Ηλεκτρονικοί έλεγχοι οχημάτων για ΚΤΕΟ: Τα νέα πρόστιμα

Κοινοποίησε το άρθρο

Αρχίζουν οι ηλεκτρονικοί διασταυρωτικοί έλεγχοι των οχημάτων για το αν πληρούν τις νόμιμες προϋποθέσεις για την κυκλοφορίας τους.

 

Volvo Ex30

 

Η ηλεκτρονική διασταύρωση για τον τεχνικό έλεγχο και, όχι μόνο, των οχημάτων είναι πλέον γεγονός. Με στόχο την ασφάλεια στους δρόμους, την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και την εξασφάλιση σημαντικών οικονομικών και πρακτικών οφελών από την ορθή συντήρηση και κυκλοφορία των οχημάτων.

Οι ηλεκτρονικοί διασταυρωτικοί έλεγχοι ένα ιστορικό βήμα διότι για πρώτη φορά δημιουργείται ένα πλήρως ενοποιημένο μητρώο οχημάτων. Συγκεντρώνοντας όλη την πληροφορία για την ταυτότητα και τη νόμιμη κυκλοφορία των οχημάτων. Ενοποιώντας πολλές βάσεις δεδομένων που τηρούνταν σε διάφορες αρμόδιες υπηρεσίες έως σήμερα και δεν επικοινωνούσαν μεταξύ τους.

Το μητρώο αυτό αφενός αποτελεί ένα πολύ σημαντικό εργαλείο εξυπηρέτησης των πολιτών αφού όλη αυτή η πληροφορία θα αναρτάται στο εξής στην πλατφόρμα του gov.gr μειώνοντας έτσι τη γραφειοκρατία, αφετέρου διότι δημιουργείται ένα ισχυρό ψηφιακό εργαλείο για την απομακρυσμένη εποπτεία της κυκλοφορίας των οχημάτων από την Πολιτεία.

Σε αυτά τα πλαίσια αναμένεται να ελεγχθούν (on-line) όλα τα οχήματα που κυκλοφορούν, ώστε να διαπιστωθεί εύκολα πλέον αν πληρούν τις νόμιμες προϋποθέσεις κυκλοφορίας τους για τον τεχνικό έλεγχο ΚΤΕΟ, την ασφάλισή τους και την ενημερότητα των τελών κυκλοφορίας τους.

Ειδικότερα για το ΚΤΕΟ, έως σήμερα βάσει ισχυόντων στοιχείων προϋπολογίζεται ότι σχεδόν 3 εκατομμύρια οχήματα παραμένουν εκτός διαδικασίας. Ο ακριβής αριθμός αναμένεται να εξαχθεί με την ολοκλήρωση εντοπισμού των αδρανών οχημάτων, των οχημάτων δηλαδή για τα οποία δεν διακρίνονται σωρευτικά στα τελευταία 7 έτη ίχνη τους για τεχνικό έλεγχο ΚΤΕΟ, ασφάλιση και πληρωμή τελών κυκλοφορίας.

Το μέγεθος πάντως της αποχής από το ΚΤΕΟ είναι πρωτοφανές ακόμη και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Κάτι που σημαίνει ότι, είτε τελικά τα αδρανή οχήματα θα είναι περίπου 3 εκατομμύριο, είτε οι αμελείς οδηγοί δεν πιστεύουν ότι τελικά θα εφαρμοστεί το μέτρο των διασταυρωτικών ελέγχων.

Η εφαρμογή του νόμου ξεκινάει τον Ιούνιο του 2025 και περιλαμβάνει:

• Δύο διασταυρώσεις ετησίως (ανά εξάμηνο).
• Επαναληπτικό έλεγχο συμμόρφωσης εντός τριών μηνών για τους παραβάτες.
• Διπλασιασμό των ποινών σε περίπτωση υποτροπής.
• Αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας για τους υπότροπους παραβάτες.

Στο πλαίσιο αυτό, όλα τα κυκλοφορούντα οχήματα θα ελέγχονται αυτόματα και διαδικτυακά, προκειμένου να διαπιστωθεί αν πληρούν τις βασικές υποχρεώσεις τους. Δηλαδή τον τεχνικό έλεγχο ΚΤΕΟ, την ασφάλιση και την εξόφληση τελών κυκλοφορίας.

