Με ένα τολμηρό coupe SUV η RENAULT…προσγειώνεται στη συνεχώς αυξανόμενη κατηγορία D.
Όπλο της RENAULT στην προσπάθεια κατάκτησης νέου αγοραστικού κοινού, είναι το Rafale. Το οποίο στα γαλλικά σημαίνει ριπή ανέμου, ενώ παραπέμπει ταυτόχρονα και στην αεροναυπηγική, που αποτέλεσε σημαντικό κομμάτι στην ιστορία της γαλλικής φίρμας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το Caudron-Renault Rafale, που πέταξε σημειώνοντας ρεκόρ ταχύτητας το 1934, με 445 χλμ./ώρα.
Το σύγχρονο Rafale διαθέτει έναν μάλλον τολμηρό σχεδιασμό. Με τις γραμμές του να παραπέμπουν σε coupe, αλλά και σε SUV. Έχει μήκος 4,71 και πλάτος 1,86 μέτρα, ύψος 1,61 μ. και μεταξόνιο 2,74μ. Το μεγάλο μεταξόνιο υπόσχεται άνεση εξασφαλίζοντας χώρο 302 χιλιοστών για τα γόνατα των πίσω. Παράλληλα, διαθέτει ένα ιδιαίτερα ευρύχωρο πορτμπαγκάζ, με χωρητικότητα που φτάνει τα 647 λίτρα.
Το αμάξωμα τύπου fastback, είναι ελαφρώς ανασηκωμένο, με έντονα κεκλιμένη οροφή. Το καπό του είναι μεγάλο και οριζόντιο, ενώ στο εμπρός μέρος ξεχωρίζει η νέα γρίλια και τα νέα, χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα. Η εικόνα του, ακόμα και σταματημένο, δίνει την εντύπωση ότι το αυτοκίνητο θέλει να… εκτοξευθεί, υποστηρίζει η RENAULT.
Το πίσω παρμπρίζ έχει κλίση 17ο, κάτι που βοηθά στην αεροδυναμική απόδοση, ενώ καθιστά περιττή την ύπαρξη του πίσω υαλοκαθαριστήρα.
Το Rafale έχει πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων, με την πιο πρόσφατη αναβάθμιση στο σύστημα τετραδιεύθυνσης 4CONTROL Advanced. Το οποίο βελτιώνει σημαντικά τους χειρισμούς και ενισχύει την ευελιξία σε χαμηλές ταχύτητες, ενώ εξασφαλίζει ακρίβεια και αμεσότητα στις μέσες και υψηλές ταχύτητες.
Το νέο RENAULT διαθέτει επιπλέον και σύστημα Vehicle Motion Control 2 (VMC 2). Πρόκειται για ένα αναβαθμισμένο ηλεκτρονικό σύστημα που ελέγχει τους πίσω τροχούς. Προβλέπει πιο αποτελεσματικά την απώλεια πρόσφυσης, ώστε να μπορεί ο οδηγός να κινείται με ασφάλεια στις στροφές και να γνωρίζει ότι και οι τέσσερις τροχοί βρίσκονται στη βέλτιστη θέση σε ανώμαλο έδαφος.
Για την κίνησή του φροντίζει ο full hybrid βενζινοκινητήρας E-Tech των 200 ίππων, που συνοδεύεται από αυτόματο κιβώτιο πολλαπλών λειτουργιών, χωρίς συμπλέκτη.
Η κατανάλωσή του υπολογίζεται σε 4,7 λ/100 χλμ./ώρα με εκπομπές CO2 105 γραμ./χλμ. Η αυτονομία του μπορεί να φτάσει έως τα 1.100 χιλιόμετρα. Αργότερα θα προστεθεί μια ακόμα πιο ισχυρή έκδοση. Η E-Tech 4×4 των 300 ίππων, η οποία θα διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες.
Στα αξιοσημείωτα του RENAULT Rafale είναι η πανοραμική γυάλινη οροφή Solarbay. Η οποία έχει τη δυνατότητα να σκουραίνει κάθε τμήμα της ξεχωριστά, χρησιμοποιώντας ηλεκτρικά πεδία. Έτσι, παρέχει, σε δευτερόλεπτα, μέγιστη προστασία από τον ήλιο, ενώ το θέαμα της διαδοχικής εναλλαγής των εννέα τμημάτων ολόκληρης της γυάλινης επιφάνειας, σε σκούρο χρώμα, είναι εντυπωσιακό. Αυτή η έξυπνη γυάλινη οροφή μπορεί να ελέγχεται και φωνητικά μέσω του Google Assistant, ενώ λειτουργεί και με ένα διακόπτη στο φωτιστικό της οροφής.
Στο πλούσιο εσωτερικό, μεταξύ άλλων υπάρχουν, σπορ καθίσματα με επένδυση Alcantara και φωτιζόμενο λογότυπο.
Το ψηφιακό σύστημα OpenR , αποτελείται από δύο οθόνες σε διάταξη L: μία οριζόντια TFT 321τ.εκ. με διαγώνιο 12,3 ιντσών στο ταμπλό (1920 x 720 pixel σε οριζόντια τοποθέτηση), και μία κάθετη 453τ.εκ. οθόνη αφής 12 ιντσών στη μέση της κονσόλας (1250 x 1562 pixel, σε κάθετη τοποθέτηση).
Φυσικά διαθέτει όλες τις καθιερωμένες πλέον δυνατότητες συνδεσιμότητας, με λειτουργίες όπως τα Google Maps, Google Assistant, και πολλές άλλες εφαρμογές (50 ή περισσότερες ανάλογα με τη χώρα και την έκδοση) από τον κατάλογο του Google Play. Το interface του είναι επίσης πλήρως προσαρμόσιμο, συνδέεται ενσύρματα ή ασύρματα, ενώ είναι συμβατό με smartphone με Android Auto ή Apple Carplay.
Το σύστημα πολυμέσων OpenR Link στο νέο Rafale χρησιμοποιεί Android Automotive 12, το οποίο, μεταξύ άλλων βελτιώσεων, διευκολύνει τη σύζευξη συσκευών μέσω Bluetooth, ενώ απλοποιεί την πλοήγηση σε ορισμένα μενού. Παράλληλα, το OpenR Link είναι επεκτάσιμο και συνδέεται στο cloud για αυτόματη λήψη των προτεινόμενων ενημερώσεων με τη χρήση της τεχνολογίας FOTA (Firmware Over The Air) . Έτσι, για να περαστούν στο σύστημα οι ενημερώσεις, δεν χρειάζεται η επίσκεψη σε συνεργείο.
Το Rafale ενσωματώνει πλήθος δυνατοτήτων ΑΙ, που στόχο έχουν να βοηθήσουν τον οδηγό και τους επιβάτες. Σε πολλές περιπτώσεις, το σύστημα δρα προληπτικά. Αυτές οι προληπτικές δράσεις βασίζονται σε μοτίβα «ρουτίνας», που το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης επιλέγει και αναλύει με το πέρασμα του χρόνου. Παράλληλα διαθέτει και 32 συστήματα υποβοήθησης οδήγησης που χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες: οδήγηση, ασφάλεια και στάθμευση.
Το RENAULT Rafale είναι μια ξεχωριστή σχεδιαστικά πρόταση, με κορυφαίες τεχνολογικές καινοτομίες, που υπόσχεται ότι θα…απογειώσει την αίσθηση της οδηγικής απόλαυσης, φλερτάροντας και με τον κόσμο των αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων.