Δοκιμή SUZUKI Swift 1.2 Hybrid CVT: Σε αναγκάζει να χαλαρώσεις

Κοινοποίησε το άρθρο

Το νέο SUZUKI Swift με το αυτόματο κιβώτιο CVT, είναι πρακτικό, ευέλικτο και οικονομικό, προσφέρει άνεση στις καθημερινές μετακινήσεις, αλλά μειώνει και το άγχος.

 

Volvo Ex30

 

Του Ηλία Ματζαβά

Το SUZUKI Swift, έχοντας πλέον μπει στην τέταρτη γενιά του, εξακολουθεί να είναι ένα από τα δημοφιλέστερα σούπερ μίνι. Και ένα από τα λίγα αυτοκίνητα που, σε…πείσμα των καιρών, δεν έχει «βαφτιστεί» SUV. Παραμένει ένα πρακτικό αυτοκίνητο πόλης, που δεν θα προβληματίσει αν αποφασίσεις να ταξιδέψεις.

Για τη νέα, εκσυγχρονισμένη γενιά του SUZUKI Swift ήδη έχετε διαβάσει στο gonews.gr.

To Swift δεν κρύβει τον αστικό του χαρακτήρα, ο οποίος γίνεται ακόμα πιο…ξεκούραστος στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Γιατί η έκδοση CVT, δηλαδή με τη μετάδοση συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, απλοποιεί τις καθημερινές μετακινήσεις. Το αριστερό πόδι του οδηγού στη συγκεκριμένη περίπτωση μένει ανενεργό, γλιτώνοντας τη…μάχη με το συμπλέκτη στα ατελείωτα σταμάτα ξεκίνα των καθημερινών, εντός πόλης μετακινήσεων.

Ξεχάστε τις αλλαγές ταχυτήτων

Με τη βοήθεια και της διαθέσιμης από τις χαμηλές στροφές, ροπής του κινητήρα των 1,2 λίτρων, το κιβώτιο λειτουργεί υποδειγματικά, χωρίς να ανεβάζει απότομα και ενοχλητικά τις στροφές. Κάτι που συχνά συμβαίνει στα αυτόματα κιβώτια.

Μπορεί στις ανηφόρες να…ακούγεται λίγο περισσότερο, αλλά οι αλλαγές των ταχυτήτων γίνονται ομαλά, στη σωστή στιγμή χωρίς να ξαφνιάζουν τον οδηγό. Ο οποίος αν θέλει να έχει αυτός τον… έλεγχο, βάζει τον επιλογέα σχέσεων στη θέση «M» και κάνει τις αλλαγές μέσω των paddles που βρίσκονται πάνω στο τιμόνι. Έτσι, μπορεί να κάνει και πιο διασκεδαστικές τις μετακινήσεις του.

Σύμφωνα μάλιστα με τα επίσημα στοιχεία της SUZUKI, ο τρικύλινδρος κινητήρας των 82 ίππων, με το mild hybrid σύστημα, στην έκδοση CVT εξασφαλίζει καλύτερες επιδόσεις. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 11,9 δευτερόλεπτα, έναντι 12,5΄΄ της έκδοσης με το μηχανικό κιβώτιο. Η οποία πάντως σου δίνει την εντύπωση ότι όλα γίνονται πιο…σβέλτα.

Και η τελική ταχύτητα των 170 χλμ./ώρα είναι ελαφρώς καλύτερη από τα 165 χλμ./ώρα της απλής έκδοσης. Αλλά αυτός ο παράγοντας μάλλον δεν πρέπει να μας απασχολεί. Άλλωστε ο νέος, αυστηρός Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας…καραδοκεί.

Η συνήθως αυξημένη κατανάλωση των αυτόματων κιβωτίων, στην περίπτωση του SUZUKI Swift CVT, δεν…ξεφεύγει σημαντικά. Με τη μέση εργοστασιακή κατανάλωση να βρίσκεται στα 4,7λτ./100χλμ. έναντι 4,4λτ./100χλμ. με μηχανικό κιβώτιο των 5 σχέσεων. Στην πράξη, αν οδηγείς συνετά, χωρίς υπερβολές, μπορείς να βλέπεις στον υπολογιστή ταξιδιού, ενδείξεις κοντά στα 5λτ./100χλμ.

