Η Opel ξεκίνησε να συμβάλλει στην αύξηση πωλήσεων EV πριν από δέκα χρόνια, το 2011, με το λανσάρισμα του Opel Ampera – του πρώτου ηλεκτρικού οχήματος με εκτεταμένη αυτονομία από Ευρωπαίο κατασκευαστή που κέρδισε τον τίτλο Αυτοκίνητο της χρονιάς.
Το Opel Ampera έτυχε ενθουσιώδους υποδοχής από όλους. Πάνω από 5.000 “πρωτοπόροι της ηλεκτροκίνησης” εκδήλωσαν ενδιαφέρον να το αποκτήσουν πριν καν ξεκινήσουν οι πωλήσεις.
Ο ειδικός τύπος επέδειξε ανάλογο ενθουσιασμό και επέλεξε το Opel Ampera και το αδελφάκι του Chevrolet Volt ως νικητές του τίτλου “Αυτοκίνητο της χρονιάς” το 2012.
Σε μία μεγάλης διάρκειας δοκιμή που ξεκίνησε την ίδια χρονιά από τη γερμανική λέσχη αυτοκινήτου ADAC, το Ampera απέδειξε την αντοχή του καλύπτοντας πάνω από 200.000 km σε οκτώ χρόνια.
Και επειδή η δημοτικότητα και τα βραβεία δεν ήταν αρκετά για το Ampera, απέδειξε το σθένος του και σε αγωνιστικό επίπεδο. Το 2012, το ηλεκτρικό όχημα εκτεταμένης αυτονομίας της Opel (EREV) κέρδισε στο 13ο Διεθνές Ράλλυ Monte Carlo για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και εναλλακτικά συστήματα κίνησης.
Στο τιμόνι του Ampera ήταν ο Γάλλος θρύλος των αγώνων ράλλυ, Bernard Darniche με συνοδηγό τον Joseph Lambert, ενώ τρία ακόμα Ampera τερμάτισαν στην πρώτη δεκάδα.
Το Ampera καθιέρωσε την Opel ως ηγέτη της καινοτομίας και γρήγορα έγινε το ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τις καλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη το 2012, με 6.631 μονάδες και περίπου 21,0% μερίδιο αγοράς στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Εκτός από την αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία με μηδενικές εκπομπές ρύπων, που είναι αρκετή για να καλύψει τις καθημερινές ανάγκες των περισσοτέρων Ευρωπαίων οδηγών, το Ampera προσέφερε επίσης συνολική αυτονομία πάνω από 500 km χάρη στο βενζινοκινητήρα (range-extender).
Αυτός ενεργοποιείται αυτόματα για την τροφοδοσία της μπαταρίας με ενέργεια όταν αυτή έχει φτάσει σε κατάσταση ελάχιστης φόρτισης.
Η μεγαλύτερη αγορά για το EREV ήταν η Ολλανδία και ακολούθησε η Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Με το πέρας της παραγωγής το 2015, οι ταξινομήσεις του Ampera έφτασαν τις 10.000 μονάδες.