Με την παράδοση στην κυκλοφορία του τελευταίου τμήματος, ολοκληρώθηκε το σύνολο του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος, ο οποίος πλέον προσφέρει ασφάλεια και άνετες μετακινήσεις.
Η ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος είναι γεγονός! Γιατί παραδόθηκε στην κυκλοφορία και το τελευταίο τμήμα, Μιντιλόγλι – Καμίνια, μήκους 10 χιλιομέτρων. Υπενθυμίζουμε ότι το καλοκαίρι, δόθηκαν στην κυκλοφορία, τα 65 από τα 74,8 χιλιόμετρα του συνολικού έργου.
«Το συγκεκριμένο τμήμα ήταν και το πιο απαιτητικό τεχνικά: η χάραξη συνέπιπτε με την Παλαιά Εθνική Οδό, η κατασκευή έγινε υπό κυκλοφορία και, εξαιτίας του αναγλύφου, απαιτήθηκαν πολλαπλάσια τεχνικά έργα σε σχέση με το υπόλοιπο έργο» τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας.
Ενδεικτικά, μόνο στα πρώτα 9 χιλιόμετρα κατασκευάστηκαν 10 κάτω διαβάσεις, 25 τοίχοι αντιστήριξης και χρησιμοποιήθηκαν σχεδόν 30 χιλιάδες κυβικά μέτρα σκυροδέματος. Δηλαδή τριπλάσια ποσότητα ανά χιλιόμετρο σε σχέση με το πεδινό τμήμα, το οποίο παραδόθηκε τον Ιούλιο.
Για την κατασκευή του τμήματος Πάτρα – Πύργος χρειάστηκε να γίνει διαπλάτυνση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού (ΝΕΟ) στα πρώτα 13 χιλιόμετρα, ενώ στα υπόλοιπα περίπου 62 χιλιόμετρα κατασκευάστηκε σε νέα χάραξη.
Είναι ένας αυτοκινητόδρομος υψηλών προδιαγραφών, με διαχωρισμένο οδόστρωμα και ελεγχόμενη πρόσβαση σε όλο το μήκος του, με 9 κόμβους και στόχο την ενίσχυση του επιπέδου οδικής ασφάλειας και την ομαλή ροή κυκλοφορίας. Ο αυτοκινητόδρομος αποτελείται από 2 λωρίδες πλάτους 3,5 μ. και λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση, που χωρίζονται από ένα μεσαίο στηθαίο ασφαλείας από σκυρόδεμα.
Το έργο περιλαμβάνει: 11 γέφυρες, 41 κάτω διαβάσεις, 28 άνω διαβάσεις, 1 τεχνική βάση στον Πύργο, 4 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), 2 Σημεία Εξυπηρέτησης Πελατών (ΣΕΠ), καθώς και τους ακόλουθους 9 κόμβους:
• H/K Μιντιλόγλι (Χ.Θ. 0+000)
• Α/Κ ΒΙΠΕ (Χ.Θ. 6+942)
• Η/Κ ΑΛΙΣΣΟΥ (Χ.Θ. 12+725)
• Α/Κ Κάτω Αχαΐα (Χ.Θ. 17+733)
• Α/Κ Βάρδα (Χ.Θ. 33+036)
• Α/Κ Κυλλήνη (Χ.Θ. 46+016)
• Α/Κ Γαστούνη (Χ.Θ. 53+675)
• Α/Κ Αμαλιάδα (Χ.Θ. 62+680)
• Α/Κ Πύργος (Χ.Θ. 73+843)
Συμπληρωματικά Έργα
Στην πορεία εκτέλεσης των εργασιών της σύμβασης παραχώρησης εγκρίθηκαν και χρηματοδοτήθηκαν συμπληρωματικές εργασίες, με σκοπό την ενίσχυση της λειτουργικότητας του έργου και λαμβάνοντας υπόψη τις προτάσεις των Δήμων, της Περιφέρειας, των τοπικών κοινωνιών. Αυτές οι εργασίες περιλαμβάνουν:
• Ασφαλτόστρωση του παράπλευρου οδικού δικτύου στο σύνολό του και επέκτασή του σε γειτνιάζουσες τοπικές περιοχές.
• Κατασκευή νέου κλάδου στον Α/Κ Αμαλιάδας για τη σύνδεση με τον περιφερειακό καθώς και κατασκευή Άνω Διάβασης.
• Κατασκευή του Η/Κ Αλισσού.
• Αναβάθμιση υφιστάμενων των οδικών τμημάτων: i) συνδετήριας οδού του Α/Κ Κυλλήνης με την υφιστάμενη Πατρών-Πύργου, ii) συνδετήριας οδού από Α/Κ Γαστούνης με την υφιστάμενη Πατρών-Πύργου και iii) της οδού από το Αεροδρόμιο Αράξου έως τον οικισμό Λάππα.
• Μελέτη και κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων σε 14 περιοχές κατάντι του αυτοκινητοδρόμου.
Ο προϋπολογισμός του έργου ήταν 295 εκατομμύρια ευρώ και μαζί με τις συμπληρωματικές εργασίες, η συνολική δαπάνη ανήλθε σε 385 εκατ. ευρώ. Το έργο συγχρηματοδοτήθηκε από το ΕΣΠΑ με 143 εκατ. ευρώ. Για την ολοκλήρωσή του, περισσότεροι από 1.500 εργαζόμενοι εργάστηκαν εντατικά επί τρία χρόνια.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο επανεντάχθηκε στον αυτοκινητόδρομο Παραχώρηση Ολυμπία Οδός το 2021 και, τον Μάρτιο του 2022 υπεγράφη η νέα σύμβαση κατασκευής.
Έτσι, έστω και με καθυστέρηση πολλών ετών, η Ελλάδα αποκτά έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, ο οποίος συνδέει, με ασφάλεια και άνεση, την Αθήνα με την Κόρινθο, την Ελευσίνα, την Πάτρα και τον Πύργο.
Κυρίως, όμως, δημιουργεί συνθήκες ασφαλούς οδήγησης σε μια περιοχή, η οποία, έχει θλιβερό παρελθόν σε τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα.





























