Έρχεται το δίπλωμα οδήγησης από 17 ετών

Κοινοποίησε το άρθρο
Δίπλωμα οδήγησης

Σαρωτικές αλλαγές φέρνει το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών το οποίο παρουσίασε σήμερα το μεσημέρι ο αρμόδιος υπουργός, Κώστας Αχ. Καραμανλής.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

FIAT Grande Panda: Κάνει την καθημερινότητα…Pandastic

Το FIAT Grande Panda δεν είναι απλώς ένα νέο μοντέλο. Είναι ένας τρόπος ζωής. Ένα αυτοκίνητο που ταιριάζει στην πόλη, αλλά δεν περιορίζεται σ’...

Αυτά είναι τα πιο οικολογικά αυτοκίνητα

Η Green NCAP παρουσιάζει τη νέα αξιολόγηση βιωσιμότητας αυτοκινήτων, συγκρίνοντας 12 μοντέλα με βάση τον κύκλο ζωής τους. Aπό την παραγωγή έως την ανακύκλωση.     Η...

SEAT Ibiza και Arona 2026: Ανανέωση με νεανικό ύφος

Τα SEAT Ibiza και Arona ανανεώνονται, διατηρώντας τα βασικά τους χαρακτηριστικά, αποκτώντας πιο νεανικά στοιχεία και σύγχρονο εξοπλισμό.   Με αφορμή την 75η επέτειό της, η...

«Διασφαλίζουμε ότι οι εξετάσεις θα είναι αδιάβλητες και πως θα έχουμε καλύτερους οδηγούς στον δρόμο. Καθιερώνουμε τη δυνατότητα εξέτασης για τους νέους 17 ετών. Αυτή νομίζω είναι η είδηση σήμερα. Όπως συμβαίνει σε πολλές χώρες της ΕΕ, θεσπίζουμε τη δυνατότητα προσωρινής άδειας οδήγησης που θα μπορούν πλέον να οδηγούν, αρκεί να έχουν δίπλα τους έναν έμπειρο οδηγό», υπογράμμισε στην αρχή της παρουσίασης ο Κώστας Αχ. Καραμανλής.

Όπως συνέχισε ο υπουργός «σε πολλές χώρες της Ευρώπης ισχύει αυτό που λέμε η οδήγηση με συνοδό οδηγό. Πώς θα γίνει πρακτικά. Είχαμε πει ότι οι 17άρηδες θα έχουν δυνατότητα όχι μόνο να δώσουν εξετάσεις, αλλά και να οδηγούν. Μπορεί να χαρακτηριστεί ως “προσωρινό δίπλωμα”. Εντός της περιφέρειας στην οποία κατοικούν. Το άλλο που πρέπει να διευκρινίσουμε είναι τα χαρακτηριστικά του συνοδού. Θα πρέπει να πληρεί πολύ συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Να είναι τουλάχιστον 25 ετών, να έχει δίπλωμα οδήγησης τουλάχιστον για 5 χρόνια και να έχει και “καθαρό” δίπλωμα, δηλαδή καθαρό point system.

Αν δείτε τα στατιστικά που υπάρχουν για τα τροχαία θα δείτε ότι σε αυτές τις ηλικίες (τις μικρές) τα νούμερα είναι καλύτερα από άλλες ομάδες. Η λύση που προτείνουμε είναι μια λύση λελογισμένη και που έχει συγκεκριμένους περιορισμούς».

Οι βασικές αλλαγές που φέρνει το νομοσχέδιο:

-Θέσπιση νέου κατώτατου ορίου ηλικία για την παρακολούθηση θεωρητικής και πρακτικής άσκηση, ήτοι τα 17 έτη, καθώς και δυνατότητας των υποψηφίων που έχουν συμπληρώσει το 17ο έτος της ηλικίας τους και έχουν πραγματοποιήσει τον ελάχιστο αριθμό ωρών θεωρητικής εκπαίδευσης οχημάτων κατηγορίας Β να λάβουν μέρος στις θεωρητικές εξετάσεις αλλά και στις πρακτικές δοκιμασίες

-Θέσπιση δυνατότητας οδήγησης με συνοδό σε όσους υποψήφιους οδηγούς έχουν συμπληρώσει τα 17 έτη και ολοκληρώνουν επιτυχώς την πρακτική δοκιμασία. Ειδικότερα, προβλέπεται η χορήγηση προσωρινής άδειας οδήγησης στους ανήλικους υποψήφιους οδηγούς μέχρι τη συμπλήρωση του 18ου έτους της ηλικίας τους, όποτε και τους χορηγείται το κανονικό έντυπο άδειας οδήγησης. Οι ειδικότεροι όροι και προϋποθέσεις με συνοδό θα καθοριστούν με υπουργική απόφαση, που θα εκδοθεί εντός 2 μηνών από την έναρξη του ισχύος νόμου (για να μην υπάρξη καμία καθυστέρηση και κανένα κενό ως προς την εφαρμογή της ρύθμισης).

-Ειδική θεωρητική εκπαίδευση για συγκεκριμένες κατηγορίες υποψήφιων οδηγών, όπως οι οδηγοί που δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση, με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που έχουν αναγνωριστεί ως δικαιούχοι διεθνούς προστασίας και που είναι κωφοί και βαρήκοοι, με τη χρήση ειδικού εκπαιδευτικού υλικού, το οποίο περιλαμβάνει ενδεικτικά εγχειρίδιο σε ψηφιακή μορφή με ήχο, εικόνες, σκίτσα, πραγματικές φωτογραφίες, κείμενο και βίντεο ακόμα και στην νοηματική γλώσσα

-Αναδιαμορφώνεται και απλουστεύεται η ύλη της θεωρητικής εκπαίδευσης, με σκοπό την καλύτερη κατανόηση και την ενίσχυση της κριτικής σκέψης των υποψήφιων οδηγών και κατανόηση θεμάτων καταστάσεων οδικής ασφάλειας, η οποία θα αποτελέσει αντικείμενο σχετικής υπουργικής απόφασης