Σβέλτο και ευχάριστο

Άλλες διαφορές, σε σχέση με την έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο, δεν υπάρχουν. Το SUZUKI Swift παραμένει ένα ευέλικτο και ευκολοδήγητο αυτοκίνητο, που αν και του αρέσουν οι βόλτες στην πόλη, δεν θα διστάσει να κινηθεί και σβέλτα. Άλλωστε συμβάλουν σε αυτό το μικρό βάρος του αμαξώματος (984 κιλά), η ελαστικότητα του κινητήρα και η ρύθμιση της ανάρτησης. Η οποία προσφέρει ασφαλή συμπεριφορά, με υψηλά επίπεδα «κρατήματος». Με τις έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος να γίνονται αισθητές, αλλά όχι ενοχλητικές.

Τα αποτελεσματικά φρένα και η σωστή πληροφόρηση του τιμονιού κάνουν ακόμα πιο ξένοιαστη τη δουλειά του οδηγού, ο οποίος με το «αυτόματο» Swift θα ανακαλύψει ότι οι εντός πόλης διαδρομές μπορούν να γίνονται με λιγότερο άγχος. Κάτι που σημαίνει ότι όποιος το δοκιμάσει, δύσκολα θα ξαναγυρίσει στις παλαιές συνήθειες με το…ανακάτεμα του λεβιέ ταχυτήτων. Γιατί το SUZUKI Swift CVT εκτός από φιλικό, είναι και αγχολυτικό!

Τιμές

Το SUZUKI Swift 1.2 Hybrid CVT είναι διαθέσιμο, μόνο με κίνηση στους εμπρός τροχούς, στην έκδοση GL+ η οποία με το Hybrid Bonus της SUZUKI, κοστίζει 19.790 ευρώ. Η πλουσιότερη GLX ξεκινά από 21.490 ευρώ. Μπορεί να είναι ακριβότερο από το Swift με το μηχανικό κιβώτιο, αλλά η ηρεμία που εξασφαλίζει μέσα στη…ζούγκλα των πόλεων, έχει ανεκτίμητη αξία. Δείτε εδώ τις τιμές όλων των SUZUKI.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

MERCEDES-BENZ GLA: Διαθέσιμη με όφελος τιμής ή 299 ευρώ το μήνα

Η MERCEDES-BENZ GLA 200 είναι διαθέσιμη με όφελος που διαμορφώνει την αρχική τιμή κάτω από τα 45.000 ευρώ, ενώ μπορεί να αποκτηθεί με 299...

LIVE TV: Δείτε την αποκάλυψή του RENAULT Twingo E-Tech

Δείτε την παγκόσμια πρεμιέρα του νέου RENAULT Twingo E-Tech, το οποίο έρχεται να δώσει νέο χρώμα στις αστικές μετακινήσεις.     Το ηλεκτρικό RENAULT Twingo E-Tech, αποτελεί...

Ράλι Ιαπωνίας 2025: Δείτε τι έγινε την πρώτη ημέρα (video)

Δείτε το shakedown και την πρώτη ειδική διαδρομή του Ράλι Ιαπωνίας, το οποίο ενδέχεται να κρίνει τον πρωταθλητή του WRC για το 2025.     Το Ράλι...

DFSK 500: Μείωση τιμής λόγω Black Friday

Το DFSK 500 είναι πλέον ένα από τα πιο προσιτά C-SUV αφού ενόψει Black Friday οι τιμές του ξεκινούν κάτω από τα 19.000 ευρώ.     Η...

To GAC Hyptec SSR των 1.200 ίππων σπάει ρεκόρ Guinness στο drift

To Hyptec SSR των 1.200 ίππων, το ηλεκτρικό supercar της GAC, η οποία σύντομα έρχεται στην Ελλάδα, έκανε παγκόσμιο ρεκόρ drift, με ταχύτητα που...

GEELY EX5 με νέα προνομιακή τιμή

Με τιμή που ξεκινά κάτω από τα 29.000 ευρώ είναι διαθέσιμο πλέον το GEELY EX5, το οποίο οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να γνωρίσουν και διαδικτυακά...

PEUGEOT Polygon: Το αυριανό 208

Η PEUGEOT δημοσίευσε την πρώτη εικόνα του νέου φουτουριστικού Polygon Concept, δίνοντας μια πρώτη γεύση από το επόμενο 208.     Μετά την αποκάλυψη του ονόματος Polygon,...

FERRARI 849 Testarossa : Ο Leclerc στο τιμόνι του νέου υβριδικού θηρίου των 1050...

Ο Charles Leclerc δεν μπόρεσε να αντισταθεί στο κάλεσμα του κινητήρα V8. Ο Μονεγάσκος οδηγός της Scuderia Ferrari επέστρεψε στην πίστα του Φιοράνο για...