Το E-408 ολοκληρώνει τη σειρά ηλεκτρικών οχημάτων της PEUGEOT, η οποία περιλαμβάνει 12 EV επιβατικά αυτοκίνητα και LCVs.
To PEUGEOT 408 παρουσιάστηκε το το 2022, φέρνοντας μια νέα, ιδιαίτερα κομψή πρόταση στην κατηγορία D. Κυρίως λόγω του ασυνήθιστου, fastback αμαξώματος. Τα δύο συστήματα κίνησης, Plug – in Hybrid 180 e-EAT8 και Plug -in Hybrid 225 e-EAT8, σηματοδότησαν το πρώτο βήμα στον εξηλεκτρισμό του 408. Ακολούθησε το Hybrid 136 e-DCS6.
Τώρα, το 408 ανεβαίνει ένα ακόμα…ηλεκτρικό επίπεδο αποκτώντας μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Με συνολικό μήκος 4,69 μ. και πλάτος 1,85 μ. (με τους καθρέπτες διπλωμένους), το PEUGEOT E-408 χρησιμοποιεί την πολυενεργειακή πλατφόρμα E-EMP2 (Efficient Modular Platform). Γνωστή για το μεγάλο μήκος του μεταξονίου, που φτάνει τα 2,79 μ.
Αυτές οι διαστάσεις επιτρέπουν την εγκατάσταση της μπαταρίας στο κάτω μέρος του οχήματος. Κάτω από το πάτωμα και ανάμεσα στους τροχούς. Διατηρώντας έτσι τον χώρο της καμπίνας και χαμηλώνοντας το κέντρο βάρους.
Το νέο PEUGEOT E-408 διαθέτει σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα με μόνιμους μαγνήτες που παράγει 157 kW. Δηλαδή 210 ίππους και ροπή που φτάνει τα 345 Nm. Αυτός ο κινητήρας παράγεται στη Γαλλία, στο Trémery, από την κοινοπραξία Stellantis- Nidec. Ο μειωτήρας με τον οποίο συνδέεται, κατασκευάζεται από τη Stellantis, επίσης στη Γαλλία, στη Valenciennes.
Η μπαταρία του είναι υψηλής τάσης, 58,2 kWh. Με την τεχνολογία NMC 811 – 80% νικέλιο, 10% μαγγάνιο, 10% κοβάλτιο – επωφελείται από την αυξημένη ενεργειακή πυκνότητα με 18 ενσωματωμένες μονάδες. Η αυτονομία του PEUGEOT E-408 φτάνει στα 453 χιλιόμετρα στον μικτό κύκλο.
Ο οδηγός πάντως, χρησιμοποιώντας τους μοχλούς πίσω από το μικρό τιμόνι, μπορεί εύκολα να ενεργοποιήσει την αναγεννητική πέδηση σε τρία επίπεδα. Ο αριστερός μοχλός αυξάνει την ανάκτηση ενέργειας και ο δεξιός τη μειώνει.
Τα επίπεδα αναγεννητικής πέδησης είναι: Χαμηλό (-0,6 m/s²) για αισθήσεις κοντά σε θερμικό όχημα. Μέτριο (-1,3 m/s²) για αυξημένη επιβράδυνση κατά την απελευθέρωση του πεντάλ γκαζιού. Και Αυξημένο (-2,0 m/s²) για μέγιστη επιβράδυνση κατά την απελευθέρωση του πεντάλ γκαζιού και συνεπώς μέγιστη ανάκτηση ενέργειας. Τα δύο τελευταία επίπεδα ενεργοποιούν αυτόματα τα πίσω φώτα στοπ.
Επιπλέον υπάρχει και η επιλογή τριών προγραμμάτων οδήγησης. Το Normal είναι η προεπιλεγμένη λειτουργία, ρυθμίζοντας την ισχύ στα 140 kW (190 hp) και τη ροπή στα 300 Nm.
Η λειτουργία Sport (157 kW/210 hp και 345 Nm) είναι διαθέσιμη για μέγιστη απόδοση και ενεργοποιείται αυτόματα και προσωρινά κατά τη διάρκεια των “kick downs”.
Η λειτουργία ECO (125 kW/170 hp, 270 Nm) ευνοεί την αυτονομία διατηρώντας παράλληλα την οδηγική απόλαυση.
Για φόρτιση AC, το PEUGEOT E-408 εφοδιάζεται στάνταρ με τριφασικό φορτιστή 11 kW. Για φόρτιση DC, δέχεται ισχύ έως 120 kW, επιτρέποντας φόρτιση από 20% έως 80% της μπαταρίας σε 30 λεπτά (υπό συνθήκες κανονικής θερμοκρασίας μπαταρίας). Η ανάκτηση 100 χιλιομέτρων αυτονομίας, γίνεται με 10 λεπτά φόρτισης.
Το νέο PEUGEOT E-408 θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Mulhouse. Στην Ελλάδα, αναμένεται τον Ιανουάριο του 2025, στις εκδόσεις Allure και GT. Θα επωφελείται μάλιστα και από το πρόγραμμα ALLURE CARE της PEUGEOT. Με εγγύηση έως και 8 χρόνια ή 160.000 χλμ.