Τα πιο παράξενα οχήματα στην ιστορία του Ράλλυ Ντακάρ

Κοινοποίησε το άρθρο

Το Ράλλυ Ντακάρ είναι η απόλυτη περιπέτεια και παράλληλα μία δοκιμασία που φθάνει ανθρώπους και κατασκευές στα άκρα των φυσικών και μηχανικών δυνατοτήτων τους αντίστοιχα.

Μερικοί από τους μεγαλύτερους αθλητές, οδηγούς και αναβάτες έχουν συμμετάσχει στον θρυλικό αγώνα με εξωπραγματικά κορυφαία οχήματα. Αλλά για άλλους το να συμμετάσχεις με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και της μηχανικής στο Ντακάρ, δεν νοείται… περιπέτεια.
Αυτά είναι τα 10 πιο περίεργα οχήματα 2 και 4 και… 6 τροχών που συμμετείχαν στην ιστορία του αγώνα.

1. Vespa P200E scooter
yvan-tcherniavsky-racing-on-a-vespa-p200e-scooter-in-dakar-rally-1980

Το 1980, στην δεύτερη χρονιά του Dakar, τέσσερις εκκεντρικοί αγωνίστηκαν με VespaP200E διασχίζοντας την έρημο Σαχάρα. Το πιστεύετε ή όχι 2 από αυτούς οι Marc Simonot και Bernard Tcherniavsky, κατάφεραν να φθάσουν την πρωτεύουσα της Σενεγάλης αν και ο αγώνας μέχρι να φθάσουν, είχε ήδη τελειώσει

2. Pit bike

ivo-kastan-s-150cc-pit-bike-which-he-raced-at-the-2009-dakar-rallya
Το 2009 ο Τσέχος Ivo Kastan προσπάθησε να συμμετάσχει στο Dakar με μια ιδιοκατασκευή από κομμάτια που προέρχονταν από μια Honda XL200. Η μοτοσικλέτας ήταν μόλις 146cc είχε τροχούς 14-ιντσών και ζύγιζε 180kg, μαζί με τον αναβάτη. Περιττό να αναφέρουμε ότι δεν ολοκλήρωσε τον αγώνα

3. Titan
michele-cinottos-the-titan-experimental-car-at-dakar-rally-2015

Το τεράστιο Titan είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα πειραματικά οχήματα που συμμετείχαν στο Dakar. Παιδικό όνειρο του αφεντικού της Audi Sport Italia, Emilio Radaelli και του βετεράνου οδηγού Michele Cinotto, το Titan ήταν ένα twin-turbo Audi 3.0 V6 TDI, με σωληνωτό σασί που απέδιδε ροπή 650Nm από 300 ίππους.

4. Renault 4
the-marreau-brothers-competing-in-a-renault-4-at-the-dakar-rally-1979

Τα αδέρφια Claude και Bernard Marreau είχαν καλύτερη τύχη, τερματίζοντας πέμπτοι γενικής στο πρώτο Dakar του 1979. Μή μένοντας ευχαριστημένοι, επέστρεψαν την επόμενη χρονιά και τερμάτισαν τρίτοι.

5. Fiat Campagnola
the-fiat-campagnola-from-giraudo-at-the-1979-dakar-rally

Πίσω στο 1979 και πάλι όπου 7 οδηγοί συμμετείχαν με Fiat Campagnolas, και τέσσερις από αυτούς κατάφεραν να φθάσουν στο Lac Rosé, μόλις 30 χλμ. από το τέλος του αγώνα. .

6. Rolls-Royce Corniche
thierry-de-montcorgé-raced-a-rolls-royce-corniche-4wd-in-the-1981-dakar-rally

Το 1981 ο Thierry De Montcorgé έβαλε ένα στοίχημα με τους φίλους του ότι θα μπορούσε να συμμετάσχει στο Ράλλυ με μία πολυτελέστατη Rolls-Royce Corniche. Φυσικά η Rolls έπρεπε αν τροποποιηθεί αναλόγως για τις συνθήκες της ερήμου. Ο De Montcorgé δημιούργησε μία νέα καμπίνα που ζύγιζε μόλις 80 κιλά και πρόσθεσε σύστημα τετρακίνησης, προερχόμενο από Toyota. Δυστυχώς ακυρώθηκε στον αγώνα όντας στην 13 θέση γενικής λόγω παράνομης επισκευής.

7. Jules II Proto
the-six-wheel-jules-ii-proto-raced-at-the-dakar-rally-1984.jpeg

Το 1984, ο ίδιος πάλι, ο De Montcorgé επανήλθε στο τιμόνι του 6τροχου Jules II Proto. Το Jules ήταν εφοδιασμένο με έναν κινητήρα 3.5 λίτρων V8, με την μετάδοση να προέρχεται από την Porsche 935. Το όνομα Jules προερχόταν από το άρωμα που λάνσαρε εκείνη την εποχή ο Christian Dior που ήταν και σπόνσορας του οδηγού. Μετά από μία πολλά υποσχόμενη εκκίνηση του αγώνα, ο De Montcorgé εγκατέλειψε στην τρίτη ειδική όταν το σασί του οχήματος έσπασε.

8. Porsche 959
a-porsche-959-won-the-1986-dakar-rally

Με την Porsche να είναι ανίκητη στην άσφαλτο, έχοντας ήδη πάρα πολλούς τίτλους στο ενεργητικό της, δεν ήτα γνωστή στο χώμα μέχρι το1984 που κέρδισε το Paris-Dakar με μια 911SC που είχε τροποποιηθεί σε τετρακίνητη.
Το αποτέλεσμα αιφνιδίασε ακόμη και την ίδια την Γερμανική εταιρία που έστησε τρεις 959 για τον αγώνα του 1985. Όμως δεν είχαν δοκιμαστεί και αναγκάστηκαν και οι τρεις να εγκαταείψουν. Το 1986 επέστρεψαν έχοντας λύσει τα προβλήματα αξιοπιστίας και κατάφεραν να κάνουν το 1-2 σε έναν αγώνα που από τους 488 συμμετέχοντες, κατάφεραν να τερματίσουν μόλις 67.

9. Citröen 2CV
a-1963-citröen-2cv-car-competed-during-the-2007-dakar-rally

Μία από τις πιο φιλόδοξες προσπάθειες του Dakar ήταν του 2007 όπου τα αδέρφια Marques συμμετείχαν με ένα Citröen 2CV του 1963. Οι Georges, Philippe, και Gilles Marques ενίσχυσαν το σασί, αναβάθμισαν την ανάρτηση και τοποθέτησαν 2 κινητήρες από Citröen Visa μαζί για να φθάσουν την ιπποδύναμη στους 100 ίππους ! Δυστυχώς εγκατέλειψαν στην 4η ειδική

10. Πατατο…van
the-frying-pan-converted-chip-shop-van-at-dakar-2009

Το βραβείο του πιο παράξενου οχήματος στο Dakar πηγαίνει στο όχημα του Βέλγου Hervé Diers, που συμμετείχε με… καντίνα. Το όχημα κανονικά ήταν ένα Toyota pick-up 200 ίππων τροποποιημένο για την περίσταση. Όταν η ομάδα επέστρεψε στο service park μετά την πρώτη ειδική, ο οδηγός και ο συνοδηγός τηγάνισαν 7 κιλά πατάτες για να ταϊσουν τους παρευρισκομένους. Μετά συνέχισαν τον αγώνα και τερμάτισαν στην 58η θέση.

Φωτογραφίες: Dakar