Αναμφισβήτητα η Lancia Montecarlo ήταν ένα από τα πιο ξεχωριστά Coupé των 70s και σίγουρα ένα ακόμα μοντέλο που θα θέλαμε να δούμε με την επιστροφή της ιταλικής εταιρείας.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ
«Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025» για την Ελλάδα: Οι διεκδικητές του τίτλου
LIVE TV: Δείτε το shakedown του Ράλι Ιαπωνίας
Ψηφιακή ενημέρωση για τις παραβάσεις των οδηγών
Του Νίκου Μιχαλόπουλου
Πάλι Lancia, πάλι νοσταλγία.
Το Montecarlo Concept είναι το πιο πρόσφατο αφιέρωμα του σχεδιαστή David Obendorfer, που αναβιώνει ένα κομμάτι της ιταλικής ιστορίας του αυτοκινήτου.
Πρόκειται για μια σύγχρονη απόδοση της Lancia Beta Montecarlo του 1975 , στην οποία ο Ούγγρος, πτυχιούχος βιομηχανικού σχεδιασμού, γεννημένος το 1974 – εμπνευστής, μεταξύ άλλων, του Fiat 127 Concept και του 500 Spider / Coupé -, επιστρέφει και επαναφέρει με έναν εικονικό τρόπο ένα μοντέλο που λατρεύτηκε και το οποίο πολλοί δεν έχουν ξεχάσει. Φυσικά δεν πρόκειται για επίσημο πλάνο της Lancia, αλλά για μια ιδιωτική πρωτοβουλία του σχεδιαστή.
Αλλαγή κατηγορίας
Ο Obendorfer ενημερώνει το “Montecarlo” σε τέτοιο βαθμό που δεν το βλέπει πλέον ως ένα κλειστό ή ανοιχτό διθέσιο με κινητήρα στο κέντρο, αλλά ως ένα σύγχρονο συμπαγές σπορ πεντάθυρο SUV, με το εξής μέγεθος. Μήκος 4,54, πλάτος 1,85, ύψος 1,56 και μεταξόνιο 2,68 μέτρα.
Είναι ωστόσο σε θέση, σε κάθε περίπτωση, να παρουσιάσει διάφορες, επιτυχημένες παραπομπές του αρχικού μοντέλου, όπως το μπροστινό μέρος με την μάσκα και τους ορθογώνιους προβολείς μέσα σε μαύρο πλαίσιο, καθώς και την κατακόρυφη σκούρα ταινία τοποθετημένη στην C – Pillar, στη συνέχεια στις πίσω λαβές.
Εν ολίγοις, σίγουρα δεν πρόκειται για ένα ακόμα remake, αλλά για μια «γέφυρα» μεταξύ του παρελθόντος και ενός πιθανού μέλλοντος – με την ελπίδα ότι κάποιος θα πάρει την ιδέα -, χάρη στο οποίο θα διερευνηθεί εάν το σχέδιο που γεννήθηκε για μια αθλήτρια πριν από 45 χρόνια μπορεί μεταμορφωθεί για να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο εντελώς διαφορετικού είδους.
Σύμφωνα με τον Obendorfer, το Montecarlo Concept του θα σχεδιαστεί για να φιλοξενήσει ένα plug-in υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης που θα στεγάζεται στην πλατφόρμα Emp2 του ομίλου Stellantis, τώρα ιδιοκτήτης της μάρκας Lancia.
Αυτά τα έργα έχουν έντονη απήχηση και το πλεονέκτημα να επαναφέρουμε στη σκηνή μοντέλα που έχουν μείνει στις καρδιές των θαυμαστών. Αυτό αποδεικνύεται επίσης από το αυξανόμενο ενδιαφέρον και την ανάπτυξη του τομέα restomod – όπως της Kimera Automobili EVO37, σχεδιασμένη ξεκινώντας από την Lancia Rally 037, με τη σειρά της βασισμένη στην Beta Montecarlo -, με την οποία έχουμε ασχοληθεί εκτενώς. Ούτε ο σχεδιαστής δεν μπορεί να αντισταθεί στη γοητεία του σπορ αυτοκινήτου της Lancia, επειδή συνδέεται με αξέχαστες αναμνήσεις που έζησε ως παιδί.
Ο θόρυβος του κινητήρα από πίσω, το πολύ χαμηλό κάθισμα, οι κραδασμοί που ταρακουνούσαν τα πάντα. Και αυτό με μόνο με τους 118 ίππους του κινητήρα 2.0. Ένιωθα σαν να ήμουν σε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο, και στο τέλος αυτό ήταν αυτό που είχε πραγματικά σημασία.