Με το Opel Grandland X 1.2 130 ps X-plore στα Μετέωρα

Κοινοποίησε το άρθρο

Με το Grandland X, η Opel διευρύνει ακόμα περισσότερο την SUV γκάμα της, με ένα μοντέλο που προσφέρει άπλετους χώρους και δυνατότητα για light εκτός δρόμου διαδρομές. Δοκιμάζουμε το νέο Opel Grandland X, το Crossover της γερμανικής εταιρείας, με τον 3κύλινδρο 1.2 βενζίνης 130 ίππων !

Εμφατικό παρουσιαστικό!

Το Grandland X βασίζεται στη σύγχρονη πλατφόρμα ΕΜΡ2 του Group PSA, χρησιμοποιεί κινητήρια συστήματα του γαλλικού ομίλου και κατασκευάζεται σε εργοστάσιό του στη Γαλλία. Ο σχεδιασμός είναι καθαρά Opel, με το γενικότερο «σουλούπι» του αυτοκινήτου να χαρακτηρίζεται κομψό και μοντέρνο!

Όπως και η υπόλοιπη οικογένεια Χ, έτσι και το Grandland έχει ένα εμφατικό – δυναμικό παρουσιαστικό που αναμφίβολα κεντρίζει τα βλέμματα. Με πληθωρικές διαστάσεις (4.477 χλστ. μήκος, 1.856 χλστ. πλάτος, 1.609 χλστ. υψος) προσφέρει ένα σταθερό πάτημα στο δρόμο, αλλά και ευρυχωρία που εκτιμάται από τους επιβαίνοντες. Ο δυναμισμός στη σχεδίαση είναι έντονος σε κάθε μεριά του αμαξώματος, όπου στο εμπρός μέρος το μάτι θα εστιάσει στην επιθετική μάσκα και τη μεγάλη γρίλια. Πίσω παιχνίδι κάνουν τα 3D φωτιστικά σώματα, με τη σχεδίαση του πίσω μέρους να διαθέτει κουπέ στοιχεία, λόγω της έντονης κλίσης της οροφής. Τον περιπετειώδη χαρακτήρα του μοντέλου, τονίζουν η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τα μαύρα πλαστικά, περιμετρικά και χαμηλά στο αμάξωμα.

Ολίγον από… Astra!

Ανοίγοντας τη στιβαρή πόρτα του Grandland Χ, η καμπίνα θα σου θυμίσει… Astra! Όμως γίνεται εκτεταμένη χρήση μαλακών πλαστικών, με τη συναρμογή να είναι πολύ καλή και το γενικότερο αποτέλεσμα να είναι αρκετά πολυτελές, όπου κι ο πλέον «περίεργος» πελάτης, δύσκολα θα βρει κάτι μεμπτό! Ο οδηγός θα βολευτεί στα ανατομικά καθίσματα, βρίσκοντας εύκολα τη θέση που τον βολεύει χάρη στο εύρος ρυθμίσεων των καθισμάτων.

Ο πίνακας οργάνων είναι πλήρης και ευανάγνωστος με μια μεγάλη οθόνη trip computer, ενώ ακόμη μεγαλύτερη, είναι η οθόνης αφής που ελέγχει το σύστημα infotainment. H εργονομία είναι αυξημένη μιας και οι διακόπτες είναι περιορισμένοι και… to the point όσοι υπάρχουν.

Στο τομέα των χώρων 5 ενήλικες θα βολευτούν και μάλιστα χωρίς παραχωρήσεις, με το χώρο αποσκευών των 488 λίτρα με τη ρεζέρβα ανάγκης (514 με το κιτ επισκευής), να βολεύει τα πράγματά τους!

Tα Μετέωρα, ένας τόπος ιερός αλλά συνάμα μεγαλούργημα της φύσης

Τα θεόρατα βράχια των Μετεώρων δεσπόζουν επιβλητικά στην Καλαμπάκα μεταξύ των βουνών Κόζιακα και Αντιχασίων. Αυτό το μεγαλούργημα της φύσης αποκαλύπτει όλο του το μεγαλείο αιώνες τώρα, καθώς αποτελεί ένα μοναδικό σε ομορφιά γεωλογικό φαινόμενο και ένα σημαντικό μνημείο της Ορθοδοξίας.
Τα Μετέωρα που έχουν χαρακτηριστεί το δεύτερο Άγιον Όρος συνεχίζουν τη μοναστική παράδοση εδώ και έξι περίπου αιώνες.

