Δοκιμή: Nissan Micra 1,5 dCi

Κοινοποίησε το άρθρο

Η 5η γενιά του Nissan Micra έρχεται ολοκληρωτικά αλλαγμένη, έχοντας αποκόψει κάθε δεσμό με το παρελθόν, διαθέτοντας πλέον και έναν… ευρωπαϊκό αέρα, φιλοδοξώντας να φέρει τα πάνω κάτω στην κατηγορία των μικρών, όπου πρωταγωνιστούν για χρόνια τα Yaris, Fiesta, Corsa και Polo!

Δοκιμή: Nissan Micra 1,5 dCi  

Η Nissan φαίνεται πήρε το μάθημά της από την προηγούμενη γενιά του Micra που το αγοραστικό κοινό δεν το αγάπησε και τόσο! Έβαλε το κεφάλι κάτω, δούλεψε σκληρά και μας έφερε ένα Micra χάρμα οφθαλμών. Επίσης έδειξε πως διατηρώντας την ίδια πλατφόρμα, αν ξέρεις να επέμβεις στα σημεία, μπορείς να φτιάξεις ένα αυτοκίνητο το οποίο καμία σχέση δεν θα έχει με αυτό που αντικαθιστά! Προς το καλύτερο πάντα! Εμείς δοκιμάσαμε το νέο Micra, εξοπλισμένο με τον γνωστό κινητήρα 1,5 dCi των 90 ίππων! Για να δούμε πως τα πάει!

NM 0046

Εμφάνιση που διεγείρει

Ένα θα σας πούμε! Θα είναι αμέτρητες οι φορές που θα ακούσετε από τους γύρω σας την εξής ατάκα: «Αυτό είναι το νέο Micra; Μα αυτό δεν έχει καμία σχέση με το προηγούμενο»! Μάλιστα οι πιο δύσπιστοι θα πρέπει να κατευθυνθούν στο πίσω μέρος για να διαβάσουν το λογότυπο! Επίσης σας προτείνουμε να του φορέσετε ένα ματόχαντρο γιατί όπου και να πάτε θα γίνεστε talk of the town με όλα τα κεφάλια να γυρνάνε προς το μέρος σας. Βλέπετε για όλα τα παραπάνω, βοηθάει το μυώδες αμάξωμα, από τον εμπρός προφυλακτήρα έως και τον πίσω, όπου οι καμπύλες μπλέκονται όμορφα με τις ακμές του. Πιο αναλυτικά, στο εμπρόσθιο μέρος το Micra ξεχωρίζει με τον επιθετικό προφυλακτήρα με το μεγάλο κεντρικό άνοιγμα, αλλά και λόγω των αιχμηρών φωτιστικών σωμάτων, τα οποία εκτείνονται έως και τη μέση του καπό! Αν περιεργαστείτε γρήγορα το Micra, θα νομίζετε ότι διαθέτει 3θυρο αμάξωμα. Κι αυτό γιατί οι πίσω πόρτες ενσωματώνουν χειρολαβές, οι οποίες είναι καλά κρυμμένες. Σε ότι αφορά τις διαστάσεις τώρα, το νέο Micra είναι αρκετά μακρύτερο (+174 χλστ.) σε σχέση με το προηγούμενο, πιο πλατύ (+78 χλστ.) και πιο χαμηλό (-55 χλστ.).

Δοκιμή: Nissan Micra 1,5 dCi 03

Εσωτερικό που δεν θέλεις να βγεις!

Όσοι είχατε προηγούμενη εμπειρία από τα Micra του παρελθόντος θα σοκαριστείτε και με την τρομερή αναβάθμιση που έχει επιτελεστεί στη καμπίνα του νέου Micra. Με ευκολία το κατατάσσουμε ως ένα από τα καλύτερα (αν όχι το καλύτερο) της κατηγορίας, μιας και το γενικότερο αποτέλεσμα είναι ποιοτικό, καλόγουστο και αναμφίβολα, υπερσύγχρονο!

Τα υλικά που απαρτίζουν το εσωτερικό του Micra είναι μαλακά στην πλειοψηφία τους (σκληρό υλικό θα βρείτε μόνο στο κατώτερο μέρος της κεντρικής κονσόλας ), ενώ και η συναρμογή δεν εμφανίζει ψεγάδια. Στο κέντρο του ταμπλό ξεχωρίζει η έγχρωμη οθόνης αφής 7 ιντσών του infotainment.

