Η Opel εξηλεκτρίζεται και ο πρώτος καρπός της νέας εποχής είναι η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση της έκτης γενιάς του Corsa, το Corsa-e. Μετά από μια εβδομάδα συμβίωσης μαζί του, σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας!
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ
Αποκαλύφθηκε το SKODA Elroq: Πότε θα κυκλοφορήσει στην Ελλάδα – Τιμές
«Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025» για την Ελλάδα: Οι διεκδικητές του τίτλου
LIVE TV: Δείτε το shakedown του Ράλι Ιαπωνίας
Του Νίκου Μιχαλόπουλου
Η ολική μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση φαίνεται αναπόφευκτη και οι κατασκευαστές αυτοκινήτων ετοιμάζονται για την επόμενη μέρα. Η Opel προανήγγειλε ήδη τον πλήρη μετασχηματισμό της στην νέα κινητικότητα από το 2028.
Το έδαφος έχει στρωθεί με γνώμονα την ηλεκτρική ενέργεια και με την ευκαιρία της παρουσίασης της τελευταίας γενιάς του Opel Corsa, η γερμανική εταιρεία έφερε στο προσκήνιο την αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του αυτοκινήτου πόλης της, του Corsa e. Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την κορυφαία έκδοση Ultimate και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.
Γνωριμία
Το Corsa παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1982 και ουσιαστικά ήταν το μοντέλο που έβαλε την Opel στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης. Το 2019 η γερμανική εταιρεία παρουσίασε την 6η γενιά του δημοφιλούς μικρού της και για πρώτη φορά στις πλατφόρμες της PSA, CMP και eCMP για τις ηλεκτρικές εκδόσεις.
Στο τελευταίο πλαίσιο βασίζεται και το Corsa-e που είχαμε στην κατοχή μας. Η Opel θέλει να μπει δυναμικά στο παιχνίδι της ηλεκτροκίνησης και η αρχή έγινε από το μικρότερο αυτοκίνητο της γκάμας της, το νέο Corsa, φροντίζοντας το μάλιστα με έναν ιδιαίτερα αποδοτικό ηλεκτροκινητήρα.
Ηλεκτροκίνηση και Opel
Με σύνθημα ‘Opel goes electric’, η γερμανική εταιρεία εξηλεκτρίζεται με γοργούς ρυθμούς, ωστόσο η ηλεκτροκίνηση για την Opel δεν είναι κάτι νέο. Φυσικά μια εταιρεία με λογότυπο τον κεραυνό, προμηνύει καλή σχέση με τον ηλεκτρισμό.
Ήδη το από το 1968 με το πρωτότυπο Kadett B Stir-Lec I, έθετε τα θεμέλια της ηλεκτρικής κινητικότητας, ακολούθησαν το 1971 το Electro GT και την περίοδο από 1990-1997 τα Opel Impuls I και II και το Opel Twin.
Όλη αυτή η τεχνογνωσία δεκαετιών έφτασε στη παραγωγή το 2011 με το Opel Ampera, το οποίο εκλέχτηκε “European Car of the Year 2012” («Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2012». Η προανήγγειλε ήδη τον μετασχηματισμό της σε πλήρως ηλεκτρική εταιρεία από το 2028 με το επερχόμενο ηλεκτρικό Manta σε αμάξωμα Crossover, ενώ μέχρι τότε κάθε μοντέλο της γκάμας της θα διαθέτει τουλάχιστον μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση.
Εξωτερική Σχεδίαση
Υιοθετώντας νέες γραμμές, λανσάρει μια νέα σιλουέτα με περισσότερο δυναμισμό, προσδίδοντας ένα σφηνοειδές σχήμα που αποπνέει μια κουπέ αίσθηση. Το μπροστινό μέρος φαίνεται αρκετά επιθετικό με την μοντέρνα μάσκα και τους προβολείς με γραφικά LED Matrix. Το πλαϊνό μέρος χαρακτηρίζεται από το μεγάλο μεταξόνιο των 2.538 mm, κάτι που μεταφράζεται σε αύξηση των εσωτερικών χωρών.
