δημοτικότητα σε κάθε μοτοσυκλέτα που χρησιμοποιείται και ανήκει στο βασικό εξοπλισμό της X-ADV. Το σύστημα χρησιμοποιεί δύο συμπλέκτες: έναν για εκκίνηση και 1η, 3η και 5η σχέση: τον άλλον για 2η, 4η και 6η σχέση, με ομόκεντρους πρωτεύοντες άξονες. Κάθε συμπλέκτης ελέγχεται ανεξάρτητα από δικό του ηλεκτροϋδραυλικό κύκλωμα.

Υπάρχουν δύο αυτόματα προγράμματα συν το MT mode για μηχανικές αλλαγές σχέσεων. Ειδικά για την X-ADV – και με στόχο τη βέλτιστη επιτάχυνση σε αστικές συνθήκες – το στάνταρ αυτόματο πρόγραμμα D επιλέγει μικρότερες σχέσεις συγκριτικά με άλλες μοτοσυκλέτες εφοδιασμένες με DCT.

Το S mode (που ανεβάζει τα σημεία αλλαγών σχέσεων συγκριτικά με το D mode για πιο σπορ οδήγηση) προσφέρει τρία επίπεδα επιδόσεων ανάλογα με τις προτιμήσεις του αναβάτη. Κάθε επίπεδο είναι προγραμματισμένο με μία προοδευτικά πιο δυναμική απόκριση για την X-ADV. Το επιλεγμένο επίπεδο αποθηκεύεται και λειτουργεί ως προεπιλεγμένο πρόγραμμα S για τις επόμενες διαδρομές. Επίσης εμφανίζεται στον πίνακα οργάνων.

Ο υδρόψυκτος SOHC παράλληλος, δικύλινδρος κινητήρας 745cc της X-ADV με 8 βαλβίδες και 745cc είναι σχεδιασμένος για να προσφέρει υψηλή ροπή από τις χαμηλές μέχρι τις μεσαίες στροφές. Σε συνδυασμό με τις πιο κοντές σχέσεις του DCT, προσφέρει ζωηρή και άμεση επιτάχυνση τόσο από στάση όσο και από τα 30km/h. Η μέγιστη ισχύς είναι 40.3kW στις 6.250rpm και η μέγιστη ροπή 68Nm στις 4.750rpm.

{gallery}moto/honda/x_adv/2017{/gallery}