Εσύ βάζεις το λάδι που συνιστά ο κατασκευαστής ;

Κοινοποίησε το άρθρο
Ουσιαστικά, το ιξώδες του λαδιού είναι απλά μια σχετική παράμετρος. Όταν λειτουργεί ο κινητήρας, η θερμοκρασία του διαφοροποιείται συνέχεια, με αποτέλεσμα το ιξώδες του λαδιού, αλλά και το πάχος του φιλμ λαδιού που δημιουργεί, να αυξάνονται ή να μειώνονται αντίστοιχα. Όταν σχεδιάζεται κάποιος κινητήρας, οι κατασκευαστές του υπολογίζουν επακριβώς τη δυναμική των χαρακτηριστικών του λαδιού του, διαλέγοντας το βέλτιστο προϊόν με βάση τις απαιτήσεις που υπάρχουν για όλους τους τρόπους λειτουργίας του.
Παραδείγματος χάρη, όταν ο κινητήρας παίρνει μπροστά, το πάχος του φιλμ λαδιού είναι ιδιαίτερα πιο μεγάλο, από ό,τι είναι μόλις ο κινητήρας φτάσει σε θερμοκρασία λειτουργίας. Έτσι, προκαλείται η αύξηση της τριβής ανάμεσα στα εφαπτόμενα σημεία του, με αποτέλεσμα να υπάρχει πιο γρήγορη θέρμανση του κινητήρα. Με το που αυξάνεται η θερμοκρασία, μειώνεται το ιξώδες του λαδιού, οπότε επέρχεται και μείωση της δύναμης τριβής και του φορτίου που δέχεται ο κινητήρας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Νέα CUPRA Leon και Formentor : Σχεδιαστικό άλμα

Η CUPRA παρουσίασε τα ανανεωμένα Formentor και Leon, τα οποία έχουν επανασχεδιαστεί και βελτιωθεί με σκοπό να συνεχίσουν την επιτυχημένη πορεία των προκατόχων τους     Η...

HYUNDAI Bayon 2024 : «Έξυπνος» εκσυγχρονισμός – Τιμές

Νέα εμφάνιση, έξυπνα χαρακτηριστικά συνδεσιμότητας και ασφάλειας, αλλά και ανανεωμένο εσωτερικό με σύγχρονες τεχνολογίες διαθέτει πλέον το HYUNDAI Bayon     To HYUNDAI Bayon είναι ένα από...

MG EXE 181 με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 1 δευτερόλεπτο (video)

  Το ηλεκτρικό πρωτότυπο hypercar EXE181 της MG Motor, συνδέει το ένδοξο παρελθόν με το μέλλον της μάρκας, έχοντας ως κύριο στόχο να σπάσει τα...

Όταν το ιξώδες του λαδιού ξεπερνά την καθορισμένη από τον κατασκευαστή τιμή, ο κινητήρας δέχεται πολύ μεγαλύτερα φορτία τη στιγμή που παίρνει μπροστά. Το συγκεκριμένο γεγονός ενέχει τεράστιους κινδύνους στις απότομες αυξήσεις των σ.α.λ (στοφών ανά λεπτό) , κατά τις οποίες ο ρυθμός διάτμησης αυξάνεται απότομα, γιατί το ιξώδες του λαδιού δεν βρίσκεται στην ανάλογη θερμοκρασία και μπορεί να επιφέρει την υπερθέρμανση του κινητήρα. Επίσης, αν ο κινητήρας δουλεύει συνέχεια δεχόμενος υπερβολικά φορτία, θα επηρεαστεί η διάρκεια ζωής του. Ακόμη, εξαιτίας της συνεχιζόμενης υπερθέρμανσης, το λιπαντικό καίγεται πιο γρήγορα.

Το μειωμένο ιξώδες δεν είναι λιγότερο επικίνδυνο. Λόγω της μη ικανής αντοχής του φιλμ λαδιού, θα επέλθει ταχύτατη φθορά των ζευγών τριβής. Στις υψηλές σ.α.λ., η έλλειψη λαδιού ενδέχεται να επιφέρει ακόμη και σπάσιμο του κινητήρα, ενώ το ίδιο το λιπαντικό ενδέχεται να καεί ταχύτερα.

Η επιλογή των λιπαντικών θα πρέπει να γίνεται, σε κάθε περίπτωση, με βάση τις τεχνικές συστάσεις του κατασκευαστή του αυτοκινήτου.

Αν ο κατασκευαστής επιτρέπει να χρησιμοποιηθούν λάδια με διαφορετικά ιξώδη, τότε θα πρέπει να επιλέγετε όποιο προϊόν ανταποκρίνεται με το βέλτιστο τρόπο στις συνθήκες χρήσης του οχήματος και στην κατάσταση των συγκροτημάτων και μονάδων του. Παράλληλα, ωστόσο, δεν αρκεί μόνον το σωστό ιξώδες: η σύνθεση της βάσης του λαδιού και της τάξης/κατηγορίας API και ACEA παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο. Διαλέξτε λάδι δίχως να βιάζεστε και ο κινητήρας του αυτοκινήτου σας διαθέτει αξιόπιστη προστασία