Ράλι Ακρόπολις 2022: Κυριαρχία της HYUNDAI

Κοινοποίησε το άρθρο

  Ήταν το 1989, όταν στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι κυριαρχούσε η LANCIA με τις θρυλικές Delta Integrale. Η ιταλική ομάδα εκείνη τη χρονιά έκανε επίδειξη δύναμης και στο Ράλι Ακρόπολις, κάνοντας το «1-2-3» με τους Miki Biasion, Didier Auriol και Alessandro Fiorio.

  Από τότε, καμία ομάδα δεν είχε καταφέρει κάτι ανάλογο στον ελληνικό αγώνα, μέχρι που φτάσαμε στο 2022 για να βρεθούν στο βάθρο τρία πληρώματα της HYUNDAI. Κάτι που η Hyundai Motorsport κατάφερε για πρώτη φορά μετά από οκτώ χρόνια πλήρους εμπλοκής στο WRC ως κατασκευαστής.

  To Ράλι Ακρόπολις του 2022 πάντως δεν ξεκίνησε, όπως άλλοτε, κάτω από τον «Ιερό Βράχο», αλλά από το Ολυμπιακό Στάδιο της Αθήνας. Εκεί που συγκεντρώθηκαν περισσότεροι από 60.00 θεατές για να παρακολουθήσουν την υπερειδική διαδρομή. Η οποία αναβάθμισε την εικόνα ολόκληρου του θεσμού, προσελκύοντας κυρίως «πρωτάρηδες» στο WRC θεατές. Γιατί οι…παραδοσιακοί θεατές είχαν…πάρει τα βουνά από την Πέμπτη το βράδυ! Τα πληρώματα πάντως ενθουσιάστηκαν από την παρουσία του κόσμου, όχι όμως και από τη στενή διαδρομή, στην οποία τον ταχύτερο χρόνο έκανε o Thierry Neuville. Ο οποίος ήταν τελικά αυτός που έφτασε πρώτος την Κυριακή στον τερματισμό στη Λαμία πετυχαίνοντας και την πρώτη νίκη της HYUNDAI επί ελληνικού εδάφους. Ακολούθησαν οι Ott Tanak και Dani Sordo, αφού μόνος που απειλούσε τον Neuville, ο Evans, εγκατέλειψε όταν το Yaris παρουσίασε πρόβλημα στο τούρμπο πριν από την πρώτη ειδική της Κυριακής.

Ακολούθησαν τα FORD Puma των Pierre-Louis Loubet και Craig Breen ενώ ο Takamoto Katsuta τερματίζοντας έκτος ήταν ο μόνος που με ΤΟΥΟΤΑ που βρέθηκε στην πρώτη δεκάδα.

  Ο εννέα φορέα παγκόσμιος πρωταθλητής Sebastien Loeb οδήγησε σαν…άλλοτε την Παρασκευή το FORD Puma ολοκληρώνοντας το σκέλος στην πρώτη θέση, αλλά διάφορα προβλήματα στη συνέχεια δεν του επέτρεψαν να φτάσει στον τερματισμό. Ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος Rovanpera, έχασε χρόνο την πρώτη ημέρα, αφού «καθάριζε» τις ειδικές διαδρομές από τις πέτρες, ενώ τα μηχανικά προβλήματα στη συνέχεια τον άφησαν στην 15η θέση.

  Η εγκατάλειψη πολλών πληρωμάτων με αυτοκίνητα Rally1 έφερε ψηλά στην κατάταξη τους οδηγούς της κατηγορίας WRC2. Έτσι, ο Φινλανδός Emil Lindholm με SKODA Fabia Rally2 σημείωσε τη δεύτερη νίκη του στο θεσμό για φέτος, έπειτα από εκείνη που πέτυχε στην πατρίδα του, τερματίζοντας παράλληλα και στην έβδομη θέση της γενικής κατάταξης. Δεύτερος τερμάτισε ο Nikolay Gryazin με ίδιο αυτοκίνητο. Η σπουδαία επίδοση του αγώνα, όμως, ήρθε από τον Κύπριο Αλέξανδρο Τσουλόφτα, που με τον Ross Whittock στο δεξί μπάκετ ενός VW Polo GTI κατάφερε να ανέβει στο τρίτο σκαλί του βάθρου στην κατηγορία!

  Στο JWRC η αγωνία κράτησε μέχρι το τέλος, με τον Robert Vivres να κατακτά το Πρωτάθλημα Νέων! Ο νεαρός Εσθονός εκμεταλλεύτηκε τα προβλήματα των αντιπάλων του και οδηγώντας με μεγάλη ωριμότητα εξασφάλισε το έπαθλο, που μεταφράζεται σε τέσσερις αγώνες στο WRC2 την επόμενη χρονιά.

  Ανάμεσα στα ελληνικά πληρώματα, την πρώτη θέση κατέκτησαν οι Λάμπρος Αθανασούλας-Νίκος Ζακχαίος με HYUNDAI i20 N Rally2, ενώ ακολούθησαν οι Βασίλης και Γιάννης Βελάνης με Fabia Rally2 και οι Νώντας Καρανικόλας-Γιώργος Κακαβάς με το FORD Fiesta Rally3. Tην κατηγορία RC4 κέρδισαν οι Πασχάλης Χατζημάρκος-Μάριος Τσαούσογλου με PEUGEOT 208 Rally4, ενώ με ίδιο αυτοκίνητο ακολούθησαν οι Σάββας Λευκαδίτης-Βαγγέλης Ακράτος.

Στον τερματισμό έφτασαν 53 πληρώματα. Την τελική κατάταξη του αγώνα μπορείτε να δείτε ΕΔΩ.