Καναδικό Grand Prix: Τα ελαστικά έκριναν τον νικητή !

Κοινοποίησε το άρθρο

Το Καναδικό Grand Prix διεξήχθη σε πολύ κρύες συνθήκες, ήταν οι πιο χαμηλές θερμοκρασίες που έχουμε δει εδώ και καιρό σε τριήμερο αγώνα.

Η θερμοκρασία οδοστρώματος δεν ξεπερνούσε τους 20 βαθμούς Κελσίου. Ήταν κρίσιμο να φέρεις και να διατηρήσεις τα ελαστικά σε θερμοκρασία λειτουργίας. Είδαμε μεγάλη ποικιλία στρατηγικών με μια ή δυο αλλαγές ελαστικών. Ο Lewis Hamilton που εκκινούσε πρώτος σταμάτησε μόνο μια φορά για αλλαγή ελαστικών και κατάφερε να βρεθεί ξανά μπροστά από τον Sebastian Vettel της Ferrari ο οποίος τον πέρασε στην εκκίνηση άλλαξε όμως δυο φορές ελαστικά.

Πραγματοποιώντας το μοναδικό του pit stop στον 24ο γύρο, ο Hamilton βρέθηκε 2ος πίσω από το Vettel. Όταν ο Vettel πραγματοποίησε το 2ο πιτ στοπ του και βρέθηκε πίσω από το Βρετανό η διαφορά ανάμεσά τους ήταν στα 6 δευτερόλεπτα. Απέμεναν 33 γύροι για να την μειώσει ο Vettel, αμφότεροι φορούσαν τη μαλακή γόμα και τα ελαστικά της Ferrari ήταν 13 γύρους νεότερα απ’ αυτά της Mercedes.

Pirelli F1 Review Canada 6

Παρά τις ψυχρές συνθήκες, ο Nico Rosberg πέτυχε τον ταχύτερο γύρο στον αγώνα με τη μαλακή γόμα, δέκα γύρους πριν το φινάλε. Ο χρόνος του ήταν 1.4 sec ταχύτερος από τον περσινό ταχύτερο γύρο που είχε επιτευχθεί με την πολύ μαλακή γόμα.

Ο Valtteri Bottas πήρε το πρώτο βάθρο της σεζόν για τη Williams ακολουθώντας παρόμοια στρατηγική με το Hamilton. Οι υπόλοιποι οδηγοί που τερμάτισαν μέσα στη 10αδα έκαναν δυο αλλαγές. Όλοι τους είχαν εκκινήσει με την πάρα πολύ μαλακή γόμα που ήταν ταχύτερη περίπου 6 δέκατα στο γύρο.

Η Force India ακολούθησε εναλλακτική στρατηγική με το Sergio Perez. O Μεξικάνος εκκίνησε με την μαλακή γόμα, συμπλήρωσε 31 γύρους μ’ αυτή και μετά άλλαξε ελαστικά βάζοντας την πολύ μαλακή γόμα. Τις περισσότερες θέσεις κέρδισε ο Carlos Sainz της Toro Rosso με στρατηγική 2 pit stop (ολοκλήρωσε τον αγώνα με την πολύ γρήγορη, πάρα πολύ μαλακή γόμα). Ο Ισπανός εκκινούσε 20ος και τερμάτισε στην 9η θέση.

Pirelli F1 Review Canada 3

Pirelli F1 Review Canada 2

Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli: «Χάρη στις διαφορετικές στρατηγικές είδαμε ένα σπουδαίο φινάλε με το Vettel που πραγματοποίησε δυο αλλαγές να πλησιάζει το Hamilton που πραγματοποίησε μια. Οι χαμηλές θερμοκρασίες οδοστρώματος ανέδειξαν τη διαχείριση ελαστικών σε καθοριστικό παράγοντα, κάποιες ομάδες άλλαξαν στρατηγική καθώς φάνηκε ξεκάθαρα τι ήταν ταχύτερο. Στην πράξη οι περισσότεροι οδηγοί σταμάτησαν δυο φορές φέτος σε αντίθεση με πέρυσι που οι περισσότεροι έκαναν 1 pit stop. Το κλειδί για να είναι αποτελεσματική η στρατηγική του ενός pit stop ήταν να προσέξεις τα ελαστικά όσο το δυνατόν περισσότερο κάτι που οι Hamilton και Bottas πραγματοποίησαν με εξαιρετικό τρόπο».

Ταχύτεροι χρόνοι ανά γόμα στον αγώνα:

 

Πάρα πολύ μαλακή

Πολύ μαλακή

Μαλακή

Πρώτος

VES     1:16.319

VET     1:17.143

ROS     1:15.599

Δεύτερος

SAI     1:16.578

RAI     1:17.932

HAM   1.15.981

Τρίτος

KVY   1:16.942

PER     1:18.427

VET     1.16.297

Μεγαλύτερη απόσταση ανά γόμα στον αγώνα

Μαλακή:                                  Alonso                         52 γύροι

Πολύ μαλακή:                         Vettel                          26 γύροι

Πάρα πολύ μαλακή:               Magnussen                  29 γύροι