Οι γραμμές συνδυάζουν αρμονικά καμπύλες και ακμές, ενώ η χαμηλή οροφή σε συνδυασμό με την κλίση της πέμπτης πόρτας, δίνουν έναν σπορτίφ τόνο. Στο πίσω μέρος κορυφώνεται ο σπορ προσανατολισμός του μοντέλου, με τα σχιστά πίσω φώτα και την αεροτομή στο τελείωμα της οροφής. Ένα ακόμα χαρακτηριστικό που τονίζει την γραμμή του είναι η μαύρη οροφή, διαθέσιμη στην έκδοση Ultimate, το σύνολο ολοκληρώνουν οι όμορφες ζάντες 17 ιντσών.
Εσωτερικό
Η Καμπίνα των επιβατών είναι πολύ προσεγμένη με καλής ποιότητας υλικά και κορυφαία προσαρμογή με καλή υφή. Τα μαλακά υλικά ιδιαίτερα στο πάνω μέρος του ταμπλό και στις επενδύσεις των θυρών, ενισχύουν το αίσθημα της ποιότητας του αυτοκινήτου. Σε υψηλά επίπεδα και η εργονομία, προσφέροντας ευκολία στον οδηγό.
Οι γραμμές του ταμπλό είναι απλές και λιτές και δεν κουράζουν. Συνολικά το εσωτερικό, μπορεί να χαρακτηριστεί ως High – Tech. Κεντρικά δεσπόζει η οθόνη του infotainment, η οποία είναι εύκολη στην χρήση. Πίσω από το τιμόνι, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό. Τα καθίσματα είναι εξαιρετικά άνετα με σωστή στήριξη του σώματος.
Στα πίσω καθίσματα μπορεί να φιλοξενήσει άνετα δυο ενήλικες, ενώ ο χώρος αποσκευών, ελαφρά περιορισμένος λόγω των μπαταριών, ανέρχεται στα 267 λίτρα αλλά με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει τα 1.047 λίτρα.
Κινητήριο Σύνολο
Για την κίνηση του αυτοκινήτου φροντίζει ένας ισχυρός ηλεκτροκινητήρας τοποθετημένος εγκάρσια που δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς, αποδίδει 136 ίππους και 260 Nm ροπής και συνδυάζεται με μπαταρία ιόντων λιθίου των 50 kWh.
Στον δρόμο
Όλα αυτά προδιαθέτουν θετικά για την οδηγική εμπειρία που προσφέρει. Ας το δούμε αναλυτικά σε κάθε δυνατή συνθήκη και ας το απολαύσουμε!
Στην Πόλη βρίσκεται πραγματικά στο φυσικό του περιβάλλον ως ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας B. Άμεσο και ευέλικτο με την ηλεκτροκίνηση να του προσφέρει ένα πλεονέκτημα παραπάνω. Το σύστημα διεύθυνσης είναι σαφές και επιτρέπει εύκολους ελιγμούς εφόσον χρειάζονται. Διαθέτοντας 3 προφίλ οδήγησης, Sport, Normal και ECO και προσαρμόζεται στις εκάστοτε ανάγκες του οδηγού.
Στον Αυτοκινητόδρομο είναι ιδιαίτερα σταθερό και ευχάριστο, αρκετά δυνατό, άνετο και στιβαρό με υποδειγματική ποιότητα κύλισης.
Στο επαρχιακό και ορεινό δίκτυο συνεχίζει την ίδια συμπεριφορά, το αυτοκίνητο μοιάζει σαν κολλάει στο έδαφος ακόμα και σε απότομες στροφές, ενώ στις ανηφόρες δεν θα προβληματίσει χάρη στην υψηλή ροπή. Η σπορ ρύθμιση της ανάρτησης ενισχύει την αίσθηση του κρατήματος, αλλά παραμένει άνετη χωρίς να μεταφέρει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος στην καμπίνα. Τέλος εξαιρετικά είναι και τα φρένα του Corsa-e, συμπληρώνοντας την συνολικά καλή εικόνα της οδικής συμπεριφοράς.
Γενικά το αυτοκίνητο έχει πολύ καλές επιδόσεις και ιδιαίτερα με την επιλογή Sport βάζει φωτιά στην άσφαλτο, επιτυγχάνοντας το 0-100 μόλις σε 8,1 δεύτερα. Η αίσθηση του ηλεκτροκινητήρα θα ενθουσιάσει.
