Η Nissan ήταν από τις πρώτες εταιρείες που πίστεψε στο θαύμα της ηλεκτροκίνησης και πλέον απολαμβάνει τους καρπούς της χάρη στην δεύτερη γενιά του Leaf
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ
H ALFA ROMEO 33 Stradale στην πίστα (video)
Ράλι Πύργου 2024
HYUNDAI Staria: «Σαλόνι» από το μέλλον – Τιμές
Του Νίκου Μιχαλόπουλου
Όντας ένα από τα πρώτα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το Nissan Leaf δείχνει να έχει το “know how” στα οικογενειακά αυτοκίνητα της «πράσινης κινητικότητας». Αφού το δοκιμάσαμε σας αναλύουμε τα στοιχεία που το κάνουν να ξεχωρίζει.
Γνωριμία
Leaf σημαίνει φύλλο και με αυτόν τον τρόπο η Nissan προσδιορίζει το πράσινο μέλλον. Η πρώτη γενιά του leaf παρουσιάστηκε το 2010 και από το 2017 διανύει την δεύτερη γενιά του. Πρόκειται για μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο και διεθνώς το ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις αφού μέχρι τον Δεκέμβριο του 2020 ξεπέρασε τις 500.000 πωλήσεις με τις 208.000 να αφορούν την Ευρώπη και τις 161.000 το Ηνωμένο Βασίλειο.
Εξωτερική Σχεδίαση
Η Nissan έκανε την υπέρβαση για τα δικά της πρότυπα και δημιούργησε ένα μοντέρνο και εύκολα αναγνωρίσιμο σχεδιαστικό σύνολο με έμφαση στις καμπύλες και χωρίς ακρότητες.
Η σιλουέτα αποτυπώνει έξυπνα το σχήμα φύλλου δέντρου. Στο εμπρός τμήμα αποτυπώνεται το Family Look της Nissan με την V Motion μάσκα, η οποία υιοθετεί μια πιο οικολογική προσέγγιση σε σχέση με τα υπόλοιπα αυτοκίνητα της μάρκας. Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο είναι η θύρα φόρτισης που βρίσκεται κάτω από το καπό, ακριβώς πάνω από το κεντρικό σήμα του αυτοκινήτου.
Το ομολογουμένως όμορφο πλαϊνό μέρος του αυτοκινήτου διαθέτει καμπύλες και λιτές γραμμές, οι οποίες σε συνδυασμό με την μαύρη οροφή τονίζουν το στυλ του. Η οροφή είναι τοποθετημένη ψηλά, συμβάλλοντας στην εύκολη πρόσβαση στο εσωτερικό. Τα μεγάλα τζάμια στις πόρτες είναι από τα βασικά χαρακτηριστικά της γραμμής του αυτοκινήτου.
Το πίσω μέρος παρουσιάζει το μεγαλύτερο σχεδιαστικό ενδιαφέρον. Η οροφή τελειώνει ομαλά και με κλίση, καταλήγοντας σε ένα μαύρο πλαίσιο που φιλοξενεί τα πίσω φωτιστικά σώματα σε σχήμα μπούμερανγκ που αγκαλιάζουν το πλαϊνό μέρος. Ο προφυλακτήρας διαθέτει έναν ευδιάκριτο αεροδυναμικό διάχυτη, στο κάτω μέρος.
Συνολικά η σχεδίαση είναι μελετημένη ώστε το αυτοκίνητο να αποκομίσει τα μέγιστα οφέλη από την αεροδυναμική απόδοση. Ο χαμηλός συντελεστής οπισθέλκουσας δείχνει μόλις 0,28 cd, γεγονός που συμβάλλει στην οικονομία ενέργειας.
Εσωτερικό
Η Nissan εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο κάθε χιλιοστό διαθέσιμου εσωτερικού χώρου με αποτέλεσμα να έχουμε μια ευρύχωρη και άνετη καμπίνα. Η χρήση ανοιχτού χρώματος στο εσωτερικό, το οποίο σε συνδυασμό με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες έχει ένα ευήλιο και φωτεινό αποτέλεσμα. Πολύ ευχάριστο για τους επιβάτες. Η αίσθηση των καθισμάτων είναι απαλή, ανεβάζοντας το επίπεδο της άνεσης.
Πολύ καλή είναι και η συναρμογή με την εργονομία να βρίσκεται σε καλό επίπεδο. Χρήση υλικών, όπως η απομίμηση μπεζ δέρματος στο ταμπλό και στις επενδύσεις των θυρών ανεβάζουν την αίσθηση της ποιότητας.
Το κύριο χαρακτηριστικό είναι η High-Tech προσέγγιση της καμπίνας με την κεντρική οθόνη των 8 ιντσών να φιλοξενεί το σύστημα ψυχαγωγίας, συμβατό με Apple AirPlay και Android Auto, με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες. Πίσω από το τιμόνι ο πίνακας οργάνων παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, διαθέτοντας μέχρι και πυξίδα, το ταχύμετρο όμως παραμένει κλασικό. Θα σας εκπλήξει ο επιλογέας στην κεντρική κονσόλα σε μορφή joystick, εύκολος στην χρήση, αν χρειάζεται λίγο χρόνο προσαρμογής.