Ο οδηγός απολαμβάνει πληρέστατη ενημέρωση από τον πίνακα οργάνων, όπου έχει ενσωματωθεί και έγχρωμη οθόνη πληροφοριών ανάμεσα σε στροφόμετρο και ταχύμετρο. Σε ότι αφορά τη θέση οδήγησης, κάθε σωματότυπος θα βρει την ιδανική θέση, χάρη στο εύρος ρυθμίσεων που διαθέτει (ενώ και το τιμόνι ρυθμίζεται τηλεσκοπικά), ενώ στην έκδοση δοκιμής μας, στο προσκέφαλο του οδηγού υπήρχαν και ηχεία της Bose. Βέβαια λόγω του σχεδιασμού του αμαξώματος η προς τα πίσω ορατότητα είναι ελαφρώς περιορισμένη, κάτι που δυσκολεύει, ειδικά στους ελιγμούς του παρκαρίσματος. Οι χώροι επιβατών είναι πολύ καλοί για τα δεδομένα της κατηγορίας, όπως και ο χώρος για τις αποσκευές που ανέρχεται στα 300 λίτρα.

Δοκιμή: Nissan Micra 1,5 dCi 05

Εγνωσμένης αξίας μηχανικό σύνολο

Η Nissan εξόπλισε το νέο της μοντέλο και με κινητήρα diesel ανεβάζοντας κατά πολύ τις «μετοχές» του προς το αγοραστικό κοινό. Κάτω από το καπό του, υπάρχει ο εγνωσμένης αξίας κινητήρας 1,5 dCi, η απόδοση του οποίου ανέρχεται στους 90 ίππους και στα 220 Nm ροπής. Έτσι τα πρώτα 100 χλμ/ώρα στο κοντέρ έρχονται σε 11,9 δλ., με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 179 χλμ/ώρα.

Ο κινητήρας αυτός ταιριάζει γάντι στο χαρακτήρα του Micra, καθότι προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις χωρίς να είναι απαιτητικός σε καύσιμο. Το μοτέρ συνεργάζεται με ένα 5ταχυτο κιβώτιο το οποίο διαθέτει μακριά κλιμάκωση, προς όφελος βέβαια της μειωμένης κατανάλωσης πετρελαίου, με την Nissan να ανακοινώνει κατανάλωση μόλις 3,2 λτ./100 χλμ και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μόλις 85 γρ./χλμ!

Δοκιμή: Nissan Micra 1,5 dCi 04

Εξαιρετικό «πάτημα»

Η οδική συμπεριφορά είναι ακόμα ένας τομέας όπου το Micra έχει κάνει την ολική ανατροπή. Συνδυάζει πολύ καλό κράτημα με άνεση σε κάθε είδους διαδρομή, χαρακτηριστικά που γίνονται αμέσως αντιληπτά από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα. Η καμπίνα μένει ανεπηρέαστη από κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος με το Micra να περνάει πάνω από αυτές χωρίς να διαταράσσεται η πορεία του. Σε υψηλές ταχύτητες στον ανοιχτό αυτοκινητόδρομο, το Micra είναι ευθύβολο και ασφαλές ακόμα και σε ταχύτητες κοντά στην τελική του, με την ηχομόνωση να είναι πολύ καλή, κάνοντας το ταξίδι ξεκούραστο όσο μακριά κι αν είναι ο προορισμός σας.

Όταν ξεκινήσουν οι στροφές, το μικρό μοντέλο της Nissan δεν πρόκειται να αρνηθεί μια σβέλτη οδήγηση στον οδηγό του. Το τιμόνι, αν και ελαφρύ προσφέρει καλή πληροφόρηση, με το σύστημα διεύθυνσης να έχει ακρίβεια, ενώ και η ανάρτηση επιτρέπει περιορισμένες κλίσεις του αμαξώματος.  Τέλος τα φρένα αποδεικνύονται ακούραστα και δυνατά σε κάθε περίσταση.

 

Αλλάζει ο χάρτης στην κατηγορία των μικρών

Το νέο Nissan Micra έρχεται φουριόζο για να φέρει τα πάνω κάτω στην δημοφιλή κατηγορία των μικρών. Διαθέτει ένα πλήρες πακέτο το οποίο θέλγει τον τελικό αγοραστή. Σε όλα τα παραπάνω αν προσθέσετε την ελκυστική τιμή διάθεσης (η diesel έκδοση ξεκινάει από τα 15.190 ευρώ) και το όνομα Nissan για την αξιοπιστία, τότε μιλάμε για ένα δυνατό παίχτη που στοχεύει την κορυφή της κατηγορίας.

(+) Εμφάνιση, ποιότητα εσωτερικού, οδική συμπεριφορά, τιμή

(-) Ορατότητα προς τα πίσω, αίσθηση κιβωτίου στις γρήγορες αλλαγές

{gallery}dokimes/nissan_micra{/gallery}