Στη θέα των ιερών βράχων ο επισκέπτης μένει έκθαμβος από την εντυπωσιακή μεγαλοπρέπεια αυτού του γιγαντιαίου πέτρινου συμπλέγματος. Τα ασκητικά παραπήγματα στους βράχους μαρτυρούν την αδιάψευστη παρουσία των πρώτων μοναχών που αφιερώθηκαν ψυχή τε και σώματι στο Θεό. Υπηρετούντες του παμβασιλέα Χριστού κατέγραψαν την ασκητική τους πορεία στη μοναστική ζωή, βαδίζοντας στα μονοπάτια που από τη γη οδηγούν στον ουρανό.
Τα πρώτα μοναστήρια κτίστηκαν με πολλή επιμέλεια και δεξιοτεχνία κατά τον 14ο αιώνα. Με το πέρασμα των χρόνων ορισμένα από αυτά ανακατασκευάστηκαν και άλλα υπέστησαν σημαντικές επισκευές προκειμένου να συμπληρωθούν, και να δοθεί έτσι το τελικό αρχιτεκτονικό τους σχήμα. Έκτοτε ορθώνουν το ανάστημά τους στις κορυφές των βράχων δίνοντας έτσι την εντύπωση ότι αποτελούν το φυσικό τους τελείωμα.
Η ανάβαση παλαιότερα γινόταν με σκαλωσιές στηριγμένες σε δοκάρια σφηνωμένα μέσα στους βράχους, με δίχτυ, και λίγο αργότερα με ανεμόσκαλες. Σήμερα οι προσκυνητές-επισκέπτες χρησιμοποιούν τις σκάλες που λαξεύτηκαν στα βράχια, εξασφαλίζοντας έτσι μία άνετη και ασφαλή ανάβαση στα μοναστήρια.

Από τα 24 μοναστήρια σήμερα λειτουργούν τα έξι ενώ τα υπόλοιπα 15 είναι ακατοίκητα και ερειπωμένα. Oι Ιερές Μονές της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος,της Αγίας Τριάδας, του Αγίου Νικολάου του Αναπαυσά, και του Βαρλαάμ είναι αντρικές ενώ η Ιερά Μονή Ρουσάνου και Αγίου Στεφάνου γυναικείες.
Μοναχοί , ιερείς αλλά και σπουδαίοι αγιογράφοι της εποχής, όπως ο Θεοφάνης και ο Φράγκος Κατελάνος, φιλοτέχνησαν με τοιχογραφίες τους ναούς των Μετεώρων. Η Παναγία η Θρηνωδούσα, ο Εσταυρωμένος, η Γέννηση του Χριστού, τα Μαρτύρια των Αγίων , είναι από το θαυμάσιο εικονογραφικό πρόγραμμα των τοιχογραφιών που κοσμούν το εσωτερικό των ναών. Έχουν πλούσιο χρωματισμό άλλοτε ζωηρό και άλλοτε απαλό, αποδίδεται ζωή και φυσικότητα στα εκφραστικά πρόσωπα και στις κινήσεις τους, και τα θέματα είναι εμπνευσμένα κυρίως από τον χριστολογικό και τον αγιολογικό βίο.
Κάποιες τοιχογραφίες όμως, υπέστησαν σοβαρότατες ζημιές από επιδρομές βανδάλων που δεν σεβάστηκαν την ιερότητα του εκκλησιαστικού χώρου, και άλλες πάλι φέρουν πάνω τους τα ανεξίτηλα σημάδια φθοράς του χρόνου. Τεχνοτροπικά οι τοιχογραφίες εντάσσονται στην τελευταία Παλαιολόγεια βυζαντινή περίοδο.

Στα Μετέωρα σώζονται θησαυροί, κειμήλια και πολλά έργα μικροτεχνίας. Αντιπροσωπευτικό δείγμα μικροτεχνίας είναι το αριστουργηματικό ξυλόγλυπτο τέμπλο που βρίσκεται στο καθολικό της Ιεράς Μονής Αγίου Στεφάνου.
Φορητές εικόνες οι παλαιότερες από τις οποίες σήμερα φυλάσσονται στα σκευοφυλάκια των ναών, Σταυροί με Τίμιο Ξύλο, αρχιερατικοί ράβδοι, χρυσοποίκιλτα ιερατικά άμφια, χειρόγραφα, Ευαγγέλια, σκεύη για λειτουργικούς σκοπούς, μολυβδόβουλλα, αργυρές λειψανοθήκες είναι κάποια από τα μουσειακά εκθέματα, που ο επισκέπτης μπορεί να θαυμάσει. Από ιστορικής πλευράς μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι πάνω από χίλιοι χειρόγραφοι κώδικες, καθώς και οι πολύτιμες σε αξία σειρές βυζαντινών και μεταβυζαντινών εγγράφων που σώζονται και φυλάσσονται στα αρχειοφυλάκια των μοναστηριών.
Στην Ιερά Μονή Αγίου Στεφάνου φυλάσσεται και η Θαυματουργός Κάρα του Άγιου Χαράλαμπου, ενώ στη Μονή Βαρλαάμ υπάρχει το Ευαγγέλιο που αποδίδεται στον Αυτοκράτορα του Βυζαντίου Κων/νο Πορφυρογέννητο.

