Έτσι δημιουργείται το Nissan Ζ

Κοινοποίησε το άρθρο
Nissan Z

Το νέο Nissan Z αντιπροσωπεύει την τελευταία ενσάρκωση του εμβληματικού σπορ αυτοκινήτου και ο Yuki ήθελε πραγματικά να το κάνει πολύ ξεχωριστό.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

«Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025» για την Ελλάδα: Οι διεκδικητές του τίτλου

Στην τελική φάση για τη διεκδίκηση του τίτλου «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025» για την Ελλάδα πέρασαν 11 νέα μοντέλα.     Η αντίστροφη μέτρηση για την ανάδειξη...

LIVE TV: Δείτε το shakedown του Ράλι Ιαπωνίας

Δείτε το shakedown του Ράλι Ιαπωνίας, τον τελευταίο αγώνα του WRC, όπου θα κριθεί και ο πρωταθλητής.   Στην Ιαπωνία, στο «σπίτι» της TOYOTA, πέφτει η...

Ψηφιακή ενημέρωση για τις παραβάσεις των οδηγών

Πρόσβαση στις παραβάσεις τους μέσω της εφαρμογής Gov.gr Wallet έχουν πλέον όλοι οι οδηγοί.     Η ψηφιακή εποχή που ζούμε, έχει ως αποτέλεσμα η καθημερινότητά μας...

Πώς ο επικεφαλής  μοντελιστής Haruo Yuki μετέτρεψε ένα κομμάτι πηλού σε ένα αδιαμφισβήτητα συναρπαστικό μοντέλο.

Ο Μιχαήλ Άγγελος είπε κάποτε: «Κάθε λίθος κρύβει ένα άγαλμα μέσα της και είναι καθήκον του γλύπτη να το ανακαλύψει».

Για τον Haruo Yuki, έναν επικεφαλή —που ορίζεται ως «meister» — μοντελιστή πηλού στην Nissan, αυτός ο “λίθος” είναι μια μεγάλη πλάκα από πηλό και μέσα από αυτή ανακαλύπτει αυτοκίνητα, που πυροδοτούν το πάθος μας για οδήγηση.

Ο Yuki ξεκίνησε το ταξίδι του ως σχεδιαστής σε νεαρή ηλικία. Πήγε σε τεχνικό λύκειο, όπου κύριος στόχος του ήταν να γίνει εικονογράφος. Ωστόσο, η μοίρα “παρενέβη” όταν ο σύμβουλός καριέρας  στο σχολείο του είπε για μια ευκαιρία εργασίας στη Nissan, στο τμήμα μοντελοποίησης πηλού.

Nissan ZΑπό τότε που έγινε μέλος της ομάδας της Nissan, το 1978, ο Yuki έχει δημιουργήσει περίπου 60 μεγάλα πήλινα μοντέλα, από σεντάν έως μίνι βαν. Το τελευταίο του έργο τέχνης είναι το εντυπωσιακό, ολοκαίνουργιο Z.

Το επάγγελμα της μοντελοποίησης του πηλού αυτοκινήτου έχει παραμείνει σε μεγάλο βαθμό κρυφό από τα φώτα της δημοσιότητας, επειδή οι καλλιτέχνες συνήθως εργάζονται σε μελλοντικά μοντέλα των οποίων τα σχέδια αποτελούν επτασφράγιστο μυστικό.  Αν και οι μοντελιστές παραμένουν στο παρασκήνιο, ο αντίκτυπος που έχουν στην απόφαση για το αποτέλεσμα του σχεδιασμού ενός αυτοκινήτου δεν μπορεί να υποτιμηθεί.

Ουσιαστικά η δουλειά του Yuki είναι να αναδημιουργήσει μια δισδιάστατη εικόνα σε τρεις διαστάσεις, εξερευνώντας το σχήμα και “δαμάζοντας” τις αναλογίες,  καθώς  κατασκευάζει με κόπο ένα πήλινο μοντέλο. Καθώς  ορισμένοι μπορεί να υποστηρίξουν ότι η ίδια εργασία μπορεί να εκτελεστεί χρησιμοποιώντας το πιο πρόσφατο λογισμικό τρισδιάστατης μοντελοποίησης, ο Yuki διαφωνεί.

Nissan Z“Ναι, χρησιμοποιούμε επίσης ψηφιακά προγράμματα για τη δημιουργία τρισδιάστατων εικόνων, όπως είναι απαραίτητο στη διαδικασία. Αλλά οι μοντελιστές από πηλό παρέχουν μια ανθρώπινη πινελιά στο σχεδιασμό που δεν μπορεί να κάνει το λογισμικό.

Αν και μπορεί να φαίνεται απλό να προσθέσετε ψηφιακά έναν καθρέφτη ή πινελιές σε ένα σχέδιο και το να βλέπετε το αυτοκίνητο σε έναν εικονικό χώρο είναι χρήσιμο, οι λεπτομερείς  αλλαγές δεν είναι τόσο εύκολο να αποδοθούν ψηφιακά.

