Αποκαλύφθηκε το PEUGEOT 9X8 προδιαγραφών 2024, το οποίο θα λάβει μέρος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA
Το εντυπωσιακό PEUGEOT 9X8, ανανεώθηκε και ετοιμάζεται να κάνει την πρώτη του εμφάνιση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA. Η παρθενική του, αναγνωριστική χρονιά στο πρωτάθλημα πέρυσι, συνοδεύτηκε με μια τρίτη θέση στη Μόντσα, ενώ άφησε αισιόδοξα μηνύματα στις 24 Ώρες του Λε Μαν.
Τώρα, το γαλλικό Hypercar, έχει εφοδιαστεί με αρκετές ουσιαστικές αναβαθμίσεις, με στόχο να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο φέτος στην ιδιαίτερα ανταγωνιστική κατηγορία του, που περιλαμβάνει 9 κατασκευαστές 19 πρωτότυπα.
Με δεδομένο ότι από το 2020 που σχεδιάστηκε η αρχική έκδοση του 9X8, έχουν αλλάξει οι κανονισμοί, υπάρχει τώρα η δυνατότητα για βελτίωση των επιδόσεων σε ορισμένους τομείς.
Έτσι, ορισμένες σχεδιαστικές επιλογές αναθεωρήθηκαν και η Team Peugeot TotalEnergies είναι πλέον αισιόδοξη ότι σύντομα θα έρθουν οι επιτυχίες.
«Κάναμε επιλογές που δεν είναι πλέον οι σωστές σήμερα και αυτή η διαφορά στην απόδοση δεν αντισταθμίστηκε επαρκώς από το BOP (Balance of Performance) το 2023», εξήγησε ο Olivier Jansonnie, Τεχνικός Διευθυντής της Peugeot Sport. «Επομένως η ιδέα ήταν να επιστρέψουμε σε ένα σχέδιο αυτοκινήτου που να είναι παρόμοιο με τα αντίστοιχα σχέδια αυτοκινήτου των ανταγωνιστών μας, έτσι ώστε στη συνέχεια να τύχει ισοδύναμης μεταχείρισης από το BOP.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο αποφασίσαμε να σταματήσουμε τη χρήση πανομοιότυπων ελαστικών πλάτους 31/31 εκατοστών σε όλους τους τροχούς, επιλέγοντας να τοποθετήσουμε ελαστικά 29 εκ. μπροστά και 34 πίσω. Δεν είναι νέο αυτοκίνητο, καθώς έχει το ίδιο πλαίσιο, αλλά υπάρχουν πολλές αναβαθμίσεις.
Για να λειτουργήσουν αποτελεσματικά τα ελαστικά, έπρεπε να αλλάξουμε το κέντρο βάρους του PEUGEOT 9X8, πράγμα που σήμαινε τη μετακίνηση ορισμένων εξαρτημάτων και την εργασία για να κάνουμε κάποια άλλα ελαφρύτερα. Και για να έχουμε καλύτερη αεροδυναμική ισορροπία, έπρεπε επίσης να εξετάσουμε την ανακατανομή των αεροδυναμικών φορτίων, που είχε ως αποτέλεσμα να επανασχεδιάσουμε περίπου το 90% των εξαρτημάτων του αμαξώματος.
Κυρίως προσθέτοντας το πίσω φτερό. Εκτός από όλα αυτά, αποφασίσαμε να χρησιμοποιήσουμε αυτή τη νέα homologation για να προσθέσουμε κάποιες αναβαθμίσεις αξιοπιστίας και απόδοσης
«Μετά από μια κομψή, συγκρατημένη σχεδίαση για να σηματοδοτήσει την επιστροφή της PEUGEOT στους αγώνες Endurance το 2022, στη συνέχεια η … ζωηράδα του 2023 δημιουργήθηκε από τον εικαστικό καλλιτέχνη Demsky, γιορτάζοντας δύο κορυφαία ιστορικά γεγονότα. Την Εκατονταετηρίδα στις 24 Ώρες του Λε Μανs και την 30ή επέτειο από το 1-2-3 της PEUGEOT στο Λε Μαν. Αυτήν τη φορά καταλήξαμε σε ένα σχέδιο που αναπτύσσει το «κεφάλι του λιονταριού» σε διαφορετικές κλίμακες», αναφέρει ο Matthias Hossann, Διευθυντής της PEUGEOT Brand Design.
«Αυτό το γραφικό σχέδιο, που συμβολίζει μια «αγέλη λιονταριών», μεταφέρει την αίσθηση της συλλογικότητας που αντανακλά τέλεια τις αξίες των αγώνων αντοχής. Θέλαμε να αναδείξουμε αυτό το ομαδικό πνεύμα και τον πλούτο του ταλέντου στην ομάδα. Το σχέδιο παράγεται σε διαφορετικά μεγέθη και διαφορετικά χρώματα από το χρωματολόγιο Peugeot Sport, συμπεριλαμβανομένων μαύρου, γκρι, λευκού και κρυπτονίτη. Αυτό το θέμα εφαρμόζεται εξίσου στα προϊόντα lifestyle merchandising που αναπτύχθηκαν από την ομάδα γραφιστικής της PEUGEOT».
Το νέο PEUGEOT 9X8 αναμένεται να κάνει την πρώτη του εμφάνιση στον αγώνα 6 Ώρες της Ίμολα, το δεύτερο γύρο της σεζόν για το FIA WEC, στις 21 Απριλίου. Για το 2024, πάντως ο στόχος της PEUGEOT είναι ξεκάθαρα να κερδίσει αγώνες. Παρ’ ότι ο ανταγωνισμός θα είναι ακόμη πιο σκληρός φέτος.
Τα δύο 9Χ8 Hypercar της Peugeot TotalEnergies οδηγούν οι Di Resta, Duval, Vandoorne και Jensen, Muller, Vergne.