Τα τριαξονικά φορτηγάκια «γεννήθηκαν» ως ιδέα πριν από 100 χρόνια, όταν τα τροποποιημένα Renault 10 CV μετέφεραν την δεκαετία του 1920 σε κονβόι πραμάτεια μέσα από την έρημο της Σαχάρα.
Υπήρξε ακόμα και 6τροχο μονοθέσιο, το Tyrrell P34, το οποίο οδήγησε το 1976 ο Αυστραλός οδηγός Jody. Μετά από χρόνια εμπνευσμένος από το 3αξονικό μονοθέσιο ο Ferruccio Covini δημιούργησε το σπορ κουπέ Covini C6W με κινητήρα Audi απόδοσης 440 ίππων. Την διαφορά έκανε το 2012 η ελβετική Rinspeed παρουσιάζοντας το ηλεκτροκίνητο Smart fortwo σε μια ξεχωριστή έκδοση με το όνομα Dock & Go. Υπήρξαν συμβατικά αλλά και αντισυμβατικά 6τροχα οχήματα όλες αυτές τις δεκαετίες, άλλα για καθαρά εκκεντρικούς λόγους άλλα για χρηστικούς. Από πυροσβεστικά οχήματα έως μικρά γερανοφόρα ή κουβοκλιοφόρα. Επιτυχία όμως είχε η εφαρμογή στις Η.Π.Α. όπου πέρα από την γενικότερη φιλοσοφία να κυκλοφορεί κανείς με φορτηγάκι εξυπηρετούσε και τους επαγγελματίες σε ότι αφορά το βάρος φόρτωσης. Η ιδέα εξελίχθηκε και τα φορτηγάκια απέκτησαν πολυτέλεια που δεν την βρίσκεις ούτε καν στα επιβατικά. Έτσι όταν η Mercedes παρουσίασε το G63 AMG 6X6 προστέθηκε, πέρα από το παραπάνω φορτίο και την καλύτερη πρόσφυση, ακόμα ένας λόγος απόκτησης ενός 3αξονικού. Το status quo. Οι πελάτες από επαγγελματίες ή αγρότες έγιναν οικονομικά εύρωστοι που ήθελαν και θέλουν να εντυπωσιάσουν με το μέγεθος και τον όγκο του οχήματος που οδηγούν.
{gallery}kosmos/3xonika{/gallery}