Αυτό που βλέπουμε σε μια οθόνη σε σχέση με την πραγματική ζωή είναι πολύ διαφορετικό, ειδικά κάτω από το φυσικό φως του ήλιου. Επομένως, είναι δουλειά του μοντελιστή πηλού να αποκρυπτογραφήσει και να ερμηνεύσει μια 2-D προοπτική σε 3-D”, εξήγησε ο Yuki.

Ο Yuki πιστεύει ότι χρησιμοποιώντας μόνο ψηφιακά προγράμματα, είναι δύσκολο να εκφράσεις την  συναισθηματική γοητεία και το βάθος όπως συμβαίνει με την φυσική μετάβαση και την μορφοποίηση σε κλίμακα.

“Διαπίστωσα ότι τα σχέδια ζωντανεύουν μόνο όταν εξερευνούμε τα σχήματα με τα χέρια μας”, είπε.  “Αφού συμμετείχα στη δημιουργική διαδικασία για δεκάδες αυτοκίνητα, δεν έχω διαπιστώσει ακόμη τις συναισθηματικές αποχρώσεις ενός σχεδίου που εκτελέστηκε εξ ολοκλήρου από έναν υπολογιστή. Νομίζω ότι τα αγαπημένα μέρη ενός σχεδίου για τους ανθρώπους προέρχονται από τον μοντελιστή πηλού,  που μεταφέρει με επιτυχία σχήμα και αναλογία. Με το νέο Z, δεν νομίζω ότι η τελική εμφάνιση θα ήταν δυνατή αν βασιζόμασταν μόνο σε υπολογιστές και λογισμικό.”

Η λήψη μιας ιδέας και η υλοποίησή της σε  φυσική  μορφή,  είναι μια διαδικασία πολλαπλών βημάτων στην Nissan. Συνήθως, ο σχεδιασμός ενός μελλοντικού οχήματος πρέπει πρώτα να υποβληθεί σε παγκόσμιο διαγωνισμό σχεδιασμού μεταξύ των στούντιο σχεδιασμού της Nissan. Μετά από γύρους επιλογών και τρισδιάστατη μοντελοποίηση,  έρχεται  η ώρα για τον Yuki και την ομάδα του να παρέμβουν για να βοηθήσουν στην υλοποίηση  της τελικής φυσικής μορφής του μοντέλου.

“Για να δημιουργήσουμε ένα μοντέλο πλήρους κλίμακας, ξεκινάμε πρώτα με ένα μοντέλο από πηλό κλίμακας  1/4, στη συνέχεια το σαρώνουμε και το μετατρέπουμε σε ένα μοντέλο που είναι τέσσερις φορές μεγαλύτερο,  χρησιμοποιώντας ψηφιακά δεδομένα. Έπειτα,  ξεκινάμε τη διαδικασία διαμόρφωσης του μοντέλου πλήρους κλίμακας με μια μεγάλη πλάκα από πηλό. Έχουμε ένα φούρνο όπου ζεσταίνουμε τον πηλό. Κατευθείαν από το φούρνο αρχίζουμε να προσθέτουμε υλικό και να το πλάθουμε με το χέρι. Όταν ο πηλός κρυώσει λίγο μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε εργαλεία για να ξύσουμε και να προσθέσουμε φόρμα, καθώς αρχίζει να σκληραίνει σε θερμοκρασία δωματίου.

“Ολοκληρώσαμε το μοντέλο από πηλό πλήρους μεγέθους για το νέο Z σε περίπου τρεις εβδομάδες. Ένα μοντέλο από πηλό πλήρους κλίμακας έχει πλαίσιο αλουμινίου με άξονες για να μπορούμε να τοποθετήσουμε τροχούς και ελαστικά. Το συνολικό βάρος του τελικού προϊόντος αργίλου είναι περίπου 1,6 τόνοι, επομένως είναι λίγο βαρύτερο από ένα πραγματικό αυτοκίνητο”, είπε ο Yuki.

Ο τρόπος με τον οποίο ένας μοντελιστής από πηλό παίρνει ένα σκίτσο και το μετατρέπει σε τρισδιάστατη πραγματικότητα μπορεί να ποικίλλει πολύ, αφότου  ξεκινήσει η διαδικασία.

“Ένα σκίτσο δεν είναι τίποτα άλλο από μια ιδέα και όταν παίρνουμε αυτήν την ιδέα και την κάνουμε πραγματική, φυσική μορφή, το αυτοκίνητο τείνει να αλλάζει στην πορεία, με τις συνεδρίες αναθεώρησης και τις λεκτικές παρεμβάσεις.”

Αν και η ομάδα του Yuki για το  Z ήταν ολιγομελής, υπήρχε μεγάλο ενδιαφέρον για τη δουλειά τους : οι εντυπώσεις και τα στοιχεία έρεαν συνεχώς από ενθουσιασμένα στελέχη και μηχανικούς που έμπαιναν στο στούντιο για να δουν την εργασία σε εξέλιξη.

“Στην αρχή ήταν δύσκολο να μην λάβουμε υπόψη αυτά που έλεγαν, αλλά το σκίτσο σχεδίασης του επιλεγμένου Z έτυχε πολύ καλής υποδοχής, οπότε η διαδικασία ήταν αρκετά ομαλή για να φτάσουμε στο τελικό σχήμα.”