Tα ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά “ξεχάστηκαν” από την απαλλαγή τελών κυκλοφορίας

Κοινοποίησε το άρθρο

Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. με επιστολή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας ως και Μεταφορών και Υποδομών ζήτησε, εν όψει της εξαγγελίας των τελών κυκλοφορίας του 2021, να διορθωθεί η αβλεψία της μη απαλλαγής των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων μηδενικής ρύπανσης της κατηγορίας των επαγγελματικών αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών μέχρι 3,5 τόνων ωφέλιμου φορτίου από τα τέλη κυκλοφορίας.

Η άνιση μεταχείριση αυτής της κατηγορίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η αγορά των οποίων μάλιστα επιδοτείται μέσω της δράσης «Κινούμαι Ηλεκτρικά», είναι παντελώς αδικαιολόγητη αφού απέμειναν να αποτελούν την μοναδική κατηγορία αυτοκινήτων μηδενικής ρύπανσης που καταβάλλουν τέλη κυκλοφορίας υπό τις σημερινές συνθήκες φορολόγησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Αποκαλύφθηκε το SKODA Elroq: Πότε θα κυκλοφορήσει στην Ελλάδα – Τιμές

Ένα SKODA Elroq, έκανε την πρώτη του εμφάνιση στην Ελλάδα, πέντε μήνες πριν το επίσημο λανσάρισμά του.     Η SKODA, ακολουθώντας τον ηλεκτρικό μονόδρομο που ωθείται...

«Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025» για την Ελλάδα: Οι διεκδικητές του τίτλου

Στην τελική φάση για τη διεκδίκηση του τίτλου «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025» για την Ελλάδα πέρασαν 11 νέα μοντέλα.     Η αντίστροφη μέτρηση για την ανάδειξη...

LIVE TV: Δείτε το shakedown του Ράλι Ιαπωνίας

Δείτε το shakedown του Ράλι Ιαπωνίας, τον τελευταίο αγώνα του WRC, όπου θα κριθεί και ο πρωταθλητής.   Στην Ιαπωνία, στο «σπίτι» της TOYOTA, πέφτει η...

Τα αυτοκίνητα αυτά διακινούν πρόσωπα, παρέχουν υπηρεσίες και διανέμουν ελαφρά φορτία κινούμενα συνεχώς μέσα στα αστικά κέντρα και θα έπρεπε κατά προτεραιότητα να επιδιωχθεί η αντικατάστασή τους με ηλεκτρικά προκειμένου να εξοικονομηθεί ενέργεια, να βελτιωθεί η ποιότητα της ατμόσφαιρας στις πόλεις και να μειωθεί η στάθμη του θορύβου.

Η απαλλαγή τους επομένως από τα τέλη κυκλοφορίας ως ένα από τα κίνητρα θα έπρεπε να έχει εφαρμοστεί εξ’ αρχής όχι μόνο για λόγους ίσης μεταχείρισης με όλα τα άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά και για ουσιαστικούς και πρακτικούς λόγους

Στην επιστολή του ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο προς τους κ.κ. Υπουργούς γίνεται επίσης αναφορά στην ακριβότερη τιμής αγοράς τους – ακόμα και μετά την επιδότηση – η οποία οδηγεί αντίστοιχα και σε καταβολή αυξημένου ΦΠΑ ο οποίος πολλαπλασίως καλύπτει  την όποια απώλεια εσόδων από τα τέλη κυκλοφορίας.