Το έκτο της παγκόσμιο πρωτάθλημα κατασκευαστών και το πρώτο στην υβριδική εποχή του WRC, εξασφάλισε η ΤΟΥΟΤΑ.
Σαν το…παλαιό, καλό, γαλλικό κρασί ο Sebastien Ogier, στο Ράλι Καταλονίας έδωσε μαθήματα στους νεότερους συναδέλφους του. Ο 39χρονος Γάλλος, 7 φορές πρωταθλητής του WRC, έφερε στην πρώτη θέση το υβριδικό TOYOTA Yaris, αφήνοντας 16,4΄΄ πίσω του το HYUNDAI i20 του Neuville.
O 22χρονος Rovanpera, έχοντας εξασφαλίσει τον τίτλο στον προηγούμενο αγώνα, στη Ν. Ζηλανδία, έχοντας και ένα κατεστραμμένο ελαστικό το πρωί της τελευταίας ημέρας, έμεινε τελικά τρίτος. Η θέση αυτή, σε συνδυασμό και με την πρώτη του Ogier, εξασφάλισαν και μαθηματικά στην TOYOTA το πρωτάθλημα κατασκευαστών. Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. Αυτή είναι η έκτη φορά που η ιαπωνική φίρμα κατακτά τον τίτλο. Η πρώτη ήταν το 1993, όταν ο Auriol είχε αναδειχθεί παγκόσμιος πρωταθλητής οδηγώντας ΤΟΥΟΤΑ Celica.
Τα πρωταθλήματα κατασκευαστών της ΤΟΥΟΤΑ
1993 – Celica GT-Four ST185
1994 – Celica GT-Four ST185
1999 – Corolla WRC
2018 – Yaris WRC
2021 – Yaris WRC
2022 – GR Yaris Rally1 Hybrid
Στην τέταρτη θέση του Ράλι Καταλονίας τερμάτισε o Tanak, ο οποίος στη συνέχεια ανακοίνωσε ότι αποχωρεί από την HYUNDAI! Πέμπτος ήταν ο Sordo με i20, μπροστά από τα Yaris των Evans και Katsuta! Τη δεκάδα συμπλήρωσαν τα Puma των Fourmaux, Breen και Loubet. Ικανοί ή και ταλαντούχοι και οι τρεις, αλλά δεν έδειξαν ότι μπορούν να φέρουν σε ρυθμό πρωταθλητισμού την FORD.
Το παγκόσμιο πρωτάθλημα του 2022 θα ολοκληρωθεί στην…έδρα της ΤΟΥΟΤΑ, την Ιαπωνία στις 13 Νοεμβρίου. Το WRC επιστρέφει στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου για πρώτη φορά μετά το 2010.
Στην 28η θέση της γενικής κατάταξης τερμάτισε ο Ιορδάνης Σερδερίδης, οποίος απολαμβάνει το ιδιαίτερα ακριβό του χόμπι, οδηγώντας σε ορισμένους αγώνες του WRC, ένα FORD Puma.
Την τελική κατάταξη του Ράλι Καταλονίας μπορείτε να δείτε ΕΔΩ.