Τα συστήματα start & stop που σβήνουν τον κινητήρα όταν σταματάμε για λίγο (π.χ. στα φανάρια) μπορεί να μειώνουν την κατανάλωση, αλλά από την άλλη, με τα συνεχή σβησίματα του κινητήρα, μπορεί να μην αφήνουν τη θερμοκρασία του DPF να ανέβει στα επίπεδα που χρειάζεται για την αναγέννηση και τελικά να συμβάλλουν στη δημιουργία προβλημάτων.
Σημειώστε ότι κατά τη διάρκεια της προσπάθειας αναγέννησης, η κατανάλωση του κινητήρα αυξάνεται σημαντικά: ένα αυτοκίνητο που καίει 5-6 λίτρα/100 χλμ. σε φυσιολογικές συνθήκες, στη φάση της αναγέννησης μπορεί να καίει ακόμα και 8-9 λίτρα/100 χλμ. καθώς ψεκάζεται επιπλέον καύσιμο με προορισμό την παγίδα αιθάλης, προκειμένου να αναφλεγεί εκεί ούτως ώστε να ανέβει η θερμοκρασία στα επιθυμητά .
Ο ψεκασμός αυτός δημιουργεί ένα ακόμα πρόβλημα, καθώς κάποια ποσότητα πετρελαίου καταλήγει στο λιπαντικό λάδι αλλοιώνοντάς το (το φαινόμενο ονομάζεται κορεσμός λιπαντικού), με αποτέλεσμα να χρειάζεται καλύτερης ποιότητας (και ακριβότερο) λιπαντικό. Αντιλαμβανόμαστε ότι είναι ιδιαίτερα σημαντικό – πιο σημαντικό απ’ ότι στους κινητήρες βενζίνης – να τηρείται πιστά το πρόγραμμα συντήρησης.