Nissan Patrol : Γιορτάζει τα 70 χρόνια

Κοινοποίησε το άρθρο
Nissan Patrol

Το όνομα Nissan Patrol ανέκαθεν ήταν σημείο αναφοράς για τους απανταχού λάτρεις του off-roading, καθώς από τότε που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά, το 1951, έχει γεμίσει μια αξιοζήλευτη “βιτρίνα” από τρόπαια, υποστηρίζοντας  μια σειρά από εξερευνήσεις – ορόσημα,  σε όλο τον κόσμο.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Ανάβαση στην Πάρνηθα, μιας άλλης εποχής

Σπάνια, συλλεκτικά αυτοκίνητα θα δώσουν το δικό τους χρώμα στην Ανάβαση της Πάρνηθας που διοργανώνει η ΦΙΛΠΑ   Μια εκδρομή στην πανέμορφη, αλλά ταλαιπωρημένη, Πάρνηθα είναι...

Το «Παγκόσμιο Αυτοκίνητο της Χρονιάς»

  Το KΙΑ EV9 πέτυχε διπλή νίκη στα Παγκόσμια Βραβεία Αυτοκινήτου του 2024   Τα World Car Awards, που καθιερώθηκαν το 2003, θεωρούνται ίσως η κορυφαία διάκριση...

LIVE TV : Η αποκάλυψη του αυτοκινήτου της XIAOMI

Δείτε live την αποκάλυψη του SU7, του πρώτου αυτοκινήτου της XIAOMI.     Το πρώτο αυτοκίνητο της XIAOMI σας έχει ήδη παρουσιάσει το gonews.gr. https://gonews.gr/%ce%ba%ce%bf%cf%83%ce%bc%ce%bf%cf%82/xiaomi-su7-video/    

Η πρώτη γενιά του τετρακίνητου μοντέλου της  Nissan, η 4W60, κυκλοφόρησε το 1951 και διέθετε  έναν εξακύλινδρο, σε σειρά,  κινητήρα 3,7 λίτρων ,  που απέδιδε 56kW  με “part-time” τετρακίνηση,  μέσω τετρατάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων. Πωλήθηκε αποκλειστικά στην Ιαπωνία και “υιοθέτησε”  την ονομασία  Patrol όταν ανανεώθηκε με το μοντέλο 4W65,  το 1958.

Nissan Patrol

Η δεύτερη γενιά G60, κυκλοφόρησε πρώτα στην Αυστραλία το 1961 ως  Datsun Patrol με   κινητήρα 4.0 λίτρων εξακύλινδρο, σε σειρά, χωρίς επικεφαλή εκκεντροφόρο, που απέδιδε 92kW και ήταν διαθέσιμη  σε εκδόσεις soft-top, wagon  ή καμπίνα με σασί. Έμεινε  αμετάβλητο για σχεδόν 20 χρόνια, μέχρι που αντικαταστάθηκε το 1980, από την εξαιρετικά δημοφιλή σειρά MQ.

Το MQ Patrol αξιοποίησε την αυξανόμενη δημοτικότητα για διαδρομές αναψυχής με τετρακίνητα οχήματα, διαθέτοντας  περισσότερα χαρακτηριστικά και χειρισμό που έμοιαζαν με επιβατικό αυτοκίνητο, ενώ  εισήγαγε και την επταθέσια διαμόρφωση που διατηρεί το μοντέλο μέχρι και σήμερα.

Ήταν διαθέσιμο ως Hardtop με  κοντό μεταξόνιο και αφαιρούμενη οροφή, ενώ η έκδοση του μεγάλου μεταξονίου επέτρεπε μια μεγάλη γκάμα παραλλαγών σε pick-up, καμπίνας-σασί  και wagon. Ως προς τα κινητήρια σύνολα, ήταν διαθέσιμο είτε με τον κινητήρα βενζίνης 2,8 λίτρων ή με τον εξακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα 3,3 λίτρων και ήταν το πρώτο Patrol που προσφέρθηκε με αυτόματο κιβώτιο τριών ταχυτήτων, που ήταν αποκλειστικά διαθέσιμο  στην κορυφαία έκδοση  του Deluxe Wagon.

