Νέα, σύγχρονα λεωφορεία θα αρχίσουν μέσα στο καλοκαίρι να κυκλοφορούν στις περιαστικές συγκοινωνίες, αρχικά της Ανατολικής και, στη συνέχεια της Δυτικής Αττικής.
Κάτι…κινείται στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και ειδικά στις αστικές και περιαστικές συγκοινωνίες. Οι οποίες πάντα ήταν συνώνυμες με την ταλαιπωρία. Υπάρχουν πλέον σοβαρές ενδείξεις ότι η ταλαιπωρία αυτή θα μειωθεί με το σταδιακό εκσυγχρονισμό του στόλου.
Ήδη στους δρόμους της Αθήνας, αλλά και της Θεσσαλονίκης, κυκλοφορούν τα πρώτα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία YUTONG. Τώρα, έγινε ένα επιπλέον σημαντικό βήμα για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων στις περιαστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας.
Γιατί ολοκληρώθηκε η διεθνής διαγωνισμός του ΟΑΣΑ για την παραχώρηση συγκοινωνιακού έργου, σε 63 περιαστικές λεωφορειακές γραμμές, οι οποίες θα εξυπηρετούνται από 211 καινούργια λεωφορεία.
Ήδη, τα πρώτα 130 λεωφορεία έχουν παραληφθεί από την ανάδοχη κοινοπραξία και τους επόμενους μήνες αναμένεται να ολοκληρωθεί η προμήθεια και των υπολοίπων οχημάτων. Η σταδιακή ένταξή τους στις λεωφορειακές περιαστικές γραμμές θα ξεκινήσει στα τέλη Αυγούστου, αρχής γενομένης από την Ανατολική Αττική.
Το νέο αμαξοστάσιο της ανάδοχης κοινοπραξίας, από το οποίο θα εκκινούν τα λεωφορεία που θα εξυπηρετούν τις περιοχές της Ανατολικής Αττικής, επισκέφθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας, συνοδευόμενος από τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιο για τις Μεταφορές κ. Βασίλη Οικονόμου και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΑΣΑ κ. Γιώργο Σπηλιόπουλο.
Ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών κ. Χρήστος Σταϊκούρας, αφού επιθεώρησε τα νέα οχήματα, δήλωσε:
«Ένας πολύ σημαντικός διεθνής διαγωνισμός του ΟΑΣΑ ολοκληρώθηκε με επιτυχία. Το επόμενο χρονικό διάστημα, 211 νέα λεωφορεία θα βρίσκονται στους δρόμους της Ανατολικής και Δυτικής Αττικής. Και όταν λέω το επόμενο διάστημα, εννοώ τους επόμενους 8 μήνες, ξεκινώντας από τον μήνα Αύγουστο, όπου τα πρώτα, εκτιμούμε, 30 λεωφορεία θα βρίσκονται στους δρόμους της Ανατολικής Αττικής.
Το σύνολο αυτών θα εξυπηρετεί 63 γραμμές. Όλα τα λεωφορεία είναι προσβάσιμα σε ΑμεΑ και είναι πολύ σημαντικό ότι επιτυγχάνουμε και ενισχύουμε – ακόμη περισσότερο – εντός των χρονοδιαγραμμάτων που έχουμε θέσει, σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, τον στόλο των λεωφορείων και την καθημερινότητα των πολιτών.
Έτσι, έως το τέλος του 2024, εκτός των 250 ηλεκτρικών λεωφορείων που βρίσκονται στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, θα έχουμε και 211 νέα λεωφορεία στη Δυτική και Ανατολική Αττική, βελτιώνοντας την καθημερινότητα των πολιτών, ιδιαίτερα αυτών που έχουν τη μεγαλύτερη ανάγκη».
Στόχος πάντως είναι η συνολική αντικατάσταση του στόλου των λεωφορείων στις Δημόσιες Συγκοινωνίες, έως το 2027.
Αρχικά έχουν παραληφθεί 96 οχήματα (61 12μέτρα, 30 αρθρωτά 18μέτρα και 5 Midi 8μέτρα) τα οποία, σταδιακά, θα ξεκινήσουν από τα τέλη Αυγούστου να εκτελούν δρομολόγια σε 25 γραμμές της Ανατολικής Αττικής. Αντικαθιστώντας τα παλαιά οχήματα, τα οποία είναι σήμερα σε κυκλοφορία.
Πρόκειται για λεωφορειακές γραμμές που εξυπηρετούν τις περιοχές Παιανία, Κορωπί, Παλλήνη, Πικέρμι, Γέρακας, Ραφήνα, Σπάτα, Λούτσα, Ανάβυσσος, Π. Φώκαια, Ανθούσα, Γλυκά Νερά, Μαραθώνας, Ν. Μάκρη, Βάρη, Βάρκιζα, Σαρωνίδα, Βουλιαγμένη.
Παράλληλα, έχει ξεκινήσει η σταδιακή προμήθεια και των υπόλοιπων 115 νέων οχημάτων (112 12μέτρα και 3 Midi 8μέτρα) που θα εκτελούν το συγκοινωνιακό έργο στις υπόλοιπες 38 γραμμές της Δυτικής Αττικής. Οι οποίες εξυπηρετούν περιοχές, όπως Ελευσίνα, Ασπρόπυργος, Μάνδρα, Μαγούλα, Φυλή. Ήδη, έχουν παραληφθεί τα πρώτα 34 λεωφορεία και τους επόμενους μήνες αναμένεται να ολοκληρωθεί η προμήθεια και των υπολοίπων οχημάτων.
Η παραχώρηση του συγκοινωνιακού έργου βάσει της νέας σύμβασης με την κοινοπραξία που αναδείχθηκε από τον διεθνή διαγωνισμό του ΟΑΣΑ, έχει διάρκεια 8 έτη και όλα τα οχήματα που θα δρομολογηθούν στις γραμμές θα είναι καινούργια, ντιζελοκίνητα λεωφορεία αστικού τύπου, κατηγορίας EURO VI ή νεότερα, με χαμηλό δάπεδο.
Ανανέωση όμως πρόκειται να γίνει και στα Τρόλεϊ. Σύντομα μάλιστα πρόκειται να δημοσιευτεί διαγωνισμός για την προμήθεια 200 νέων, σύγχρονων οχημάτων.