Μαλαισιανό Grand Prix: Νίκη Daniel Ricciardo

Κοινοποίησε το άρθρο

Το Μαλαισιανό Grand Prix που κέρδισε ο οδηγός της Red Bull, Daniel Ricciardo έγινε με θερμοκρασία οδοστρώματος 59 βαθμών Κελσίου: Είναι οι πιο ζεστές συνθήκες που είδαμε φέτος.

Οι δυο αλλαγές ελαστικών ήταν η στρατηγική που έδωσε τη νίκη όπως το περιμέναμε. Όμως η τακτική των ομάδων επηρεάστηκε από την επιβολή καθεστώτος εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας (Virtual Safety Car) τρεις φορές. Ειδικά η δεύτερη φορά που επιβλήθηκε καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας ήταν μέσα στο παράθυρο στρατηγικής των δυο αλλαγών.

Πολλοί οδηγοί το εκμεταλλεύτηκαν αυτό για να αλλάξουν σε σκληρή γόμα. Η χρήση της ήταν υποχρεωτική στον αγώνα καθώς είχε χαρακτηριστεί δις υποχρεωτικά διαθέσιμο σετ. Ο μόνος που έβαλε σ’ εκείνο το σημείο, πάλι τη μαλακή γόμα ήταν ο οδηγός της Red Bull, Max Verstappen. Αυτό τον βοήθησε να προσπεράσει τους αντιπάλους του και να βρεθεί επικεφαλής πριν τη δεύτερή του αλλαγή. Τελικά τερμάτισε 2ος γενικής μετά την εγκατάλειψη του Lewis Hamilton. Ο Βρετανός ήταν επικεφαλής της κούρσας και φαίνονταν να έχει στρατηγική μιας αλλαγής όταν αντιμετώπισε μηχανικό πρόβλημα.

Πιθανόν και ο Ricciardo να υιοθετούσε στρατηγική μιας αλλαγής εκμεταλλεύτηκε όμως την 3η εικονική περίοδο αυτοκινήτου ασφαλείας πραγματοποιώντας μια τελευταία αλλαγή. Το παράδειγμά του ακολούθησαν και άλλοι οδηγοί, του Verstappen συμπεριλαμβανομένου. Ο Ολλανδός τερμάτισε πίσω από τον teammate του συμπληρώνοντας το 1-2 για τη Red Bull. Εναλλακτική στρατηγική είδαμε από το Valtteri Bottas με τη Williams ο οποίος εκκίνησε από την 11η θέση με τη μέση γόμα. Τερμάτισε 5ος με μια μόνο αλλαγή ελαστικών. Ο οδηγός της Renault, Jolyon Palmer επιχείρησε κάτι παρόμοιο, εκκινώντας από την 19η θέση με τη σκληρή γόμα. Μετά έβαλε τη μαλακή και τερμάτισε τελικά 10ος.

{gallery}agwnes/f1/2016malaysia/after{/gallery}

Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli: «Ήταν οριακό αν η στρατηγική των δυο αλλαγών θα αποδεικνύονταν ταχύτερη από αυτή των τριών αλλαγών που θεωρητικά προβλέψαμε ως ταχύτερη. Είδαμε μια συναρπαστική μάχη τακτικής ανάμεσα στη Mercedes και στη Red Bull. Στη Red Bull ακολούθησαν και τις δυο στρατηγικές μια σε κάθε μονοθέσιο σε μια προσπάθεια να κερδίσουν τη Mercedes. Εν τέλει το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας επηρέασε τη στρατηγική. Είδαμε επίσης μερικές διαφορετικές τακτικές μιας αλλαγής ελαστικών με τη μέση ή τη σκληρή γόμα από οδηγούς που εκκίνησαν πιο πίσω. Αυτό κατέστη δυνατό με προσεκτική διαχείριση της πτώσης απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης από την αρχή ως το τέλος μολονότι η θερμοκρασία οδοστρώματος ήταν η υψηλότερη που έχουμε δει φέτος».

Ταχύτεροι χρόνοι ανά γόμα στον αγώνα:

 

Σκληρή

Μέση

Μαλακή

Πρώτος

HAM   1:38.595

MAS     1:39.920

ROS     1:36.424

Δεύτερος

ROS     1:38.757

PER     1:41.040

VES     1:37.376

Τρίτος

VES     1:38.930

HUL     1:41.342

RIC     1:37.449

Μεγαλύτερη απόσταση ανά γόμα στον αγώνα

Σκληρή:                       Palmer             31 γύροι

Mέση:                          Nasr                 32 γύροι

Μαλακή:                     Palmer             25 γύροι         

Μετρητής αλήθειας: Προβλέψαμε ότι η στρατηγική των τριών αλλαγών θα δώσει τη νίκη. Τελικά ο Daniel Ricciardo σταμάτησε 2 φορές μολονότι το 2ο πιτ στοπ επηρεάστηκε από το καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. Ο Αυστραλός εκκίνησε με την μαλακή γόμα (18 από τους 22 οδηγούς είχαν μαλακή γόμα στην εκκίνηση) και άλλαξε σε σκληρή γόμα στον 21ο γύρο για να ξαναβάλει τη μαλακή γόμα στον 41ο γύρο.

Περίληψη pit stop

No

Οδηγός

Εκκίνηση

Pit 1

Pit 2

Pit 3

3

RIC

Su

Hn (21)

Sn (41)

 

33

VES

Su

Su (9)

Hn (27)

Su (41)

6

ROS

Su

Hn (9)

Hu (31)

Su (41)

7

RAI

Su

Hn (20)

Hu (32)

Su (40)

77

BOT

Mn

Hn (29)

  

11

PER

Su

Mn (9)

Hn (32)

 

14

ALO

Sn

Hn (9)

Sn (27)

Sn (40)

27

HUL

Su

Mn (9)

Hn (28)

Su (40)

22

BUT

Su

Hn (9)

Su (37)

 

30

PAL

Hn

Sn (31)

  

55

SAI

Sn

Hn (20)

Su (37)

 

9

ERI

Sn

Sn (21)

Hn (37)

 

19

MAS

Su

Hu (1)

Hu (6)

Mn (31)

26

KVY

Sn

Hn (1)

Su (29)

Su (40)

94

WEH

Sn

Hn (9)

Hn (30)

Sn (41)

31

OCO

Sn

Hn (12)

Hn (31)

 

12

NAS

Mn

Hn (32)

  

44

HAM

Su

Hn (20)

  

21

GUT

Sn

Su (1)

Hn (22)

 

20

MAG

Mn

Hn (1)

  

8

GRO

Sn

   

5

VET

Su

   

Η στήλη εκκίνηση περιλαμβάνει τα ελαστικά με τα οποία εκκίνησαν οι οδηγοί.

H = Σκληρή γόμα        Μ: Μέση γόμα   S: Μαλακή γόμα

n: νέα γόμα      u: πατημένη γόμα