Ο Έλληνας Γενικός Εισαγγελέας του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου βλέπει παρατυπία σε νέο λογισμικό της Volkswagen

Κοινοποίησε το άρθρο

Η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει νέα νομική διαμάχη αναφορικά με τη συσκευή για την προστασία των κινητήρων σε κρύο καιρό.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Ένας 12χρονος Έλληνας στο Karting Academy Trophy 2024

  Από τα θρανία στις πίστες θα βρεθεί ο Νικόλας Καραγιάννης, ο οποίος θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα, στο FIA Karting Academy Trophy 2024. Έναν θεσμό...

SMART Concept #5 για εκτός πόλης αποδράσεις

Το Concept #5 είναι το πιο ευρύχωρο και ευέλικτο όχημα της SMART μέχρι σήμερα, σηματοδοτώντας την είσοδο της μάρκας στην κατηγορία των premium μεσαίων...

Ο διάσημος πρώτος επιβάτης του ιπτάμενου αυτοκινήτου Klein Vision (video)

  Ο διάσημος μουσικός Jean Michel Jarre έγινε ο πρώτο επιβάτης που πέταξε με το ιπτάμενο αυτοκίνητο της εταιρείας Klein Vision       Ο καθηγητής Stefan Klein θεωρείται...

Του Νίκου Μιχαλόπουλου

Το λογισμικό που χρησιμοποιείται από τον όμιλο Volkswagen για να αλλάξει τις εκπομπές ρύπων με βάση την εξωτερική θερμοκρασία και το υψόμετρο είναι παράτυπο και δεν μπορεί να δικαιολογηθεί από τον ρόλο του στην προστασία του κινητήρα, δήλωσε ένας σύμβουλος του ανώτατου δικαστηρίου της ΕΕ.

Το εύρημα, εάν επιβεβαιωθεί από το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΔΕΕ), θα ήταν το τελευταίο πλήγμα για τη Volkswagen σε μια σειρά υποθέσεων μετά το 2015, οι οποίες αφορούν χρήση παράνομου λογισμικού για χειραγώγηση εκπομπών ρύπων.

Οι δικαστές στην ΔΕΕ ερευνούν συνήθως τις καταγγελίες του γενικού εισαγγελέα, αλλά δεν είναι υποχρεωμένοι να τις δεχτούν.

Η υπόθεση, που έφεραν οι καταναλωτές στην Αυστρία, επικεντρώνεται σε λογισμικό που ελέγχει μια βαλβίδα που ανακυκλώνει τα καυσαέρια από την έξοδο του κινητήρα.  Αυτό μειώνει τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx), που μπορούν να προκαλέσουν αναπνευστικά προβλήματα στους ανθρώπους.

Το λογισμικό κλείνει τη βαλβίδα σε θερμοκρασίες εκτός του εύρους 15-33 Κελσίου (59-91 F) και σε υψόμετρα άνω των 1.000 μέτρων (3.280 πόδια), αυξάνοντας τις εκπομπές NOx.  Οι καταναλωτές ισχυρίζονται ότι πρόκειται για απαγορευμένη συσκευή, για την οποία θα πρέπει να αποζημιωθούν.

Στη νομική του γνώμη, ο γενικός εισαγγελέας του ΔΕΕ Αθανάσιος Ράντος σημείωσε ότι το δικαστήριο έκρινε τον περασμένο Δεκέμβριο ότι το λογισμικό παραμόρφωσης των εκπομπών ήταν παράνομο, ακόμη και αν συνέβαλε στην πρόληψη της γήρανσης ή του φραγμού του κινητήρα.

Ο κ. Ράντος είπε ότι το παράθυρο θερμοκρασίας δεν ήταν αντιπροσωπευτικό των πραγματικών συνθηκών οδήγησης στην Αυστρία και τη γειτονική Γερμανία, καθώς η μέση θερμοκρασία ήταν σημαντικά χαμηλότερη από 15 C. Τα οχήματα θα οδηγούνταν επίσης συχνά πάνω από 1.000 μέτρα.

Το λογισμικό ήταν μια “συσκευή χειραγώγησης”, είπε, και ο ρόλος του στην προστασία των εξαρτημάτων δεν θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως αιτιολόγηση. 

 

πηγές: autonews.com, reuters.com