Το MQ Patrol ήταν επίσης το πρώτο μοντέλο που εισήγαγε τον turbo πετρελαιοκινητήρα το 1984, με την προσθήκη της επιλογής του  εξακύλινδρου κινητήρα SD33T που απέδιδε 81kW ισχύος και 255Nm ροπής.

Η Nissan επανέθεσε το σημείο αναφοράς για την τετρακίνηση το 1987,  όταν το εξαιρετικά δημοφιλές GQ Patrol ερχόταν με ανάρτηση με σπειροειδές ελατήριο που προσέφερε ένα ιδανικό μείγμα άρθρωσης για μεγάλες διαδρομές εκτός δρόμου και άνετη, δυναμική καθημερινή οδήγηση στον δρόμο.

Αρχικά προσφέρθηκε με μια επιλογή από ολοκαίνουργους εξακύλινδρους κινητήρες βενζίνης ή ντίζελ 4,2 λίτρων με πεντατάχυτο μηχανικό ή αυτόματο τετρατάχυτο κιβώτιο. Η γκάμα κινητήρων διευρύνθηκε το 1990 με την προσθήκη του 3,0 λίτρων βενζίνης,  μιας μοναδικής έκδοσης  προερχόμενης από τον εμβληματικό  RB30 του Skyline sedan, διαθέσιμος στις αρχικές εκδόσεις, ενώ το 1995 επανήλθε ο turbo diesel των  2,8 λίτρων.

Nissan Patrol

Η πέμπτη γενιά GU του  Patrol κυκλοφόρησε το 1997 και έφερε ένα πιο κομψό, πιο ευρύχωρο αμάξωμα, με σημαντικές βελτιώσεις στο πλαίσιο, την ανάρτηση, καθώς  και στα μέρη της μετάδοσης κίνησης,  που αύξησαν σημαντικά την άνεση. Κινείτο είτε από μια βελτιωμένη έκδοση του κινητήρα turbo-diesel 2,8 λίτρων, ο  οποίος διέθετε  πλέον ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου και ένα intercooler, ή από τον  ανανεωμένο ατμοσφαιρικό κινητήρα των 4,2 λίτρων. Μια έκδοση turbo έγινε διαθέσιμη το 1999, με τον ολοκαίνουργιο τετρακύλινδρο 3,0 λίτρων turbo ZD30, που αντικατέστησε τους μικρότερους εξακύλινδρους το 2000 και με τον  εξακύλινδρο της βενζίνης να αυξάνει τη χωρητικότητά του στα 4,8 λίτρα το 2001, παράγοντας 185kW και 420Nm, γεγονός που κατέστησε το Patrol το πιο ισχυρό τετρακίνητο στην κατηγορία του.

Nissan PatrolΜε την άφιξη της σειράς υψηλής τεχνολογίας Υ62 το 2014, το Patrol ανέβασε τον πήχη ψηλά και διαμόρφωσε έναν πιο εκλεπτυσμένο χαρακτήρα. Ήταν αποκλειστικά διαθέσιμο ως wagon με τον κινητήρα βενζίνης 5,6 λίτρων V8, σαφώς επικεντρωμένο στις επιδόσεις της ασφάλτου και εξοπλισμένο με κορυφαίες τεχνολογίες, όπως το ψηφιακό Intelligent Rear View Mirror (που κυκλοφόρησε το 2017), καθώς και με μια εκλεπτυσμένη ρύθμιση της  πλήρους ανεξάρτητης ανάρτησης,  με υδραυλικό έλεγχο της κίνησης του αμαξώματος.

Το Y62 Patrol ανανεώθηκε το 2020 με έναν κομψό νέο εξωτερικό σχεδιασμό και πρόσθετα χαρακτηριστικά ασφαλείας, συμπεριλαμβανομένης μιας ολοκληρωμένης δέσμης λειτουργιών του  Nissan Intelligent Mobiliy, όπως Intelligent Emergency Braking, Forward Collision Warning, Active Cruise Control και Intelligent Lane Intervention.