Η επιλογή οδήγησης Normal είναι κατάλληλη για την πόλη, οι επιδόσεις βρίσκονται σε πιο φυσιολογικά επίπεδα, αυξάνοντας το εύρος της αυτονομίας και τέλος η επιλογή ECO, η οποία ουσιαστικά πρόκειται για Safe Mode καθώς υστερεί αρκετά σε δύναμη αλλά κάνει οικονομία ενέργειας. Ιδανική η χρήση αυτής της επιλογής είναι σε συνθήκες κίνησης ή όταν χρειάζεστε οικονομία ενέργειας.
Σε ποιους απευθύνεται
Για καταναλωτές που έχουν αποφασίσει την αγορά αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αλλά δεν συμβιβάζονται σε τομείς όπως η ασφάλεια και η ποιότητα και τα επιζητούν. Για αυτούς που το μεγαλύτερο μέρος των μετακινήσεων τους γίνεται εντός του αστικού ιστού και η επιλογή ενός αυτοκινήτου της κατηγορίας Β είναι μονόδρομος αλλά και σε όσους οι επιδόσεις και η σπορ συμπεριφορά είναι κριτήρια για την επιλογή αυτοκινήτου.
Συμπέρασμα
Το πρώτο αστικό αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραγωγής της Opel δέχτηκε την φροντίδα της εταιρείας στον μέγιστο βαθμό, προκειμένου να μην αφήσει περιθώρια αμφισβήτησης και να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία.
Καταναλωτικό κοινό και ειδικός τύπος το επιβράβευσαν με τις διακρίσεις “Best Buy Car of Europe in 2020”, “Company Car of the Year”, “Χρυσό Τιμόνι 2020” και “Autobest 2020”, αναδεικνύοντας τα προτερήματα του. Πρόκειται για ένα δυναμικό και όμορφο αυτοκίνητο πόλης, με εξαιρετική ποιότητα κύλισης και υλικών, προσεγμένο σε κάθε τομέα προκειμένου να αποτελέσει ένα αναμφισβήτητο best-seller.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΜΑΞΩΜΑΤΟΣ (ΧΛΣΤ.)
Μήκος | 4060 |
Πλάτος | 1765 |
Υψος | 1433 |
Μεταξόνιο | 2538 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 267 |
ΒΑΡΗ ΑΜΑΞΩΜΑΤΟΣ (ΚΙΛΑ)
Καθαρό | 1530 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ (ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ)
Μέγιστη ισχύς (PS) | 136 |
Στροφές μέγιστης ισχύος (σ.α.λ.) | 10000 |
Μέγιστη ροπή (Nm) | 260 |
Στροφές μέγιστης ροπής (σ.α.λ.) | 3673 |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Τύπος | ΕΜΠΡΟΣ |
Κιβώτιο | ΑΥΤΟΜΑΤΟ |
Αριθμός σχέσεων | 1 |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός | ΜΑΚ ΦΕΡΣΟΝ |
Πίσω | ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ |
ΦΡΕΝΑ
Βοήθεια εκκίνησης |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ (ECE) (KWh ./100 ΧΛΜ.)
Νόρμα eu | EU6 |
Μέση (kWh ./100 χλμ.) | 17 |
Αυτονομία μπαταρίας (χλμ.) | 330 |
Co2 (γρ./χλμ.) | 0 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
0-100 χ.α.ω. (δλ.) | 8,1 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 150 |
ΕΓΓΥΗΣΗ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑΣ (ΕΤΗ) – SERVICE
Μηχανικά μέρη | 6 |
Διάτρηση από σκουριά | 12 |
Χρώμα | 2 |
Οδική βοήθεια | 2 |
Εγγύηση μπαταρίας (χρόνια/χλμ.) | 8/160000 |
Η προτεινόμενη τιμή του αυτοκινήτου στην βασική έκδοση Edition ξεκινά από τις 32.500€ ενώ η πλούσια έκδοση Ultimate που είχαμε στην κατοχή μας κοστίζει 35.500€.
Στις τιμές αυτές δεν υπολογίζεται η κρατική επιδότηση του προγράμματος «κινούμαι ηλεκτρικά» για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.