Τα πρόστιμα

Το πρόστιμο για ΚΤΕΟ, έπειτα από αναθεωρήσεις τα τελευταία έτη έχει καθοριστεί στο ποσό των 200 ευρώ. Μειούμενο στο 1/8 αν το όχημα ελεγχθεί εντός 10 ημερών και προσκομιστεί ισχύον δελτίο ΚΤΕΟ. Σύμφωνα όμως με το σχέδιο του νέου ΚΟΚ, το πρόστιμο ΚΤΕΟ για ΙΧΕ, Ελαφρά Φορτηγά και Μοτοσικλέτες προβλέπεται σε 150 ευρώ και αφαίρεση αδείας και πινακίδων κυκλοφορίας για 15 ημέρες. Για τα βαρέα οχήματα τα αντίστοιχα πρόστιμα θα είναι 350 ευρώ και 30 ημέρες.

Σύσταση προς τους οδηγούς

Σε συνέχεια της κυβερνητικής πρωτοβουλίας για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και την ψήφιση του ν.5113/2024, ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ιδιωτικών ΚΤΕΟ ορίστηκε εξ’ αρχής ως βασικό επιχειρησιακό μέλος της Πολιτείας. Και συμμετείχε στις διεργασίες της ομάδας εργασίας των συναρμόδιων υπουργείων για την προετοιμασία εφαρμογής των διασταυρωτικών ελέγχων οχημάτων.

Καθώς αναμένεται σταδιακά να εντοπίζονται εκατοντάδες χιλιάδες παραβάτες, ο Σύνδεσμος των Ιδιωτικών ΚΤΕΟ συστήνει στους ιδιοκτήτες των οχημάτων να προγραμματίσουν άμεσα τον τεχνικό τους έλεγχο, ώστε:

• Να αποφύγουν επαναλαμβανόμενα πρόστιμα.
• Να μη βρεθούν αντιμέτωποι με καθυστερήσεις στα ραντεβού ΚΤΕΟ, λόγω της μαζικής ζήτησης που θα προκύψει μετά την έναρξη των διασταυρώσεων.
• Να αξιοποιήσουν τα χρήματά τους σε αναγκαίες επισκευές και συντηρήσεις και όχι σε πρόστιμα.

 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ID. Polo: Αποκάλυψη των χαρακτηριστικών του μελλοντικού ηλεκτρικού VW

0
Λίγους μήνες πριν την κυκλοφορία του αμιγώς ηλεκτρικού ID. Polo, η VW έδωσε στη δημοσιότητα περισσότερα στοιχεία και τεχνικά χαρακτηριστικά, που υπόσχονται νέα δεδομένα...

LEAPMOTOR C10: Ετοιμοπαράδοτο με μειωμένη τιμή

0
Το C10, το μεγάλο Plug-in Hybrid μοντέλο της LEAPMOTOR, είναι ετοιμοπαράδοτο, με νέα μειωμένη τιμή και πλουσιότατο εξοπλισμό.   Η LEAPMOTOR παρουσίασε πρόσφατα το νέο Β10,...

BYD Seal 5 DM-i: Το sedan που ταξιδεύει για 1.000 χλμ. χωρίς ανεφοδιασμό –...

0
Με την τεχνολογία Super Hybrid DM plug-in, το BYD Seal 5 DM-i επαναπροσδιορίζει την κατηγορία των sedan, χάρη στην άνεσή του, τον πλούσιο βασικό...

RENAULT με εορταστικό όφελος έως 2.500 ευρώ

0
Μια ενδιαφέρουσα πρόταση για…γαλλικό δώρο αυτές τις γιορτές είναι το RENAULT Reward, το οποίο προσφέρει ένα από τα Clio, Captur, Arkana, Symbioz, με όφελος...

FORD E-Transit Custom: Ταχύτερη φόρτιση, μεγαλύτερη αυτονομία

0
Τα FORD E-Transit Custom του 2026 θα έχουν μεγαλύτερη μπαταρία, η οποία θα τα…πηγαίνει πιο μακριά και θα φορτίζει ταχύτερα. Τι θα γίνει με...

Ξεκίνησαν οι δοκιμές του νέου SMART #2. Πότε θα κυκλοφορήσει

0
Η νέα ηλεκτρική πλατφόρμα ECA της SMART υποβάλλεται σε απαιτητικά προγράμματα δοκιμών για την πλήρη επικύρωσή της, αφού έχει ξεκινήσει η αντίστροφή μέτρηση για...

Η CHERY…παίζει μπάσκετ στο Μαρούσι

0
Μαρούσι CHERY είναι πλέον η ονομασία της ιστορικής ομάδας μπάσκετ των βορείων προαστίων της Αθήνας, αφού η νέα φιλόδοξη μάρκα του Spanos Group αναλαμβάνει...

FIAT Grande Panda: Το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026» για την Ελλάδα

0
Τον τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026» για την Ελλάδα κατέκτησε το FIAT Grande Panda.     Η καθιερωμένη, ετήσια εκδήλωση ανάδειξης του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς για την...