Σήμερα τα Μετέωρα έχουν χαρακτηριστεί από τον ΟΗΕ Μνημείο Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Μέσα απ’ αυτή την κληρονομιά οι μοναχοί-ασκητές πορεύονται αιώνες τώρα ακολουθώντας τα βήματα των πρώτων οικιστών Πατέρων τους, σμιλεύοντας την πίστη τους με την υπακοή, την ακτημοσύνη, την ταπεινοσύνη, τη νηστεία και την αδιάλειπτη προσευχή στον Ύψιστο Δημιουργό.

 

Ψυχωμένο μοτέρ σε κάθε περίπτωση !

Ο 3κύλινδρος 1200άρης τούρμπο βενζινοκινητήρας, αποδεικνύεται ελαστικός, πολιτισμένος, δυνατός και εύστροφος. Με γαλλική καταγωγή αποδίδει 130 ίππους και 23,4 kgm ροπής, που εύκολα και σβέλτα διαχειρίζονται τα 1.350 κιλά βάρους του αμαξώματος. Η απόδοση αυτή, οδηγούν σε ικανοποιητικές επιδόσεις, με 11.6 δεύτερα για τα 0-100 και 188 χλμ/ώρα τελική ταχύτητα. Ιδιαίτερα στις χαμηλές και μεσαίες στροφές ο κινητήρας αυτός βρίσκεται στο στοιχείο του, με δυνατό τράβηγμα, ελάχιστο θόρυβο, ανύπαρκτο κραδασμό και λογική κατανάλωση.  Η τελευταία, με το σύστημα start/stop να δουλεύει άψογα ήταν κατά μέσο όρο στη διάρκεια της δοκιμής μας, στα 7,6 λίτρα/100 χλμ., ενώ ανέβαινε σημαντικά, αν ο οδηγός ζητούσε συνεχώς το μέγιστο από τον κινητήρα.

Στιβαρό και εμπνέει ασφάλεια

Στο δρόμο το Grandland Χ εμπνέει εμπιστοσύνη από την πρώτη επαφή. Σταθερό, με άφθονη πρόσφυση και άνετο, αποδεικνύεται λίρα εκατό για κάθε είδους διαδρομή. Η ανάρτησή κάνει πολύ καλά τη δουλειά της, όπου και απορροφά τους κραδασμούς και τις ανωμαλίες των δρόμων, ενώ ακόμη και εκτός δρόμου το SUV της Opel διατηρεί την άνεσή του. Παρά το ύψος του αμαξώματος, το Grandland X δεν γέρνει πολύ, ενώ η συμπεριφορά του ακόμα και στο όριο είναι προβλέψιμη, ενώ αν ο οδηγός το παρακάνει το ESP θα λειτουργήσει υποδειγματικά. Από την άλλη, στην εθνική το Grandland X είναι ευθύβολο ακόμα και σε απαγορευτικές ταχύτητες και τα μακρινά ταξίδια γίνονται απόλαυση. Στα εκτός δρόμου τώρα, μην φανταστείτε ότι θα κινηθείτε σε ανεξερεύνητα μονοπάτια, κάτι απόλυτα λογικά από ένα αυτοκίνητο με κίνηση αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς και ελαστικά ασφάλτου. Όμως η ικανοποιητική απόσταση από το έδαφος, και η καλή λειτουργία της ανάρτησης θα σας επιτρέψουν να πάτε λίγο πιο μακριά από τους άλλους.

Ολοκληρωμένο σε όλα του!

Το νέο Grandland X είναι ένα ολοκληρωμένο σύγχρονο και μοντέρνο crossover, που θα καλύψει πολλές από τις αγοραστικές ανάγκες της πλειοψηφίας του κοινού. Επιβλητικό, στιβαρό, πρακτικό και ασφαλές, προσφέρει πολλά σε ένα πακέτο, όντας ένα value for money crossover.