Ορισμένοι πιστεύουν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι μόνο για την πόλη, κάτι που – ασφαλώς – δεν ισχύει.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Opel έχουν τα απαραίτητα προσόντα για ορεινές διαδρομές, όπως υψηλή ροπή από στάση, καλή ελκτική πρόσφυση, ικανότητα ανάκτησης ενέργειας, με επακόλουθη ικανότητα πέδησης σε μία κατηφόρα, κορυφαία συμπεριφορά χάρη στο χαμηλό κέντρο βάρους και μεγάλη αυτονομία.
Ο βασιλιάς των βουνών είναι το Opel Grandland X Hybrid4 (κατανάλωση καυσίμου WLTP1: 1,4-1,3 l/100 km, εκπομπές CO2 32-29 g/km; NEDC2: 1,6-1,5 l/100 km, 36-34 g/km CO2, και στις δύο περιπτώσεις στο μικτό κύκλο).
Με συνολική ισχύ 221 kW (300 hp) από το συνδυασμό ενός θερμικού κινητήρα και δύο ηλεκτροκινητήρων, το SUV της Opel έχει πάντα άφθονη διαθέσιμη ισχύ, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό στις ανηφόρες. Το σύστημα AWD διασφαλίζει άριστη ελκτική πρόσφυση σε όλες τις συνθήκες, για μία απολαυστική αλλά και ασφαλή οδήγηση.
Η ανάβαση είναι απλή υπόθεση όπως και η κατάβαση, επειδή οι ηλεκτροκινητήρες επιστρατεύουν τώρα τις ικανότητες ανάκτησης ενέργειας και πέδησης που διαθέτουν. Οι ηλεκτροκινητήρες στους εμπρός και πίσω άξονες γίνονται γεννήτριες και μετατρέπουν την κινητική ενέργεια από την κατάβαση σε ηλεκτρική.
Διάβασε και αυτό:
Αν ο οδηγός αλλάξει σε drive mode B, η ανάκτηση ενέργειας και η ικανότητα πέδησης αυξάνονται. Η μπαταρία 13.2 kWh επαναφορτίζεται με μηδενικό κόστος – και η ενέργεια αποθηκεύεται για την επόμενη ανηφορική διαδρομή.
Την ίδια στιγμή, το σύστημα προσφέρει σημαντική ικανότητα πέδησης. Ο οδηγός δεν χρειάζεται ούτε να κατεβάσει ταχύτητα, ούτε να φρενάρει δυνατά.
Το Grandland X plug-in hybrid κινείται σε μια κατηφορική διαδρομή με μέτρια ταχύτητα, χωρίς να επιταχύνει όταν η κατωφέρεια μεγαλώνει, επειδή η τάση φόρτισης που παράγουν οι ηλεκτροκινητήρες αυξάνεται παράλληλα με την αντίσταση της διαδρομής.
Ενεργό φρενάρισμα πριν από την επόμενη στροφή είναι στις περισσότερες περιπτώσεις περιττό, σε μικρές έως μέτριες κατηφόρες. Χάρη στην αυξημένη ανάκτηση ενέργειας, το όχημα επιβραδύνει από μόνο του.
Ένα ιδιαίτερα χρήσιμο χαρακτηριστικό που τα αυτοκίνητα με συμβατικό σύστημα κίνησης αδυνατούν να προσφέρουν.