Τεχνολογία
Το Nissan Leaf e+ χρησιμοποιεί για την κίνηση του ένα καινοτόμο ηλεκτρικό σύστημα που αποτελείται από ένα ισχυρό ηλεκτροκινητήρα ισχύος 217 PS/4.600-5.800 σ.α.λ. και ροπή 340 Nm/4.000 σ.α.λ. σ.α.λ που μεταφέρει την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Ρεύμα παίρνει από μια ισχυρή μπαταρία ιόντων λιθίου μεγέθους 62 kWh, τοποθετημένη κάτω από τα καθίσματα, που προσφέρει εύρος αυτονομίας σύμφωνα με την Nissan περίπου 528 χιλιόμετρα στον αστικό κύκλο, ενώ σε μεικτή διαδρομή φτάνει τα 385 χιλιόμετρα, νούμερα εντυπωσιακά. Μια από τις τεχνολογίες που πρέπει να αναφερθεί είναι το «e -Pedal» που επιτρέπει οδήγηση με ένα Pedal, επιτυγχάνοντας ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση. Ολόκληρη την φιλοσοφία γύρω από το Leaf η Nissan την ονομάζει “Intelligent Mobility” και αυτό γιατί με τεχνολογίες όπως το ProPilot βρίσκεται ένα στάδιο κάτω από την αυτόνομη οδήγηση.
Στον Δρόμο
Το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν το ισχυρότερο και αποδοτικότερο Leaf και αυτό δημιουργεί προσδοκίες για την συμπεριφορά του σε πραγματικές συνθήκες.
Στην πόλη ως γνήσιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι αθόρυβο και άνετο στην οδήγηση. Με την επιλογή οδήγησης «eco» επιτυγχάνεται μεγαλύτερη οικονομία ενέργειας, η οποία σε συνδυασμό με το e-Pedal βελτιώνει κατά πολύ τα επίπεδα αυτονομίας.
Στο επαρχιακό και ορεινό δίκτυο η υψηλή ροπή και ο ισχυρός ηλεκτροκινητήρας θα κινήσουν εύκολα, ακόμα και σε απότομες ανηφόρες το βαρύ αμάξωμα του Leaf. Η ρύθμιση της ανάρτησης εστιάζει στην άνεση, ωστόσο παραμένει σταθερό ακόμα και στις απότομες στροφές.
Στον αυτοκινητόδρομο χαρακτηρίζεται από την εξαιρετική ποιότητα κύλισης και την στιβαρότητα του αυτοκινήτου, στοιχεία τα οποία σε συνδυασμό με την άνεση της ανάρτησης, προσφέρουν ένα ευχάριστο και ήσυχο ταξίδι. Τα προηγμένα συστήματά ADAS βελτιώνουν το αίσθημα της ασφαλείας.
Γενικά πρόκειται για ένα οικονομικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο που επιτυγχάνει καλή διαχείριση της διαθέσιμης ενέργειας σε κάθε συνθήκη.
Σε ποιους απευθύνεται
Το Leaf e+ 62 kWh είναι η πρόταση της Nissan στον οικογενειάρχη με ευαισθησίες για το περιβάλλον και την πράσινη κινητικότητα, που χρειάζεται ένα καθημερινό, ασφαλές και άνετο αυτοκίνητο. Για τον οικογενειάρχη που έχει αποφασίσει να είναι ηλεκτρικό το επόμενο αυτοκίνητο που θα αγοράσει.
Συμπέρασμα
Το Nissan Leaf, πράττει ότι υπόσχεται. Ασφαλές, άνετο και με πραγματικό εύρος αυτονομίας σε χιλιόμετρα, βάζει την σφραγίδα της Nissan στην ηλεκτροκίνηση, αφού φέρει την αναλλοίωτη την φιλοσοφία της Nissan για τα οικογενειακά αυτοκίνητα. Ο δυνητικός αγοραστής θα εκτιμήσει τους άπλετους χώρους, την σχέση τιμής – αξίας και την ποιότητα κύλισης.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΥΠΟΣ | |
Αμάξωμα | Hatchback |
Καθίσματα | 5 |
Πόρτες | 5 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα | 7.3 δευτ |
Μέγιστη ταχύτητα | 157 km/h |
Αναλογία βάρους/ισχύος | 7.7 κιλά/Hp, 130.5 Hp/τόνος |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ | |
Συνολική Ισχύς | 217 Hp @ 4600-5800 σ.α.λ. |
Συνολική Ροπή | 340 Nm @ 500-4000 σ.α.λ. |
Χωρητικότητα της μπαταρίας | 62 kWh |
ηλεκτρική αυτονομία | 385 km |
Μέση κατανάλωση ενέργειας | 20.6 κιλοβατώρα/100 χλμ |
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ | |
Βάρος | 1670-1680 κιλά |
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο | 275-285 κιλά |
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών | 385 l |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ | |
Μήκος | 4490 mm |
Πλάτος | 1788 mm |
Ύψος | 1540 mm |
Μεταξόνιο | 2700 mm |
Απόσταση από το έδαφος | 135 mm |
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής) | 10.6 m |
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ | |
Κίνηση | Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς |
Αριθμός ταχυτήτων (αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων) | 1 |
Εμπρός ανάρτηση | Ανεξάρτητη τύπου McPherson |
Πίσω ανάρτηση | συστροφή |
Εμπρός φρένα | αεριζόμενοι δίσκοι |
Πίσω φρένα | δίσκοι |
Βοηθητικά συστήματα | ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών) |
Τύπος διεύθυνσης | Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια) |
Σύστημα διεύθυνσης | Ηλεκτρικό Τιμόνι |
Τροχοί | 215/50 R17 |
Η αρχική τιμή για το Nissan Leaf e+ 62 kWh είναι 39.400 € και με την επιδότηση του προγράμματος «κινούμαι ηλεκτρικά» πέφτει στα 32.218 €, ενώ για το απλό Leaf με την μπαταρία των 40 kWh η τιμή με επιδότηση ξεκινάει από τα 27.500 €.